Miksei Suomessa lähes koskaan esitetä vakavateemaisia, syvällisiä mainoksia?
En muista tällaista koskaan kotimaassa nähneeni. Sellaisia, missä olisi aiheena esim. syöpä tai se, etteivät vanhemmat hyväksy lastaan tai muuta vastaavaa.
Muualta löytyy paljon useita minuutteja pitkiä pätkiä eikä mitään puolen sekunnin pintaraapaisuja. Eikä kyse aina tarvitse olla jonkin asian mainostamisesta, vaan infoamisesta.
Kommentit (8)
Koska kukkahattumaa,taas joku pahoittaisi mielen,omasta mielestä voitaisiin illalla näyttää vaikka mitä tapahtuu kun ajat kännissä,eli niitä ruumiita mitä on tullut kun on vaikka kännissä ajanut puuhun tai jonkun päälle
Vierailija kirjoitti:
Koska se, että käytetään hyväksi arkoja aiheita jotta voidaan myydä materiaa ja palveluita, on aika hemmetin kyseenalaista.
Olen Youtubessa nähnyt monia mainoksia, joissa ei varsinaisesti "mainosteta" mitään, yrityksen nimi tulee usein hillitysti vain lopussa.
Miksi suomalaiset yritykset eivät ota kantaa yhteiskunnallisiin, kaikkia yhdistäviin asioihin ja hyväntekeväisyyteen?
Vastahan meillä oli telkkarissa palstallakin keskustelua aiheuttanut Veikkauksen Nalleretki-mainos.
Muistan sen erään mainoksen, jossa on Ilkka Merivaara. Siinä hän selittää jotain isälleen, joka ei selkeästikään kuuntele. Olisiko siinä näytetty flashbackina miten tilanne oli sama hänen ollessaan lapsi. Sitten palataan nykypäivään ja joku pikku poika yrittää selittää Ilkka Merivaaralle jotain, mutta hän sanoo, ettei nyt kerkeä kun puhuu vaarin kanssa.
En yhtään muista mitä se mainosti, mutta se jäi mieleeni. Sori sekavasta selityksestä, mutta en löytänyt sitä youtubestakaan.
Ja Yleltä löytyy pätkiä, jotka eivät ehkä sovi, mutta ovat tavallaan mainoksia elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se, että käytetään hyväksi arkoja aiheita jotta voidaan myydä materiaa ja palveluita, on aika hemmetin kyseenalaista.
Olen Youtubessa nähnyt monia mainoksia, joissa ei varsinaisesti "mainosteta" mitään, yrityksen nimi tulee usein hillitysti vain lopussa.
Miksi suomalaiset yritykset eivät ota kantaa yhteiskunnallisiin, kaikkia yhdistäviin asioihin ja hyväntekeväisyyteen?
Suomalaisten mainosten kohderyhmä on suomalaiset kuluttajat eli kotimarkkinat. Jos yritys alkaa ottaa kantaa mainitsemiisi asioihin, on olemassa riski, että osa asiakkaista alkaa boikotoida yritystä. On toki olemassa sekin mahdollisuus, että osa jonkun toisen yrityksen asiakkaista siirtyy ko yrityksen asiakkaiksi. Mutta ovatko he riittävän hyviä asiakkaita korvaamaan menetettyjen asiakkaiden tuomat rahat?
AP voisi linkittää tänne muutamia syvällisiä mainoksia, joihin hän ilmeisesti on törmännyt suuressa maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se, että käytetään hyväksi arkoja aiheita jotta voidaan myydä materiaa ja palveluita, on aika hemmetin kyseenalaista.
Olen Youtubessa nähnyt monia mainoksia, joissa ei varsinaisesti "mainosteta" mitään, yrityksen nimi tulee usein hillitysti vain lopussa.
Miksi suomalaiset yritykset eivät ota kantaa yhteiskunnallisiin, kaikkia yhdistäviin asioihin ja hyväntekeväisyyteen?
Suomalaisten mainosten kohderyhmä on suomalaiset kuluttajat eli kotimarkkinat. Jos yritys alkaa ottaa kantaa mainitsemiisi asioihin, on olemassa riski, että osa asiakkaista alkaa boikotoida yritystä. On toki olemassa sekin mahdollisuus, että osa jonkun toisen yrityksen asiakkaista siirtyy ko yrityksen asiakkaiksi. Mutta ovatko he riittävän hyviä asiakkaita korvaamaan menetettyjen asiakkaiden tuomat rahat?
Eli siirrytään toiseen yritykseen jos käsitellään esimerkiksi syöpää, itsemurhaa, tai päihdeongelmia? Siis mitä ihmettä? Miten nämä asiat muka eivät koske suomalaisia?
Ap
Koska se, että käytetään hyväksi arkoja aiheita jotta voidaan myydä materiaa ja palveluita, on aika hemmetin kyseenalaista.