Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yh-vanhemmuus ja nukkuminen - miten järjestätte?

Vierailija
31.01.2018 |

Itse olen lasten lähivanhempi ja leikki-ikäisillä on keskimääräistä vähäisempi unentarve ja lisäksi he heräilevät välillä pari kertaa yössäkin siten, että itsekin herään. Univelat ovat loppuviikkoa kohden aivan kamalat ja on vaikeuksia pysyä suunnilleen hereillä edes. Mun pitää käytännön syistä kuitenkin herätä tunti-puolitoista ennen lapsia aamuisin. Lapset ovat viikonloppuisin isällään ja tuolloin nukun melkein yötäpäivää. Mikä tähän auttaisi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konjakkia kakrujen kitusiin vanhaan hyvään tapaan

Vierailija
2/8 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin elämä on fyysisesti todella raskasta ja illat menevät pelkästään lasten kanssa touhutessa ja heitä kylvettäessä ja heille ruokaa laittaessa. Tv on valjastettu pelkkien lastenohjelmien näyttämiseen ja itse harvemmin pääsen katsomaan edes uutisia. Jos olisi toinen vanhempi, voisi edes välillä katsoa asiaohjelmia ja dokumentteja sekä tehdä jotain muutakin kuin leikittää lapsia. Illalla olen todella loppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein mitenkään,ja olen totaali yh.Välillä tuntuu että kuolen väsymykseen.Noh josko parin vuoden kuluttua alkais helpottaa...

Vierailija
4/8 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla auttaa juuri se että lapset on viikonlopun isällä. Ethän sä siis ole totaalisen yh. Nukuttua tulee minullakin ne pari yötä ja päivää vaan, mutta olen tottunut siihen, saapa ladata akkuja.

Vierailija
5/8 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein mitenkään,ja olen totaali yh.Välillä tuntuu että kuolen väsymykseen.Noh josko parin vuoden kuluttua alkais helpottaa...

Mulla on samat fiilikset, vaikka heillä viikonloppuisä onkin. Olen todellakin fyysisesti väsynyt monesti. Odottelen myös, että he hieman kasvaisivat, vaikka mun pitäisikin nauttia ajasta, kun he ovat pieniä. Myöskään ns. turvaverkkoja ei juurikaan ole. Josku ehkä auttaisi, jos joku aikuinen olisi edes juttukaverina iltaisin. Muuten siis käyn kokopäivätöissä.

Vierailija
6/8 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama. Olen neljän alle neljävuotiaan äiti. Oma valinta ja lapset ovat ihania, mutta väisyyhän tässä vähitellen. Meillä olen vielä ainoa vanhempi.

Otin neuvolan pyynnöstä yhteyttä kotipalveluun ja nyt meillä on käynyt kerran työntekijä täällä. En tiedä onko siitä apua, mutta saan paremmin siivottua kun joku vähän kaitsee lapsia sillä aikaa.

En voi toivottaa kuin voimia, itse en nuku yössä neljää tuntia enempää, eikä vapaaviikonloppuja ole ollut yli neljään vuoteen. Kohta se helpottaa.

Vierailija
7/8 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama. Olen neljän alle neljävuotiaan äiti. Oma valinta ja lapset ovat ihania, mutta väisyyhän tässä vähitellen. Meillä olen vielä ainoa vanhempi.

Otin neuvolan pyynnöstä yhteyttä kotipalveluun ja nyt meillä on käynyt kerran työntekijä täällä. En tiedä onko siitä apua, mutta saan paremmin siivottua kun joku vähän kaitsee lapsia sillä aikaa.

En voi toivottaa kuin voimia, itse en nuku yössä neljää tuntia enempää, eikä vapaaviikonloppuja ole ollut yli neljään vuoteen. Kohta se helpottaa.

Oletko tehnyt lapset yksin, vai lähtikö isä menemään?

Vierailija
8/8 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset sulla on? Voithan laittaa kuulokkeet päähän ja kattoa samalla vaikka puhelimesta/tabletista jotain omaa ohjelmaa kun lapset kattoo omiaan. Ja vaikka kuinka väsyttäisi raahaudu lasten kanssa vielä illasta pieneen ulkoiluun. Meillä ainakin vaikuttaa heti paremmin lasten yöuniin. Lapset siis 2ja4 eivätkä ole ikinä olleet mitään hyviä nukkujia. En ole kylläkään yh, mutta vasta osa-aika duunissa ja mies tekee paljon töitä ja minä automaattosesti kotona enemmän olevana hoidan kaikki yöheräilyt ym rumbat. Ja varsinkin parin flunssalasten itkuisen yön jälkeen kuulostais hiton hyvälle vkon loppu jollon sais vain nukkua. Eli kyllä minusta pitäis aikuisen ihmisen saada jo akut ladattua tuossa, eikä tämä pikkulapsi aika (onneks) loputtomiin kestä:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi