Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä asioita/tapoja tms. ulkomaalaiset ystäväsi/tuttusi ovat ihmetelleet Suomessa?

Vierailija
01.02.2018 |

Japanilainen ystäväni oli luonani ja vanhus kaatui yrittäessään ylittää katukiveyksen reunaa pyörätuolillaan. Suoraan vilkasliikenteiselle autotielle.

Ihmisiä lapsi ohitse tupakka huulessa siitä ainakin 5-6, eikä kukaan edes kysynyt tarvitseeko vanhus apua. Ystäväni meni auttamaan niin pian kuin pääsi bussista ulos. Kysyi minulta sen jälkeen että ollaanko täällä aina noin välinpitämättömiä toisen hätää kohtaan. Olisi tehnyt mieli vastata että eihän me, mutta kyllähän "me" tietyssä määrin olemme. Oletetaan aina, että se kuuluisa "joku muu" on hälyttänyt apua, itse voi keskittyä omiin asioihinsa.

Kommentit (2072)

Vierailija
1081/2072 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikkalainen kehui kielitaitoani erinomaiseksi, luuli natiiviksi, kirjoitin englannista A:n. Muutenkin ollessani asiakaspalvelutyössä, monet kehuivat kielitaitoani, vaikka aina ehdotin että yhdistäisin puhelun englantilinjalle, niin halusivat jatkaa kanssani, koska puhuin heidän mielestään erinomaisesti. 

Italialainen ihmetteli lentokentän hiljaisuutta, ja aikaisin kotoa muuttamista. Hänestä  suomalainen kouluruoka on mielettömän hyvää..... 

Amerikkalaiset kehuu, koska ylikehuminen kuuluu kulttuuriin. 

Vierailija
1082/2072 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialainen ihmetteli lentokentän hiljaisuutta, ja aikaisin kotoa muuttamista. Hänestä  suomalainen kouluruoka on mielettömän hyvää..... [/quote]

Italialainen valehteli törkeästi tai sinulta meni sarkasmi totaalisesti ohi. Useimmat berluscoonit tottuneet ihan johonkin muuhun, kuin harmaaseen tillilihaan ja kumiperunoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/2072 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kaikki ulkomaalaiset työkaverini ihmettelevät, kuinka hyvin täällä pärjää, vaikka ei tekisi töitä päivääkään elämänsä aikana."

No niin varmaan. Olen työtön suomalainen (tehnyt kyllä töitä elämäni aikana, mutta nyt työtön) ja kyllä on ihan todella ankeaa ja melkein mahdotonta selvitä työttömyysavustuksella. Normaalia elämää ei pysty viettämään. Ruokajakeluissa täytyy käydä, että pysyy hengissä. Tämä tarina on tosi.

Eikös se ole useampi satanen, mikä kuuluu jäädä elämiseen vuokranmaksun jälkeen jos elää toimeentulotuella?  Suunnattomasti ihmettelen jos yhdelle henkilölle ei satanen viikossa riitä ruokaan, kun on aikaa tehdä ruuat alusta saakka itse. 

Vierailija
1084/2072 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvalloista tullut naishenkilö ihmetteli kun sai niin hyvää palvelua Pentikin kaupassa. Halusi ostaa tuliaisia kotiin mutta jotain tiettyä vatia ei ollut sellaista väriä kun hän olisi toivonut. Myyjä rupesi avuliaasti puhelimessa selvittämään, olisiko heidän jossain toisessa myymälässään toivottua astiaa. Amerikkalainen ei ollut millään käsittää, että myyjä käytti kiireettömästi häneen niin paljon aikaa.

Stokkalla kuulin, kun amerikkalaiset kehuivat myös asiakaspalvelua. Kuulemma sellaista, kuin jenkeissä sai ennen muinoin.

Vierailija
1085/2072 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arabimieheni ja muut tuntemani arabi perheet ihmettelevät suomalaismiesten tapoja kun eivät avaa ovea naiselle ja tarjoudu kantoavuksi. Muistan edellisellä asuinpaikkakunnalla jonne muutti irakilaisia niin he avasivat naisille oven ja tarjoutuivat jopa kaupassa kantamaan kauppakassini autolle saakka. Toinen asia on alkoholin kulutus. Arabit osaa pitää hauskaa ilman viinaakin ja heidän juhliminen perustuu yhteisöllisyydelle.

juu, mut toisiaalta suomalaiset miehet harvemmin ovat jotain kuumakalleja jotka vetävät raivarit joka toisesta jutusta, harvemmin harrastavat alaikäisen tytön raiskaamista vuoronperään kavereitten kanssa, harvemmin panevat koiria kameleita, harvemmin harrastavat pikkulikkojen groomausta jne jne.

Ainoa mikä tuossa pitää paikkansa, on huomio kameleista -johtuen siitä, ettei Suomessa ole kameleita.

Suomalaisen miehenä ja ateistina, minun mielipiteeni musliminaisista on, että ovat alistettuja pressuvalaita

Kylläpä vakiintuneessa suhteessa arbimiehelle nainen aukaisee oven ja kantaa miehen tavarat. Suomessa taas ovea ei välttämättä aukaista tasa-arvon vuoksi. Sitä saa, mitä tilaa.

Et viitsisi puhua paskaa. Sulla on vain hirveä katkeruus päällä kun itse oot miehellesi pelkkä äiti joka jopa syöttääkin aikuista miestä. Mä oon ollut jo 10 vuotta arabimiehen kanssa ja oon edelleen hänelle kuin prinsessa. Muslimiperheissä tytöistäkin kasvatetaan prinsessoja joita miehet hemmottelee.

Seli, seli... Nainen saa tietenkin valita miehekseen kenet tahtoo, vaikkapa muunuskoisen...

Suomessa asuvien musliminaisten mielipide suomalaisista miehistä on se että ovat liian naismaisia tai jos koittavat olla miehekkäitä niin se menee juopotteluksi tai machoiluksi. Muslimiperheissä koti on todellakin naisen valtakuntaa jossa miehellä ei ole sananvaltaa. Itse en oo naisena ymmärtänyt miksi joku nainen haluaisi olla ammatiltaan palomies tai automekaanikko. Niissähän tarvitaan voimaa ja niissä likaa itsensä. Ei musliminaiset suostuisi tuollaiseen. Onneksi meidän tytöt ovat aina olleet niin prinsessoina ja haaveilleet hoiva-alan tai opettajan koulutuksesta. Lääkärin ammatti on myös ok. Olisi suuri järkytys jos joku tyttäristäni haluaisi armeijaan.

Miksi munua suomalaisena miehenä ja ateistina kiinnostaisi musliminaisen mielipide rotan pippelin vertaa? Uskonnollinen fanatismi lahkoon katsomatta kertoo matalasta älykkyydestä ja vakavista mielenterveysongelmista. Rauhanuskonnon valitessaan naaraat ovat myös käytännössä luopuneet ihmisoikeuksistaan, ainakin kuten ne länsimaissa käsitetään.  Koiraakin alempina yksilöinä valitsemassaan fasistisessa kulttuurissa, ei heillä ole oikeutta myöskään mielipiteeseen.

Vierailija
1086/2072 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kaikki ulkomaalaiset työkaverini ihmettelevät, kuinka hyvin täällä pärjää, vaikka ei tekisi töitä päivääkään elämänsä aikana."

No niin varmaan. Olen työtön suomalainen (tehnyt kyllä töitä elämäni aikana, mutta nyt työtön) ja kyllä on ihan todella ankeaa ja melkein mahdotonta selvitä työttömyysavustuksella. Normaalia elämää ei pysty viettämään. Ruokajakeluissa täytyy käydä, että pysyy hengissä. Tämä tarina on tosi.

Eikös se ole useampi satanen, mikä kuuluu jäädä elämiseen vuokranmaksun jälkeen jos elää toimeentulotuella?  Suunnattomasti ihmettelen jos yhdelle henkilölle ei satanen viikossa riitä ruokaan, kun on aikaa tehdä ruuat alusta saakka itse. 

