Tupakoinnin lopettaneet, miten onnistuitte?
Kommentit (25)
Näköjään omalla kohdalla taloudellinen motivaattori toimi, korvaushoidot eivät niinkään. Pillereillä ja purkalla tuli repsahdus aina lopulta. Nyt jos tekee mieli niin käyn vaan kurkkaamassa miten tuo "tupakkarahastoni" jakselee ja tupakanhimo häviää sen siliän tien. Neljässä vuodessa tuonne on kertynyt 150e kuukausisijoituksella noin 9000e. Alkuun laitoin rahaa säästöön sen tupakka-askin verran joka päivä, se oli jotenkin tärkeä rituaali ja palkinto siitä että taas yksi päivä meni ilman, nykyään könttäsummana kerran kuukaudessa.
Yritin vuosien saatossa lopettaa kaikin mahdollisin apukeinoin ja ilmankin. Kokeilin nikotiinikorvaushoidot, Champixin, Allen Carrin kirjan (kahdella eri kielellä :D), sähkötupakan, hypnoosin, akupunktion ja tahdonvoiman.
Silti tuli aina retkahdus jossain vaiheessa, kunnes sairastuin syöpään, jouduin pitkäksi aikaa sairaalaan raskaisiin hoitoihin ja nyt olen ollut toista vuotta ilman tupakkaa, eikä ainakaan vielä mieliteko ole palannut. Ikää on 42 vuotta. En ikinä ajatellut, että sairastuisin niin nuorena.
Onnistumista lopettamiseen kaikille sitä yrittäville!
Korvaushoidot, pl. sähkörööki ei koskaan toiminut kovin hyvin. Johtuneeko siitä, että vaikuttavat hitaasti eikä saa kunnon pärinöitä, vai siitä että tupakassa on nikotiinin lisäksi MAO-estäjiä.
Tavallaan kyllä kiinnostaisi käyttää nikotiinia sähköröökillä ihan piristeenä kuten kofeiinia, mutta liekkö siinä järkeä.
Olin polttanut tupakkaa noin45 vuotta vakituisesti,kun päätin vuoden vaihteessa,että nyt tämä hulluus saa loppua.Ensimmäiset puoli vuotta söin nikotiinipurkkaa,sen jälkeen olen jäystänyt ruuan tai kahvin jälkeen tavallista purkkaa.Olen nyt ollut polttamatta kuukauden yli kolme vuotta.Luulen,että täytyy olla voimakas tahto lopettaa tupakointi,muuten se ei onnistu,vaikka käyttäisi mitä vieroituslääkkeitä hyvänsä.Tsemppiä vaan kaikille,jotka haluaa lopettaa,kyllä se onnistuu,jos niin todella haluaa!