Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia jauhatte paskaa siitä miten LYHYT matka on kävellä 10 kilometriä??

Vierailija
01.02.2018 |

Voin kertoa että se ei ole lyhyt matka, ei todellakaan. Minulla on kilometrin matka lähikauppaan, aikalailla tasan 1 km. Ei ainakaan yhtään alle, se on varmaa. Jaksaisinko kävellä kauppa-koti-väliä yhteensä 10 kertaa? En todellakaan jaksaisi. Huomatkaa, että kannan mukanani myös täyttä laukkua.

En väitä olevani huippu-urheilija, mutta kyllä 10 km on PITKÄ matka kävellä.

Ja edelleen eri asia, jos lähtee erikseen kävelylenkille. Erään eksänkin kanssa kävelimme pari tuntia ulkona joskus ja varmasti tuli enemmän kuin 10 km mittariin.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa olen samaa mieltä. 2-2,5 kilometriä on vielä lyhyt matka kävellä töihin kasseineen päivineen, siitä eteenpäin alkaa olla vähän turhan pitkä matka.

On ihan eri asia sitten taas mennä 10 kilometrin kävelylenkille. Minä jaksan kyllä kävellä 10 kilometriä ilman ongelmia, mutta kyllä se lenkkarit ja lenkkivaatteet kaipaa. Olisi aika kurja kävellä semmoinen matka painavan kassin, farkkujen ja vähän kivemman näköisten työkenkien kanssa. Aikaakin siihen uppoaa helposti yli pari tuntia, en ole koskaan ollut kovin nopea kävelemään jostain syystä.

Vierailija
2/61 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusallaan, porvareille nälvin. Itse en kävele kilometriäkään, sitä varten minulla on auto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se 10km lyhyt matka tottakai ole normaalille kävelylle, mutta ei se niin järkyttävän pitkäkään ole. 

Toisaalta kävelen joka päivä, joten minulle sarjakävelijälle se ei varmaan tunnu niin järkyttävältä, mutta tulisihan siitä kuitenkin hiki.

Vierailija
4/61 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksaisi herätä aamulla niin aikaisin, että lähtisin rämpimään 10 km:n työmatkan tuossa lumituiskussa. Joo ja turha tulla sanomaan, että esi-isät sitä ja tätä...

Vierailija
5/61 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edestakaisin n. 4 tuntia kävellen. Pikakävelijöille vähemmän, sivutuotteena hikiset vaatteet mahdollisesti. Työkenkien vaihto lenkkareihin tms., keli lisäksi huomioiden.

Vierailija
6/61 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin teidän pitää sitä painavaa kassia raahata?

Jos on kyse esim.työmatkakävelystä, ja tiedätte etukäteen sen, niin tottakai viette sen kassinne sinne etukäteen esim.päivää ennen.

10 km voi olla pitkä matka, jos sen joutuu kahlaamaan lumessa, vastatuulessa, liukkaalla alustalla, vääränlaisilla kengillä tai painavia kantamuksia kantaen.

Vierailija
7/61 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menisi 10 km matkaan kävellen 1.5 tuntia. Kyllä se musta on pitkä aika. Pitkästyisin kuoliaaksi tuolla matkalla.

Vierailija
8/61 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen suuntaan kymmenen on aika paljon. Viisi kilometriä voisin kävellä kerralla jos täytyisi, mutta en säännöllisesti mielelläni vaan poikkeustilanteessa kuten lakossa.

Kesätyömatka on ollut mulla jotain kolmisen kilometriä ja kyllä siihen aikaa meni kun oli paljon ylämäkeä.

Vierailija
9/61 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt sellainen matka ole, että jäisin kotia sen takia. Lenkkarit laittaisin jalkaan ja musiikkia korvanapeista. Aikaa tuohon menisi itseltäni ehkä joku 1h40min. Ajattelisin siltä kannalta että ei tarvi lenkille sinä päivänä.

Vierailija
10/61 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simpanssit puhuvat itsensä puolesta todella paljon... teksti sisälsi erinomaisesti sarkasmia...

