Voiko mikään olla niin kauheaa kuin se, että lasten isä sairastuu mielisairauteen!
Muuttuu aivan tuntemattomaksi ja tekee käsittämättömiä tekoja. Sitten jää koko perhe ihmettelemään ja kärsimään, eikä voida mitenkään auttaa...
Onko muille käynyt näin?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Meillä tämä isä lähti sairastuttuaan . Eristäytyi täysin ja elää nyt yksin. Ei halua pitää yhteyttä lapsiin eikä minuun, vaikka me kaikki haluttaisiin auttaa jotenkin. Rakastetaan yhä. Hän ei välitä. Lapset olivat jo melkein aikuisia kun tämä tapahtui ja oli yhteistä historiaa lähes 20 vuotta siis takana. ap.
Jättäkää rauhaan!
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti oli kai aina sairas, mutta psykoosi laukesi kun olin n. 12. Se oli traumaattista. Äiti puhui ihmisille joita ei ollut läsnä eikä tunnistanut minua, omaa lastaan.
Olen nahnyt tuollaista myos heratyskokouksessa ja hypnoositilaisuuksissa. Ainoa todellinen ero on kauhu ja ahdistus.
Sillekin on syynsa, koska kaikelle on syynsa.
*pakana*
Vierailija kirjoitti:
Omassa lapsuudenperheessäni kävi näin.
Isä ei suostunut hoitoon, vaikka koko lähipiiri huomasi että kaikki ei ollut kunnossa.
Minä ja vanhempi pikkuveljeni kituutettiin teini-ikään asti aivan järkyttävissä kotioloissa. Molemmat muutimme 16-vuotiaina omillemme.
Äiti onneksi sai itseään sen verran niskasta kiinni että lähti, kun nuorempi pikkuveljeni alkoi alle kouluikäisenä saamaan paniikkikohtauksia. Monta vuotta meni veljen toipumiseen, mutta on nyt 17 ja saanut elämän syrjästä kiinni. Koulu ja rakas harrastus sujuvat ja tiivis kaveripiiri tukee. Asuu vielä kotona opiskelujen loppuun.
Minä ja vanhempi pikkuveljeni olemme molemmat perheellisiä, pitkissä ja onnellisissa parisuhteissä eläviä suht tasapainoisia ihmisiä. Arvet on rankasta lapsuudesta jäänyt, mutta yritämme parhaamme mukaan tarjota omille lapsillemme paremmat eväät elämään. Äitiä ja veljeä näemme säännöllisesti ja meillä on todella läheiset välit.
Isä ei ole halunnut eron jälkeen olla kanssamme missään tekemisissä. Parempi näin.
Ai parempi että isä eristetään perheestä koska on mt-ongelma? Mukavan mallin antaa lapsillesi: Kaikki hyvin, kunhan en sairastu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että mies saa persoonallisuushäiriödiagnoosin ja sitä myötä itse tajuaa asiat - sen, ettei hän ole koskaan mitenkään välittänyt lapsistaan tai minusta. Miten sokeasti ihminen voikaan uskoa toisessa ihmisessä olevaan hyvään. Siis siihen, että varmasti siellä on se olemassa, kunhan vain hän uskaltaa jotenkin avautua.
No ei vaan ole. Tunne puolisoon kuolee. Se järkytys, kun tajuaa, että yhteiset lapset, jotka itselle ovat kaikki kaikessa eivät isälleen merkitse mitään. Sori sekava selitys, mutta näin.Kuulostaa ihan tavalliselta mieheltä...
Eli tavallisilla miehillä on sairaudeksi luokiteltava persoonallisuushäiriö? Otapas nyt selvää mikä on persoonallisuushäiriö ennenkuin teet mitään johtopäätöksiä ja vastailet typeriä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tämä isä lähti sairastuttuaan . Eristäytyi täysin ja elää nyt yksin. Ei halua pitää yhteyttä lapsiin eikä minuun, vaikka me kaikki haluttaisiin auttaa jotenkin. Rakastetaan yhä. Hän ei välitä. Lapset olivat jo melkein aikuisia kun tämä tapahtui ja oli yhteistä historiaa lähes 20 vuotta siis takana. ap.
Jättäkää rauhaan!
On ollut rauhassa jo pari vuotta joo. Sekö nyt sitten on paras ratkaisu ja vaihtoehto kuitenkin? Hylätä, kun sitä ei kiinnosta sairautensa takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että mies saa persoonallisuushäiriödiagnoosin ja sitä myötä itse tajuaa asiat - sen, ettei hän ole koskaan mitenkään välittänyt lapsistaan tai minusta. Miten sokeasti ihminen voikaan uskoa toisessa ihmisessä olevaan hyvään. Siis siihen, että varmasti siellä on se olemassa, kunhan vain hän uskaltaa jotenkin avautua.
No ei vaan ole. Tunne puolisoon kuolee. Se järkytys, kun tajuaa, että yhteiset lapset, jotka itselle ovat kaikki kaikessa eivät isälleen merkitse mitään. Sori sekava selitys, mutta näin.Kuulostaa ihan tavalliselta mieheltä...
Eli tavallisilla miehillä on sairaudeksi luokiteltava persoonallisuushäiriö? Otapas nyt selvää mikä on persoonallisuushäiriö ennenkuin teet mitään johtopäätöksiä ja vastailet typeriä!
Vain ateistille ja pahan lopulliseen ylivaltaan uskovalle persoonallisuushairio on muita tai itsea vahingoittava. Todelliseen oikeudenmukaiseen jumaluuteen uskovalle persoonallisuushairioinen luonne on lahinna eduksi, viisaudeksi, silla han valttaa tekemasta ilkeyksia, koska pelkaa tulevansa rangaistuksi tulevassa. Siina mika kohtaa ihmista "kuoleman jalkeen"
*pakana*
Vierailija kirjoitti:
Persoonallisuushäiriö ei kait ole kuitenkaan mielisairaus vaan pikemminkin ominaisuus johon ei juuri voida hoitamalla vaikuttaa.
Niin, oli miten oli niin mitä mieltä itse olet - minä luokittelisin parantumattomiksi sairauksiksi siten. Narsistinen, epäsosiaalinen varsinkin ovat niin haitallisia muille, ettei niiden kanssa voi vaan kukaan elää tai tulee vakavia ongelmia.
Isäni mielisairaus päättyi itsemurhaan.
Mulla oli todella hyvä isä vaikka skitsofreenikko ilman hoitoa olikin. En ikinä pelännyt isää, en tosin sitä tervettä aikaa muista. Äiti osasi ja jaksoi tukea vielä meitä jo aikuistuneita lapsia läpi isän tempausten.
Isä lopulta sai alkoholidementian ja päätyi vihdoin hoitoon. Minä sain alkaa elää vailla huolta. En silti osaa toivoa toisenlaista lapsuutta tai nuoruutta.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti sielunsa lepaa rauhassa.
Ihminen on AJAN kanssa (kasvotusten) yksilona saman arvoinen. Aika kohtelee jokaista tasa-arvoisesti. Kuten jumaluuden pitaakin.
Ajalla on kuitenkin myos toinen ominaisuus, aika on suhteellinen, ja siksi ihminen ei ole toisen ihmisen kanssa saman arvoinen. Se tulee mm. esille, mikali toinen ihminen liikkuu eri nopudella.
Eri asia on , miten jumaluus aika tulee kohtelemaan ihmisia. kutakin heista. Aika ja puolisonsa on yksi 4:sta parista Egyptilaisia kaiken alun jumaluuksia. Aika on fundamentaalinen, kuten jumaluuden kuuluu ollakkin. Kaiken alun jumaluudelle synonyyminen ilmaus Egyptista on Taivaan pilari. Aika on yksi 4:sta kaksihaaraisesta "pilarista" jotka kannattelevat taivasta (kaikkeutta). On edelleen totta, etta mikali aika tuhoutuu, tapahtuu varmasti ihmeellisia. Taivas tipahtaa niskaan, ts. universumi romahtaa. Onneksi sellaista ei ole nakopiirissa, alkoonka kukaan sellaista ainakaan ilkeyttaan toivo!
*pakana*
qwerty-sjir kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on AJAN kanssa (kasvotusten) yksilona saman arvoinen. Aika kohtelee jokaista tasa-arvoisesti. Kuten jumaluuden pitaakin.
Ajalla on kuitenkin myos toinen ominaisuus, aika on suhteellinen, ja siksi ihminen ei ole toisen ihmisen kanssa saman arvoinen. Se tulee mm. esille, mikali toinen ihminen liikkuu eri nopudella.
Eri asia on , miten jumaluus aika tulee kohtelemaan ihmisia. kutakin heista. Aika ja puolisonsa on yksi 4:sta parista Egyptilaisia kaiken alun jumaluuksia. Aika on fundamentaalinen, kuten jumaluuden kuuluu ollakkin. Kaiken alun jumaluudelle synonyyminen ilmaus Egyptista on Taivaan pilari. Aika on yksi 4:sta kaksihaaraisesta "pilarista" jotka kannattelevat taivasta (kaikkeutta). On edelleen totta, etta mikali aika tuhoutuu, tapahtuu varmasti ihmeellisia. Taivas tipahtaa niskaan, ts. universumi romahtaa. Onneksi sellaista ei ole nakopiirissa, alkoonka kukaan sellaista ainakaan ilkeyttaan toivo!
*pakana*
Anteeksi, mutta mitä sä höpötät mulle jumalasta? Ei kiitos.
Tolla "pakanalla" on kans lääkkeet ottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Tolla "pakanalla" on kans lääkkeet ottamatta.
Sanoinhan etta ihmiset eivat ole keskenaan Tasa-arvoisia!
*pakana*
Tuttavan mies sairastui ja alkoholisoitui tai alkoholisoitui ja sairastui, lopulta päätti päivänsä vähän ennen joulua. Pienet lapset ja vaimo jäivät kaipaamaan.
Vierailija kirjoitti:
qwerty-sjir kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*pakana*
Anteeksi, mutta mitä sä höpötät mulle jumalasta? Ei kiitos.
Sinullahan on uskonto; Psykiatria, ja "jumala", joka sanoo; Ei ole jumalaa.
Sen kylla tiesin jo ja myos aloituksesta!
*pakana*
Persoonallisuushäiriö ei kait ole kuitenkaan mielisairaus vaan pikemminkin ominaisuus johon ei juuri voida hoitamalla vaikuttaa.