Ensinnäkin, ihmisellä on muitakin tarpeita kuin ruoka, toisekseen velkoja ei oteta siinä huomioon ja niitähän on voinut jäädä, koska joutui myymään asunnon liian halvalla tai lopettaa kannattamattoman yritystoiminnan. Jotkut velkaantuvat myös hankittuaan ajokortin ja auton lapselleen tai omaa opiskellaan tai työssäkäyntiään varten. Sellaiseen tilanteeseen joutuu varsinkin, jos työpaikka, osa-aikuinenkin, menee äkkiä alta, ei ehkä ehdi saada talouttaan tasapainoon.

Työttömänäkään ei voi kaikkea tuloaan heti käyttää, täytyy varautua tulevaan säästämällä, aivan kuten muutkin, säästöjä vain kerääntyy hitaaaasti.

Tiukkaa on, tiedän, en luule, koska vuosia olen saanut vuoroin työmarkkinatukea ja tehnyt (osa-aika)työtä.

Vierailija
1087/2072 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtari Jenkeistä ihmetteli miten vapaasti Suomessa saa koulussa olla. En enää muista mistä päin hän oli kotoisin, mutta heillä koululla oli ensinnäkin kyltti siitä, että opettaja saattaa kantaa asetta ja käyttää väkivaltaa oppilaitaan puolustaessa. Reppuja ei saanut missään tapauksessa viedä luokkiin ihan turvallisuussyistä. WC:hen harvoin pääsi kesken tunnin, mutta jos oli pakko sai sitä varten tietyn esineen koulun logolla, että käytävällä liikkuva henkilökunta tietää, että luvan kanssa ollaan liikenteessä. Eikä esimerkiksi suunnitella jotain iskua kouluun. 

Vierailija
1088/2072 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki saunomiseen liittyvä nostatti kysymyksiä, tuntui olevan mielenkiintoista ja jopa omituista. Myös pitkät talvet ja kylmyyden keskellä asuminen oli hänelle hieman extreme juttu (vieras itse oli Floridasta).

On siellä USA:kin aika kylmää -30, Niagaran puouksetkin jäätyivät tänä talvena.

Vierailija
1089/2072 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maitoa ruokajuomana ja vettä janojuomana. Meillä oli saksalaisia lapsia vaihdossa ja heille ei maito maistunut millään vaan vedellä/mehulla mentiin ateriasta toiseen. Vastaavasti Saksassa pelireissulla ollessamme kysyimme isäntäseuralta olisiko mahdollisesti saatavilla juomapulloja (muutama pelaaja unohtanut kotiin) ja tähän vastattiin tuomalla korillinen vissyä. Ei ehkä paras vaihtoehto futarille pelin aikana...

Hahaa, tilasin kerran Saksassa ruokajuomaksi maitoa, oli viimeinen kerta.

Vierailija
1090/2072 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on outoa, jos vieraalle annostellaan ruoka. En ole koskaan törmännyt siihen Suomessa tai muuallakaan.

Onpa outoa! Minä taas en muista että olisin kylässä joutunut ikinä itse kurottelemaan ruokaa kattiloista. Hyvin läheisten ihmisten luona on joskus sovittu että jokainen annostelee keittiössä omille lapsilleen ja itselleen ja lapset saavat kantaa omat lautasensa pöytään.

Itse teen ihan aina lautasannokset keittiössä koska se on helpompaa ja saa kauniimmin tarjoiltua. Ovatkohan vieraamme salaa ahdistuneet kun en ole tajunnut että niin moni haluaisi annostella itse.

Mistä päin Suomea olet?

Esim. Minä olen syönyt ympärs Suomea jonkun kotona ja ruoat ovat olleet joko hellalla tai ruokapöydän päädyssä ja jokainen hakee tai ottaa ruokaa omalle lautaselleen. Tuntuisi hölmöltä, ainakin näin aikuisesta, että emäntä/isäntä töytyyttäisi minulle valmiiksi lastatun lautasen.  

Vierailija
1091/2072 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että miltei jokaiseen "juhlaan" kuuluu suomessa joku tietty leivos tai herkku 😂

Vierailija
1092/2072 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että ihmiset ovat ystävällisiä/avuliaita vaikka stereotypian mukaan eivät olisi

Miksi kengät otetaan sisällä pois

Kuivauskaappi

Kaupan kassa ei kysy jokaiselta "mitä kuuluu"

Miksi leipähyllyssä on puolet tummaa leipää

Jos jokin aika sovitaan niin se sitten myös pitää (esim. putkimies, sähköasentaja)

Missähän maassa mennään sisään (kotiin) kengät jalassa???

Tuo kaupan kassan "mitä kuuluu" on sinällään mielenkiintoinen, sillä jotkut suomalaiset ihan aikuisten oikeasti luulevat, että sitä kysytään "kohteliaisuudesta", no ei todellakaan, sitä kaupan kassaa ei pätkääkään kiinnosta mitä hänen kysymykseen vastaat.

No ainakin täällä saksassa usein vieraat vilkaisevat eteisessä meidän kenkiä ja kysyvät, pitäiskö ottaa kengät pois sisälle tullessa. Ottavat kyllä sitten pois kun sanon että pitää :) Ja joihinkin koteihin mennessä ihan erikseen sanovat että älä ota kenkiä pois!

No mutta jätetäänhän Saksassakin ulkokengät eteiseen. Jos on kylmät kivilattiat niin kätetään sisähuovikkaita.

Vierailija
1093/2072 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että ulko-oven joi jättää lukitsematta päivisin ja käväistä vaikka kaupassa.

Että polkupyörää ei ole pakko laittaa lukkoon. Ja lukoksi riittää yksinkertainen pÿörän oma lukko, mitään kilon ketjuja ei tarvita.

Että ihmiset arvostavat ja huolehtivat koiristaan niin paljon . Sairas koira viedään eläinlääkäriin.

Että ilma on niin puhdasta, että kauempanakin seisovan tupakoitsija haistaa.

Että yhdestä kaupasta saa kaikkea. Ei tarvitse ravata viidessä eri kaupassa, että saa perheelle ruuan pöytään.

Missä voi jättää kotinsa ulko-oven auki, pyörän auki jne.? Joskus 1950-luvulla Hämeenkyrössä?

Ja kyllä,  välilaskun aikana jätin läppärin ihan hetkeksi lentokentällä 3 m itsestäni vartioimatta, brittikaveri heti sanoi: "Ei olla Suomessa!"

Missä voi jättää läppärin 3 m itsestä vartioimatta? Joskus 1950-luvulla Hämeenkyrössä?

( Onko 50-luvun Hämeenkyrö ollut jotenkin erityisen rehti paikkakunta?  Ei minunkaan kotona itä-Suomessa koskaan pidetä ovia tai autoja lukitsematta, maaseudulla)

Vierailija
1094/2072 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvia. Italialainen tuttu ihmetteli suomalaisten kahvimakua eli juurikin Juhla Mokkaa. Minäkin pidän suomalaisia täysin lampaina, kun ostavat Juhla Mokkaa ja muutenkin vaaleapaahtoista kahvia, koska muutkin juo.

No voi jumankekka taas tää sama juttu!  Meidän makumieltymysten pitäisi olla samat kuin joittenkin muitten maitten ihmisten!  Ollaan jotain LAMPAITA kun juodaan sellaista kahvia, mihin ollaan totuttu ja josta tykätään!

Vahvapaahtoiset kahvit närästää, alkääkä tulko neuvomaan että ei pidä paikkaansa, koska minä itse tiedän omat asiani parhaiten.  En pidä mistään kahvista, mitä olen ulkomailla saanut.  Kaikkialla se on minusta pahaa.  Ihan vapaasti saa jokainen juoda mitä tahtoo, mutta eipä aleta haukkumaan ketään lampaiksi, suomalaiset ostaa niitä tuotteita, mistä pitävät.  Miksi he eivät saisi niistä pitää?  Tähän olisi kiva saada perustelu.

Espanjassa ollessani juon cafe con lecheä tai espressoa koska se sopii sinne.  Suomessa juon Costa Ricaa.  Italialainen on typerä valittaessaan tuollaisesta asiasta, ettei vain olisi ylimielinen asshole.

Vierailija
1095/2072 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvia. Italialainen tuttu ihmetteli suomalaisten kahvimakua eli juurikin Juhla Mokkaa. Minäkin pidän suomalaisia täysin lampaina, kun ostavat Juhla Mokkaa ja muutenkin vaaleapaahtoista kahvia, koska muutkin juo.

No voi jumankekka taas tää sama juttu!  Meidän makumieltymysten pitäisi olla samat kuin joittenkin muitten maitten ihmisten!  Ollaan jotain LAMPAITA kun juodaan sellaista kahvia, mihin ollaan totuttu ja josta tykätään!

Vahvapaahtoiset kahvit närästää, alkääkä tulko neuvomaan että ei pidä paikkaansa, koska minä itse tiedän omat asiani parhaiten.  En pidä mistään kahvista, mitä olen ulkomailla saanut.  Kaikkialla se on minusta pahaa.  Ihan vapaasti saa jokainen juoda mitä tahtoo, mutta eipä aleta haukkumaan ketään lampaiksi, suomalaiset ostaa niitä tuotteita, mistä pitävät.  Miksi he eivät saisi niistä pitää?  Tähän olisi kiva saada perustelu.

Espanjassa ollessani juon cafe con lecheä tai espressoa koska se sopii sinne.  Suomessa juon Costa Ricaa.  Italialainen on typerä valittaessaan tuollaisesta asiasta, ettei vain olisi ylimielinen asshole.

Ostan kaupasta Löfbergsiä tai Arvid Nordquistia. Siinäpä pari tiiliskivikahvia, joita voi juoda. Suomalaisista Kulta Katriina tumma paahto on ainoa hyvä suomalainen tiiliskivikahvi.

Todellisuudessa vaalea kahvi närästää ja siinä on paljon kofeiinia. Vaaleasta paahdosta saan herkemmin vatsavaivoja.

Vierailija
1096/2072 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskalainen naispuolinen kaveri ihmetteli kuinka rumia suomalaiset miehet ovat. Kuulemma vähän venäläisen näköisiä. Sanoi että suomalaiset naiset ovat kuitenkin keskimäärin kauniita!

No ei ne ranskalaiset miehetkään niin komeita ole. Varsinkin etelä-Ranskassa tummia, karvaisia pulleita ja persjalkaisia.

Vierailija
1097/2072 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyysavustus ja toimeentulotuki ovat eri asioita.

Työttömyyspäivärahasta menee veroa, Toimeentulotuesta ei.

Vierailija
1098/2072 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maitoa ruokajuomana ja vettä janojuomana. Meillä oli saksalaisia lapsia vaihdossa ja heille ei maito maistunut millään vaan vedellä/mehulla mentiin ateriasta toiseen. Vastaavasti Saksassa pelireissulla ollessamme kysyimme isäntäseuralta olisiko mahdollisesti saatavilla juomapulloja (muutama pelaaja unohtanut kotiin) ja tähän vastattiin tuomalla korillinen vissyä. Ei ehkä paras vaihtoehto futarille pelin aikana...

Hahaa, tilasin kerran Saksassa ruokajuomaksi maitoa, oli viimeinen kerta.

Saksalainen maito on parempaa kuin suomalainen. Pl raakamaidot.

Vierailija
1099/2072 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakennuslupia ja säännöksiä on ihmetelty. Ja sitä, että naapureilta pitää kysyä kirjallinen lupa joihinkin rakennus- ja remointointiasioihin. Että ei voikaan vain itse päättää että rakennan huvimajan pihalleni tms.

Kanadassa, Britanniassa ja ainakin joissakin Yhdysvaltojen osavaltioissa pitää myös kysyä asukasyhdistykseltä lupa, jos aikoo rakennella jotain pihalleen (ainakin tietyn kokoisista, en tiedä tarkalleen).

Vierailija
1100/2072 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Severi69 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arabimieheni ja muut tuntemani arabi perheet ihmettelevät suomalaismiesten tapoja kun eivät avaa ovea naiselle ja tarjoudu kantoavuksi. Muistan edellisellä asuinpaikkakunnalla jonne muutti irakilaisia niin he avasivat naisille oven ja tarjoutuivat jopa kaupassa kantamaan kauppakassini autolle saakka. Toinen asia on alkoholin kulutus. Arabit osaa pitää hauskaa ilman viinaakin ja heidän juhliminen perustuu yhteisöllisyydelle.

juu, mut toisiaalta suomalaiset miehet harvemmin ovat jotain kuumakalleja jotka vetävät raivarit joka toisesta jutusta, harvemmin harrastavat alaikäisen tytön raiskaamista vuoronperään kavereitten kanssa, harvemmin panevat koiria kameleita, harvemmin harrastavat pikkulikkojen groomausta jne jne.

Ainoa mikä tuossa pitää paikkansa, on huomio kameleista -johtuen siitä, ettei Suomessa ole kameleita.

Suomalaisen miehenä ja ateistina, minun mielipiteeni musliminaisista on, että ovat alistettuja pressuvalaita

Kylläpä vakiintuneessa suhteessa arbimiehelle nainen aukaisee oven ja kantaa miehen tavarat. Suomessa taas ovea ei välttämättä aukaista tasa-arvon vuoksi. Sitä saa, mitä tilaa.

Et viitsisi puhua paskaa. Sulla on vain hirveä katkeruus päällä kun itse oot miehellesi pelkkä äiti joka jopa syöttääkin aikuista miestä. Mä oon ollut jo 10 vuotta arabimiehen kanssa ja oon edelleen hänelle kuin prinsessa. Muslimiperheissä tytöistäkin kasvatetaan prinsessoja joita miehet hemmottelee.

Seli, seli... Nainen saa tietenkin valita miehekseen kenet tahtoo, vaikkapa muunuskoisen...

Suomessa asuvien musliminaisten mielipide suomalaisista miehistä on se että ovat liian naismaisia tai jos koittavat olla miehekkäitä niin se menee juopotteluksi tai machoiluksi. Muslimiperheissä koti on todellakin naisen valtakuntaa jossa miehellä ei ole sananvaltaa. Itse en oo naisena ymmärtänyt miksi joku nainen haluaisi olla ammatiltaan palomies tai automekaanikko. Niissähän tarvitaan voimaa ja niissä likaa itsensä. Ei musliminaiset suostuisi tuollaiseen. Onneksi meidän tytöt ovat aina olleet niin prinsessoina ja haaveilleet hoiva-alan tai opettajan koulutuksesta. Lääkärin ammatti on myös ok. Olisi suuri järkytys jos joku tyttäristäni haluaisi armeijaan.

Miksi munua suomalaisena miehenä ja ateistina kiinnostaisi musliminaisen mielipide rotan pippelin vertaa? Uskonnollinen fanatismi lahkoon katsomatta kertoo matalasta älykkyydestä ja vakavista mielenterveysongelmista. Rauhanuskonnon valitessaan naaraat ovat myös käytännössä luopuneet ihmisoikeuksistaan, ainakin kuten ne länsimaissa käsitetään.  Koiraakin alempina yksilöinä valitsemassaan fasistisessa kulttuurissa, ei heillä ole oikeutta myöskään mielipiteeseen.

Länsimaissa nainen on aina ollut esine ja objekti. Islamissa oon paljon vapaampi ja hijab päässä on paljon vapaampi. En joudu arvostelujen kohteeksi tissien tai perseen koon takia. Musta tämä on naista alistavampaa kuin hijab: https://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/11/13/article-2504011-196257A90000…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme