Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surettaa, tuli hylkäävä vastaus koulutukseen lentoemännäksi :(

Vierailija
31.01.2018 |

Tein mielestäni hyvän hakemuksen, panostin CV:n kuvaan ja odotin niin paljon, että olisin saanut kutsun edes haastatteluun, koska niissä olen yleensä hyvä. Olo on ihan hirveän pettynyt, olisin halunnut tuonne niin paljon.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sulla on joku toinen tutkinto alla? Kannattaa ehdottomasti olla.

Vierailija
42/77 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei lentoemot mitään kaunottaria ole ainakaan Finskillä. Pääasia, että osaavat työnsä ja edes yrittäisivät hymyillä joskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä opiskelen just sairaanhoitajaksi ja ensihoitajaksi, ajattelin tulevaisuudessa hakea myös lentoemännäksi. Uskallan väittää että pääsen, kun uimataito on huippu, kunto hyvä, kaksi hoitoalan tutkintoa ja puoliso alalla. Ihan vielä en viitsi hakea, ei jotenkin huvita juuri nyt, myöhemmin kyllä varmasti :)

Miten se puolison tai sukulaisen ammatti vaikuttaa sinun pääsemiseen mihinkään?

Vierailija
44/77 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne on viime aikoina ollut niin paljon hakijoita, että jatkokierrokselle pääsee vain ne, joilla on juuri alalle sopiva koulutuspohja. Oiskohan siinä yksinkertainen syy, miksi suurin osa hakijoista karsiutui.

Eli lukiopaperit kolmannella vieraalla kielellä

Vierailija
45/77 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä oli vaatimukset, ja mitä kerroit osaavasi?

Vierailija
46/77 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentoemännän työ tuskin on ollut kenenkään mielestä glamöröösiä enää pitkään aikaan. Matkustaminen on niin arkipäiväistä nykyään, ei tarvitse alkaa lentoemoksi sen takia, että pääsisi ulkomaille. Ja jos jonnekin suomalaiseen firmaan hait, niin älä pety. Sinne hakee ihmisiä, jotka ovat lentäneet jo ryanairin ja mieskin lentoemouna, vaihtavat vain firmaa. Jos jäi kovasti kaivelemaan, niin hae johonkin toiseen lentoyhtiö eka. Ja kehitä kielitaitoa, 5+ kieltä alkaa olla jo valtti.

Mitä? Ei pidetä glamoröösinä? Oletko nähnyt mikä määrä instatilejä ja b/vloggajia on omistautunut lentoemoelämänsä hohdokkaalle jakamiselle somessa?

Tää on muuten totta, Youtube on ihan täynnä vloggaavia Emiratesin lentoemoja, toinen toistaan kauniimpia, kaikkia kansallisuuksia.

Vierailija
47/77 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä opiskelen just sairaanhoitajaksi ja ensihoitajaksi, ajattelin tulevaisuudessa hakea myös lentoemännäksi. Uskallan väittää että pääsen, kun uimataito on huippu, kunto hyvä, kaksi hoitoalan tutkintoa ja puoliso alalla. Ihan vielä en viitsi hakea, ei jotenkin huvita juuri nyt, myöhemmin kyllä varmasti :)

Miksi pitää olla huippu uimataito?

Vierailija
48/77 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap välitä lukuisista ilkeistä kommenteista. Niillä on paha mieli näemmä joka päivä.

Vierailija
49/77 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentoemännän työ tuskin on ollut kenenkään mielestä glamöröösiä enää pitkään aikaan. Matkustaminen on niin arkipäiväistä nykyään, ei tarvitse alkaa lentoemoksi sen takia, että pääsisi ulkomaille. Ja jos jonnekin suomalaiseen firmaan hait, niin älä pety. Sinne hakee ihmisiä, jotka ovat lentäneet jo ryanairin ja mieskin lentoemouna, vaihtavat vain firmaa. Jos jäi kovasti kaivelemaan, niin hae johonkin toiseen lentoyhtiö eka. Ja kehitä kielitaitoa, 5+ kieltä alkaa olla jo valtti.

Mitä? Ei pidetä glamoröösinä? Oletko nähnyt mikä määrä instatilejä ja b/vloggajia on omistautunut lentoemoelämänsä hohdokkaalle jakamiselle somessa?

Tää on muuten totta, Youtube on ihan täynnä vloggaavia Emiratesin lentoemoja, toinen toistaan kauniimpia, kaikkia kansallisuuksia.

Niillä ei muuten ole ollenkaan glamour-elämää. Ihan ensimmäiseksi valitut viedään vierailulle moskeijaan, jossa joku kertoo islaminuskoon kääntymisestä ja miten se käytännössä tapahtuu. Matkustamohenkilökunta asuu firman järjestämässä majoituksessa eli solussa, jossa ei ole omaa asuntoa vaan ainoastaan oma makuuhuone yhdellä vaatekomerolla. Asuntolaan on myös kotiintuloaika, pitiköhän kaikkien olla paikalla klo 22 vai mikähän se aika oli... Jos lentoemännälle puhkeaa jokin sairaus, esim. masennus tai kilpirauhasen vajaatoiminta, hänet lähetetään heti takaisin kotimaahan. Ja Emiratesilla emoiluhan on tarkoitettu vain lyhyeksi pestiksi, esim. avioituneet eivät saa työskennellä emona.

Vierailija
50/77 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin hain toukokuussa finskille ja vasta pari vk sitten tuli hylky. Nettitesteihin saakka etenin. Haen kyllä varmasti uudelleen kun mahdollista. Harmi ettei saa palautetta mistä jäi kiinni. "Paperilla" täytän kaikki vaatimukset ja asiakaspalvelukokemusta yli 10v sekä korkeakoulutitkinto löytyy. Harmi ettei ole kokemusta hoitoalalta, sillä saa taatusti lisäpisteitä. Tsemppiä ja jaksa yrittää uudelleen :)

Vierailija
51/77 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisit halunnut tarjoilijaksi yläilmoihin? Toistamaan samat fraasit monta kertaa päivässä kuukaudesta ja vuodesta toiseen? Siivoamaan oksentavien lasten jätöksiä ja kaitsemaan kännisiä, öykkäröiviä suomalaisia matkustajia?

Vierailija
52/77 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea uudelleen!

Vierailija
53/77 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisit halunnut tarjoilijaksi yläilmoihin? Toistamaan samat fraasit monta kertaa päivässä kuukaudesta ja vuodesta toiseen? Siivoamaan oksentavien lasten jätöksiä ja kaitsemaan kännisiä, öykkäröiviä suomalaisia matkustajia?

Miksi haluat hokea näitä samoja fraaseja moneen kertaan samassa ketjussa? Lentoemännille siitä kuitenkin maksetaan nelisen tonnia kuussa, sinulle ei.

Vierailija
54/77 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähetin viikonloppuna kymmenkunta työhakemusta. Tänä aamuna joku soitti tuntemattomasta numerosta, pihelu, jota olin kauan odottanut.

Oli työkkärin täti. Halusi vaan mainita, että mun tiedot oli unohtunu työkkärin johonkin työnhakuun vaikka en ole ollut työtön vaan opiskelija viimiset 6kk.

Vierailija
55/77 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä, kiitos teille, jotka tsemppasitte. Mulla löytyy useampi vuosi kokemusta hoitoalalta ja perus englannin ja ruotsin lisäksi osaan saksaa ja venäjää. Luulisi noiden luulisi olevan eduksi. Ja niille jotka sitä läskiä huutelivat, niin olen kokoa XS-S ja ihan hyvännäköinen, että eipä luulisi siitäkään olevan kiini, ei tatuointeja eikä lävistyksiä. Mutta vaikea sanoa mistä sitten kiikastaa, kun ei ollut tosiaan niitä perusteluja. 

Vierailija
56/77 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko ees käyneet ikinä missään kun luulette että ulkonäöstä kiinni. Lentäkääpä Finnairilla missä lentoemännät on karmivan näköisiä vanhuksia ja ei niin kaunita naisia muutenkaan oo tullut nähtyä lentoemäntänä. Nää somessa esillä olevat yksilöt vastaa ehkä alle yhtä prosenttia ammattikunnasta.

Vierailija
57/77 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haitko norralle? Mä hain myös ja odotan jotain vastausta. Mulla kyllä heikko kielitaito joten varmaan kaatuu viimeistään siihen. Toisaalta mulla on läheisiä alalla (lentäjänä), ja mulla on pari hyvää tutkintoa pohjalla. Ensiaputaidot myös jo ennakkoon hallinnassa Saas nähdä.

Juu sinne. Koska hait? Meinaan jos hait tuohon huhtikuussa alkavaan koulutukseen eli laitoit hakemuksen viimeistään 28.1. niin luulisi, että sullekin olisi tullut vastaus. Tai sitten olet päässyt jatkoon, jos heille vaikka ei tule samaan aikaan vastaukset kuin hylkäyksen saaneille :) ap

Vierailija
58/77 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä, kiitos teille, jotka tsemppasitte. Mulla löytyy useampi vuosi kokemusta hoitoalalta ja perus englannin ja ruotsin lisäksi osaan saksaa ja venäjää. Luulisi noiden luulisi olevan eduksi. Ja niille jotka sitä läskiä huutelivat, niin olen kokoa XS-S ja ihan hyvännäköinen, että eipä luulisi siitäkään olevan kiini, ei tatuointeja eikä lävistyksiä. Mutta vaikea sanoa mistä sitten kiikastaa, kun ei ollut tosiaan niitä perusteluja. 

Mikä koulutus sulla on hoitoalalta? Oletko ylioppilas?

Vierailija
59/77 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap mielestäsi täytät kaikki vaatimukset mitä lentoyhtiöt yleensä asettavat, nyt oli kyseessä vaan huono tuuri. Hakijoita on paljon, moni ehkä alalle täysin soveltuva. Hae uudestaan moniin yhtiöihin (myös ulkomaalaisiin ja halpalento-), eiköhän jossain kohtaa tärppää :)

Vierailija
60/77 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somessa kaikki näyttää hyvältä. Olen lentänyt suht paljon ja eipä noita hemasevia kaunottaria ole montaa tullut vastaan. Laitettuja toki ja siten "edustavia", mutta niinhän melkein kaikki samalla meikkimäärällä ja vaatetuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän