166cm ja 74kg. Ylipainoinen?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Joskus jostain luin, että naisten "ihanne paino" on oma pituus -110 Eli jos on vaikka 160 pitkä, on ihannepaino 50kg. Miesten "ihanne paino" oli oma pituus -100 eli 160 pitkän ihanne paino 60kg.
Eli sinulla on tuon teorian mukaan 34kg ylipainoa. Mutta sanoisin, että oma "ihanne paino" on se mistä itse tykkää, ja minkälainen ruumiinrakenne on, esim jos on luonnostaan paksut jalat ja leveät hartiat.. Niin niitä ei saa pienemmäksi vaikka kuinka laihduttaisi. Kaikki kun ei ole malliltaan "Helinä keijuja" mutta.. 20kg jos tiputat.. Niin on varmasti hyvä paino sinulle. :) Tsemppiä!
Matematiikka ei tainnut olla vahvimpia aineitasi koulussa. P.S. Vastaus on 24 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olin ennen tuon painoinen ja en ollut ihan tyytyväinen. Lihasta oli aika paljon, mutta paremmin viihdyn painossa 66-68. Vartalotyyppini on sellainen, että rinnat häviää kokonaan, jos paino laskee liikaa.
En tuijota vaakaan, vaan luotan omaan olooni. Urheilu on tärkeä osa elämää, joten välillä ollut runsaampi paino ei ole aiheuttanut ahdistusta.
En pidä isorintaisista naisista. Mitä isommat rinnat naisella on sitä puistattavammalta tämä näyttä. Sori nyt vaan. Lievästä ylipainosta ei tarvitse välittää, mutta sitten kannattaa huolestua jos pylipainoa on enemmän kuin kymmenen kiloa.
T. M 22v
Ketä kiinnostaa sun mielipiteilys?
Matematiikka ei tainnut olla vahvimpia osa-alueitasi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus jostain luin, että naisten "ihanne paino" on oma pituus -110 Eli jos on vaikka 160 pitkä, on ihannepaino 50kg. Miesten "ihanne paino" oli oma pituus -100 eli 160 pitkän ihanne paino 60kg.
Eli sinulla on tuon teorian mukaan 34kg ylipainoa. Mutta sanoisin, että oma "ihanne paino" on se mistä itse tykkää, ja minkälainen ruumiinrakenne on, esim jos on luonnostaan paksut jalat ja leveät hartiat.. Niin niitä ei saa pienemmäksi vaikka kuinka laihduttaisi. Kaikki kun ei ole malliltaan "Helinä keijuja" mutta.. 20kg jos tiputat.. Niin on varmasti hyvä paino sinulle. :) Tsemppiä!
Matematiikka ei tainnut olla vahvimpia aineitasi koulussa. P.S. Vastaus on 24 kg.
Hups, ei kyllä ole vahva aine itsellenikään. :D haha
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nainen, niin olet noin 20 kg ylipainoinen.
Toisin sanoen kannat 20 maitolitran painoista purkkia extralaardia päälläsi. Sama kuin kävelisit koko ajan niin, että selkärepussasi olisi 50 kappaletta 400 gramman margariinirasioita.
Ylipainoa hänellä on viitisen kiloa BMI:n mukaan. Ja oikeampaa arviota tilanteesta kertois ukkonen tarkastelu ja kehonkoostumus mittaus. Sinun ihanteesi ei ole mikään totuus ylipainosta.
Vierailija kirjoitti:
Olen saman pituinen ja haaveilen 75 kilon painosta. Olin siinä vuonna 2007 ja koin olevani melko sutjakka ja sain ostettua vaatteita tavallisesta kaupasta. Lisäksi kuntoilun myötä olin paremmassa fyysiessä kunnossa kuin aikoihin. Mistään kuikelomitoista en edes haaveile, tuohonkin on vielä 17 kiloa matkaa (13 kiloa olen pudottanut).
Jos koet olosi hyväksi tuossa painossa niin älä stressaa. Tärkeintä on että on terve ja toimintakykyinen. Tietty jos paino on noussut ja on ollut aiemmin huomattavasti hoikempi, kannattaa varmaan tarkistaa elintapoja ettei tarvitse ottaa vauhtia laihdutukseen sieltä sadan kilon yläpuolelta.
Niinkuin aikaisemmin kerroin niin vihaan omaa kehoani ja siinä on huono olla. olen todella lihava kaikkiin elämässäni oleviin ihmisiin verrattuna :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nainen, niin olet noin 20 kg ylipainoinen.
Toisin sanoen kannat 20 maitolitran painoista purkkia extralaardia päälläsi. Sama kuin kävelisit koko ajan niin, että selkärepussasi olisi 50 kappaletta 400 gramman margariinirasioita.
Ylipainoa hänellä on viitisen kiloa BMI:n mukaan. Ja oikeampaa arviota tilanteesta kertois ukkonen tarkastelu ja kehonkoostumus mittaus. Sinun ihanteesi ei ole mikään totuus ylipainosta.
BMI:t voi unohtaa suoraan. Olen täysin samaa mieltä. 20kg ylipainoa, jos haluaa näyttää ihanteelliselta. Ihan käytännössä sen olen huomannut. Silti voi näyttää myös hyvältä ja hoikalta, jos tiputtaa 15kg.
Vierailija kirjoitti:
No itse vihaan omaa kehoani ja tämä ylipaino haittaa tosi paljon :(
Joten asialle pitää tehdä jotakin. Ihannepainoni olisi se 60kg koska haluan kumminkin lihaksia.
Ap
Nyt itsesääli pois ap. 166/60 olisi hyvät lukemat, timmi mutta lihaksikas. Muista, että ylipainoisen on oikeasti nopea saada esim. salilla tuloksia aikaan. Rasva palaa ja lihakset kehittyvät samaan aikaan etenkin silloin kun on pientä ylipainoa josta lähdetään liikkeelle. Itse olisi mieluummin vähän pyöreä salimimmi kuin hentoinen ruipelo. Palkkaa ap hyvä pt ja ota vaikka 10 treenin paketti ja pyydä pt:tä tekemään sulle hyvä saliohjelma jolla pääset alkuun. Plus ruokavalio-ohjeet. Huomaat taatusti tuloksia jo muutamassa kuukaudessa. On sen arvoista, maksa vaikka osamaksulla.
Sehän kertoo jo riittävästi, ettet itse ole tyytyväinen painoosi. Sitten vakn tekemään jtn asialle.
Se, että onko pudotettava paino 5kg vai 20kg on lienee mielipidekysymys, missä mitoissa haluaa olla. Itse oon 171cm ja 58kg ja tämä on mun mielestä just sopiva, jossain vaiheessa painoin 5kg enemmän ja siinä oli jo liikaa rasvaa mun makuun :D
Olet. Mä olen 165 cm ja 66 kg ja näytän siltä että olisin raskaana.
Olet lihava. Nuo ovat sopivat mitat salilla käyvälle miehelle, jolle on lihasta jo kertynyt. Naiselle auttamatta aivan liikaa. 50 kg olisi tuolle pituudelle ihanne.
Jos on hyvä vartalonmalli ja/tai kilot kerääntyneet tasaisesti, niin ihan hyvin voi pienellä ylipainolla näyttää ihan normaalipainoiselta. Ei nyt välttämättä ihan selvästi hoikalta ellei ole vähän lihastakin painossa mukana. Itse olin kokoa 40 kun olin 68 kiloa (162cm) ja ihan tavallisen kokoinen. En enää hoikka mutta en mitenkään pulskakaan. Eikä ollut lihasta.
Kaverini joka on 165/60 on taas selvästi hoikka ja esimerkiksi maha on todella pieni ja litteä
Vierailija kirjoitti:
Kaverini joka on 165/60 on taas selvästi hoikka ja esimerkiksi maha on todella pieni ja litteä
No ei varmasti ole. Olen kestävyysurheilun harrastaja ja noissa mitoissa. Tästä saisi helpohkosti vielä 5-7 kiloa pois ja silti saisi vatsasta nipistettyä läskiä peukalon ja etusormen väliin.
suunnistaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei varmasti ole. Olen kestävyysurheilun harrastaja ja noissa mitoissa. Tästä saisi helpohkosti vielä 5-7 kiloa pois ja silti saisi vatsasta nipistettyä läskiä peukalon ja etusormen väliin.
Ai jaa no eihän se sitten voi olla, jos kerran sinulla ei ole tismalleen samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
166cm ja 74kg. Ylipainoinen?
Olenko ylipainoinen?
Noiden tietojen perusteella sinulla on noin 6 kiloa yli ihannepainon. Se ei ole mikään paha. Lievää ylipainoa ja helppo pudottaa.
Tämä oli ihanan kannustava viesti. :) Koita ap ajatella näin. Tilanteesi ei ole ollenkaan huolestuttava, tämä on mitä parhain hetki herätä asiaan ja alkaa tehdä asialle jotain. Vs. että jatkat vaan itsesi inhoamista, mutta et tee asialle mitään. Nyt ei ole isokaan rutistus. Tsemppiä!
ohis
Noh, olet silti itseasiassa keskiverto suomalaista naista hoikempi...
Keskiverto oli muistaakseni jotain 164cm/76kg!
Jos oot mies ihannepaino n 66kg naisella n56kg eli olet reilusti ylipainoinen jos oot nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olin ennen tuon painoinen ja en ollut ihan tyytyväinen. Lihasta oli aika paljon, mutta paremmin viihdyn painossa 66-68. Vartalotyyppini on sellainen, että rinnat häviää kokonaan, jos paino laskee liikaa.
En tuijota vaakaan, vaan luotan omaan olooni. Urheilu on tärkeä osa elämää, joten välillä ollut runsaampi paino ei ole aiheuttanut ahdistusta.
En pidä isorintaisista naisista. Mitä isommat rinnat naisella on sitä puistattavammalta tämä näyttä. Sori nyt vaan. Lievästä ylipainosta ei tarvitse välittää, mutta sitten kannattaa huolestua jos pylipainoa on enemmän kuin kymmenen kiloa.
T. M 22v
Minulla on ylipainoa alle tuo kymmenen kiloa ja isot rinnat. Sori vaan. Rinnat ovat isot siitäkin huolimatta että laihduttaisin. Onneksi meitä on erilaisia. En muuten itsekään pidä näistä isoista rinnoistani, mies kyllä pitää etenkin sängyssä.
Olen saman pituinen ja haaveilen 75 kilon painosta. Olin siinä vuonna 2007 ja koin olevani melko sutjakka ja sain ostettua vaatteita tavallisesta kaupasta. Lisäksi kuntoilun myötä olin paremmassa fyysiessä kunnossa kuin aikoihin. Mistään kuikelomitoista en edes haaveile, tuohonkin on vielä 17 kiloa matkaa (13 kiloa olen pudottanut).
Jos koet olosi hyväksi tuossa painossa niin älä stressaa. Tärkeintä on että on terve ja toimintakykyinen. Tietty jos paino on noussut ja on ollut aiemmin huomattavasti hoikempi, kannattaa varmaan tarkistaa elintapoja ettei tarvitse ottaa vauhtia laihdutukseen sieltä sadan kilon yläpuolelta.