mies ei hyväksy lapselle terapiaa..
syyllistää minua jos suostun että lapsi saa terapiaa. Tekee kaiken hankalaksi. Asumme yhdessä.
Kommentit (38)
kyseessä varhaisteini. Koulusta suositeltiin. Mies pelkää lapsen leimaantumista ja hänelle myöhemmin tulevia ongelmia. Sanoo myös että minun vika jos lapsi menee huonompaan kuntoon tai rupeaa ajattelemaan olevansa erilainen kuin muut.
ap
Voisiko terapian toteuttaa toisessa kaupungissa? Näin tulisit miestäsi vastaan, ja poika saisi tarvitsemansa terapian. Koululla ja terapeutilla on vaitiolovalvollisuus, ei se tule ilmi, jos haluatte. Mies voisi tulla kanssasi vastaanotolle, joten hänen pelkonsa hälvenisivät.
Oikeasti mies todennäköisesti pelkää, että esille tulee hänestä jotain ikäviä asioita.
Vierailija kirjoitti:
kyseessä varhaisteini. Koulusta suositeltiin. Mies pelkää lapsen leimaantumista ja hänelle myöhemmin tulevia ongelmia. Sanoo myös että minun vika jos lapsi menee huonompaan kuntoon tai rupeaa ajattelemaan olevansa erilainen kuin muut.
ap
Mies on idiootti, eikä häntä pidä tässä asiassa missään nimessä kuunnella. Terapiaa kaipaavat ongelmat eivät sillä katoa että niitä piilotellaan ja peitellään ja vältellään häpeää ja toivotaan menevän ohi itsestään.
Sama juttu oli lapsena, en saanut mennä terapiaan ja sittemmin olen aikuisena viettänyt terapiassa 10 v eikä ole mitään koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
ap
Ongelmia tulee varmasti, jos ei suositeltua terapiaa saa. Tosin kouluhan ei siitä terapian tarpeesta päätä, vaan lääkäri. Moni käy nykyään terapiassa, meillä koko perhe miestä lukuunottamatta. Mieskin olisi kyllä terapian tarpeessa, mutta ei suostu menemään. Ai miksi käydään? No meidän teini ei aikanaan saanut sitä terapiaa, jota olisi tarvinnut, asiat menivät todella todella huonosti ja siitä kärsii koko perhe. Itselläni esim. meni työkyky joksikin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko terapian toteuttaa toisessa kaupungissa? Näin tulisit miestäsi vastaan, ja poika saisi tarvitsemansa terapian. Koululla ja terapeutilla on vaitiolovalvollisuus, ei se tule ilmi, jos haluatte. Mies voisi tulla kanssasi vastaanotolle, joten hänen pelkonsa hälvenisivät.
Millaisen kuvan teini saa tällaisesta järjestelystä. Ei varmasti innosta käymään terapiassa. Lisäksi menisi ylimääräistä aikaa. Tulisi koulusta poissaoloja. Lähellä järjestetty terapia on vaivattomin ja vähiten huomiota herättävä. Ei terapian pitäisi nykyaikana leimata ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mies on idiootti, eikä häntä pidä tässä asiassa missään nimessä kuunnella. Terapiaa kaipaavat ongelmat eivät sillä katoa että niitä piilotellaan ja peitellään ja vältellään häpeää ja toivotaan menevän ohi itsestään.
en voi pakottaa lasta terapiaan ilman isän suostumusta. Vai voinko? Lapsi itse myös vastustelee. Olen todella huolissani. Olen yksin tilanteessa, en voi kertoa edes kellekään. Mitä tilanteessa voi tehdä?
ap
Vierailija kirjoitti:
ap
Ongelmia tulee jos ei mene terapiaan puhumaan ammattilaiselle.
Joo.Meillä mentiin 10 vuotta ilman terapioita kun mies ei antanut lupaa.Tuloksena yksi masentunut lapsi,yksi syömishäiriöinen ja kaksi muutoin apua tarvitsevaa.Terapiat alkoi vuosi sitten,kappas-samaan aikaan kun jätin koko ukon.
Miksi ap et voi puhua asiasta kenellekään? Jos terapiaa on suositeltu niin se kyllä kannattaisi ottaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap et voi puhua asiasta kenellekään? Jos terapiaa on suositeltu niin se kyllä kannattaisi ottaa vastaan.
Haluan itse että lapsi menee terapiaan mutta jos isä vastustaa? Tai manipuloi lasta. Mies kielsi ettei ongelmista saa kertoa edes vanhemmille.
ap
Tee miehestäsi lastensuojeluilmoitus. Lastensuojeluviranomainen tulee sanomaan, että lapsen on päästävä terapiaan.
Mun lapsuudenystävällä oli teininä ongelmia ja hänelle myös suositeltiin terapiaa. Perheen äiti ei antanut, koska "ties mitä lapsi valehtelee meistä siellä", oikeasti pelkäsi että lapsi kertoo totuuden millaista elämä kotona on. Tämä ystäväni teki itsemurhan kaksikymppisenä.
Ap, ajattele lapsesi parasta ja laita se miehesi mielipiteen edelle.
Tilanne on hankala tietysti erityisesti lapselle, kun lapsi ymmärtää ettei isä hyväksy terapiassa käyntiä. Lapsi ei haluaisi asettua isää vastaan mikä on luonnollista. Terapian aloitus on myös lapselle rankkaa. Voisitteko mennä miehesi kanssa rauhassa keskustelemaan terapeutin tai muun ammattilaisen kanssa mikä miestäsi pelottaa lapsen terapiassa? Kenenkään ulkopuolisenhan ei välttämättä tarvitse tietää terapiassa käymisestä, mutta toki lähimpiä opettajia voi helpottaa tieto että lapsi saa apua. Nykyään erilaiset tukimuodot ovat ihan arkipäivää kouluissa ja lapset saavat erilaisia terapioita eivätkä ne leimaa lasta. Miehelläsi on siinä mielessä vanhanaikainen käsitys koko asiasta mikä voi muuttua kun siitä puhutaan.
ei ole lähdössä mihinkään mies juttelemaan. Kait tässä pitää turvakotiin lähteä ja erota sitä kautta...
ap
Minkälaista terapiaa? Minkä ikäinen lapsi on ja kuka terapiaa on suositellut? Miksi mies ei ajatuksesta pidä?