Vierailija
11/61 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt työmatkaksi tottakai pitkä. Jos sen kävelisin niin tottakai lenkkarit jalkaan eikä mitään tavaroita kannettavaksi. 1,5 tuntia menisi, ehkä vähän ylikin.

Vierailija
12/61 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se arkivaatteissa ja kassien kanssa kurja matka. Mutta kokeilepa joskus laittaa oikein hyvä urheiluasu päälle, kunnon kengät eikä mitään kannettavaa. Matka ei tosiaan tunnu enää pitkältä jos on normaali kunto!

Jos töihin pitää kulkea niin vaihtovaatteet edeltä käsin sinne ja ilman kantamuksia hyvillä mielin matkaan vain!

Vierailija
13/61 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa olen samaa mieltä. 2-2,5 kilometriä on vielä lyhyt matka kävellä töihin kasseineen päivineen, siitä eteenpäin alkaa olla vähän turhan pitkä matka.

On ihan eri asia sitten taas mennä 10 kilometrin kävelylenkille. Minä jaksan kyllä kävellä 10 kilometriä ilman ongelmia, mutta kyllä se lenkkarit ja lenkkivaatteet kaipaa. Olisi aika kurja kävellä semmoinen matka painavan kassin, farkkujen ja vähän kivemman näköisten työkenkien kanssa. Aikaakin siihen uppoaa helposti yli pari tuntia, en ole koskaan ollut kovin nopea kävelemään jostain syystä.

Aika monessa paikassa vaatteet voi vaihtaa perillä. Niin lenkkivaatteissa töihin, vaihtokamat reppuun, vaihto töissä ja hyvin menee useampi kilometri. Jos matka liian pitkä, nii pyörällä sitten (jos mahdollista) 👍

Vierailija
14/61 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin hämmästynyt, jos ilmaisisin mielipiteeni, kuten aloittaja.

Ehkä hänen pitäisi kävellä enemmän?

Vierailija
15/61 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jokainen voi valita ihan itse onko se pitkä matka vai ei ja toimia sen mukaan.

Vierailija
16/61 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt sellainen matka ole, että jäisin kotia sen takia. Lenkkarit laittaisin jalkaan ja musiikkia korvanapeista. Aikaa tuohon menisi itseltäni ehkä joku 1h40min. Ajattelisin siltä kannalta että ei tarvi lenkille sinä päivänä.

Ja sitten sama matka illalla takaisin, vai ajattelitko jäädä töihin yöksi 😀?

Vierailija
17/61 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin teidän pitää sitä painavaa kassia raahata?

Jos on kyse esim.työmatkakävelystä, ja tiedätte etukäteen sen, niin tottakai viette sen kassinne sinne etukäteen esim.päivää ennen.

10 km voi olla pitkä matka, jos sen joutuu kahlaamaan lumessa, vastatuulessa, liukkaalla alustalla, vääränlaisilla kengillä tai painavia kantamuksia kantaen.

Lumi, vastatuuli ja liukas keli eivät katoa mihinkään, vaikka kantamukset edellisenä iltana töihin veisikin. Lisäksi edeltävälle illalle saattaa olla muuta ohjelmaa tiedossa kuin kanniskella vaihtokamoja tai läppäriä toimistolle.

Vierailija
18/61 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisessa tilanteessa? Säännölliseksi työ- tai koulumatkaksi on liian pitkä kävellä. Aika pitkä jo pyöräilläkin. Mutta jos puhutaan vaikka tilanteesta, että on lakko, ja yhtenä päivänä joudun kävelemään töihin 10 km, niin ei tunnu missään. 

Vierailija
19/61 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku vielä selittää miksi pitää väkisin kävellä töihin mutta kuitenkin viedä eväät, vaihtovaatteet tai muut kantamukset sinne etukäteen autolla tai muulla kulkuneuvolla? Järki...

Vierailija
20/61 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn usein reipasvauhtisilla kävelyillä ja kunto hyvä, mutta 10 km tuntuu vähän liian pitkältä. Sellainen 7-8 km on sopiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme