En jaksa enää näitä yhdyssanavirheitä kommenteissa! Suomessa on oppivelvollisuus, miten on mahdollista,
etteivät ihmiset osaa kirjoittaa millään tavalla? Jo kahdeksanvuotias normaali lapsi kirjoittaa oikein. Silti netti on täynnä surkeita esityksiä, joissa edes virkkeitä ei aloiteta isolla alkukirjaimella ja sanoja käytetään väärin. Miksi sellaisia kommentteja julkaistaan? Lehtien kommentit pitäisi seuloa ja samoin vauvapalstalle pitäisi saada kunnon seulat. Täällä näkee liian surkeita viestejä. Pääsy kielletty, jos ei suvaitse kirjoittaa asiallisesti.
Kommentit (21)
Suomessa on oppivelvollisuus. Miten on mahdollista, etteivät...
Nyt tämä näyttää oikeammalta, kun pilkku on korvattu pisteellä. Ole hyvä.
Luulen, että englanninkielen yleisyys on vaikuttanutsiihen, että fiksutkin ihmiset tekevät yhdyssanavirheitä suomenkielellä.
Vierailija kirjoitti:
Sun varmaan kannattais siirytä lukemaan suomen kuvalehteä ja hesaria.
Hyvä vitsi. Helsingin Sanomista ei todellakaan kannata opetella oikeakielisyyttä.
Aloittaja, voitko kertoa kumpi on oikein: ap vai ap.? Toivon myös perusteluita asiaan.
Mannerheimintiellä Helsingissä sijaitsee olutpaikka, jonka nimi on Karhu Ministeri. Just näin erikseen kirjoitettuna. Se on ollut siinä vuosia. Ajan ohi päivittäin. Kyllä se vähän silmään pistää. Muuten olen sitä mieltä, että näiden AV-viestien sisältö on tärkeämpää kuin niiden oikeakielisyys.
Mä ihmettelen samaa, kertoo paljon ihmisen sivistystasosta.
Mua naurattaa kun näillä kielioppi poliiseilla savu nousee päästä.
Vierailija kirjoitti:
Mannerheimintiellä Helsingissä sijaitsee olutpaikka, jonka nimi on Karhu Ministeri. Just näin erikseen kirjoitettuna. Se on ollut siinä vuosia. Ajan ohi päivittäin. Kyllä se vähän silmään pistää. Muuten olen sitä mieltä, että näiden AV-viestien sisältö on tärkeämpää kuin niiden oikeakielisyys.
Mielestäni mukava titteli.
Olen Ministeri - Karhu Ministeri.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, jos heidät laittaisi skypeen tai discordiin puhumaan englantia ulkomaalaisten kanssa, niin voi kristuksen vitalis sitä sönkkäystä, rallienglantia ja takeltelua. Pieksäisin tuollaiset paskat hengilt koska tahansa.
Siten, että tällaisilla foorumeilla ei ole tarkoituskaan kirjoittaa kirjakieltä. Toimii puhekielenä täällä, ja puhekielelle tunnetusti saa tehdä ihan mitä tahtoo niin kauan kuin ymmärrettävyys säilyy.
Miksi yhdys sanavirheet haittaavat sinua?
Katson juuri mielen kiintoistatelevisio ohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieksäisin tuollaiset paskat hengilt koska tahansa.
Tyypillistä. Tyhmät turvautuu väkivaltaan kun ei muuten pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on ihan oikein kirjoitettu jos sillä viitataan karhuun jonka nimi on Ministeri.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap. on tällä palstalla ?
Koska hän on yksinäinen ja elämäänsä kyllästynyt. Ja, kiukkunenkin vielä.
Ap: oletko äidin kielenopettaja? Jos olet, toivottavasti äiti oppii hyvin oppitunneillasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on ihan oikein kirjoitettu jos sillä viitataan karhuun jonka nimi on Ministeri.
Ihan kelpo ratkaisu. Nyt voin ajaa siitä ohi miettimättä joka ikinen kerta, että miks toi on noin kirjoitettu. Voin tästedes pitää sitä vaan symppiksenä nimenä kapakalle. Symppishän se onkin. En oo kyllä ikinä käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieksäisin tuollaiset paskat hengilt koska tahansa.
Tyypillistä. Tyhmät turvautuu väkivaltaan kun ei muuten pärjää.
Henkisesti idiootti, henkisesti. Sinä luet ja kirjoitat tekstiä, minä taas puhun ja kuuntelen. Mutta kyllä mä silti sut voisin piestä. Väkivalta ei ole tyhmyyttä vaan voiman ja vallan käyttöä. Jos sua pelottaa niin se on heikkoutta.
Sun varmaan kannattais siirytä lukemaan suomen kuvalehteä ja hesaria.