Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajatteletko että elämä valuu hukkaan jos et tee yhtään lasta?

Vierailija
31.01.2018 |

Itse ajattelen. Miehet ja lemmikit, harrastukset, työt ja ystävät tulee ja menee, mutta lapsissa näen mitä olen elämässäni tehnyt hyvin.
Vanhana kun ei muuta jaksa, tulee olemaan ihana nähdä lapsenlapsia ja ilahduttaa jälkeläisiä miten nyt sitten vain voi ja osaa..

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni menisi mielestäni hukkaan vaihtaessa vaippoja, istuessa hiekkalaatikolla lapioimassa hiekkaa taaperon antamien käskyjen mukaan, karjuessa marketissa juokseville kakaroille, riidellessä miehen kanssa kasvatuksesta ja rahasta, kuunnellessa toisten äitien imetysjuttuja, riidellessä teinien kanssa kotiintuloajoista, murehtiessa ja valvoessa lasten sairastaessa. Kaikkia ei vaan ole tarkoitettu tohon hommaan. Olkaa tyytyväisiä te joille toi on se juttu ja antaa esimerkiksi syyn elää. Ihailen ihan oikeasti sitä että jaksatte. Itse en ikinä jaksaisi. Näin me olemme kaikki erilaisia.

Vierailija
22/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan silloinhan sen elämän heittää hukkaan, kun tekee lapsen, ja on sen jälkeen pakotettu sitomaan oma elämänsä lapsen kehityksen turvaamiseen.

Lisäksi aika monen lapsen hankkimista miettivän kannattaisi todella pohtia, onko hänestä hyväksi vanhemmaksi. Aika monesta ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele, en missään nimessä. Mun elämällä on ihan ihan muu tarkoitus kuin hankkia lapsia. Jos hankkisin lapsia, niin minun elämä valuisi hukkaan, siitä tulisi ihan samanlaista kuin kaikkien äitien elämä ja mun elämäntarkoitus jäisi toteutumatta.

Vierailija
24/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En missään nimessä. Itse asiassa mitä vanhemmaksi tulen niin sitä tyytyväisempi olen, että en ole tehnyt lapsia. Koulut, vanhustenhoito ja terveydenhoito ajetaan alas. Työpaikkoja ei ole ja väestö muuttuu. Ilmasto muuttuu ankeaksi ja talvet katoavat. Ei ole mitään annettavaa ja hallitus vihaa kansalaisiaan. Lisäksi en halua synnyttää elämää vain, että se kuolee kärsien pois.

Olet onneton, sairas ja katkera. 

Siinä ei auta lapset eikä lapsettomuus. Voi nähdä asiat noin, jos on äärimmäisen kielteinen tai voi nähdä asiat aivan toisin. 

Koskaan asiat eivät ole niin hyvin olleet Suomessa kuin nykypäivänä. Niin minä näen. 

"Hallitus vihaa kansalaisiaan" :D Hallituksella ei ole tunnetiloja. 

Voi olla, että kaikki kuolee kärsien pois, mutta usein on elänyt rikkaan elämän iloine ja suruineen. Kuolema on vain yksi osa elämää. Joskus hyvinkin nopea ja kärsimyksiä vailla. 

Luetko uutisia?

Muistisairas vanhus kuoli aliravitsemukseen

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/hangon-lehti-muistisairas-…

Vanhukset heitteillä - sairaala kotiutti ilman ruokaa ja lääkkeitä

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/kotihoitaja-paljastaa-vanh…

Muistisairas vanhus oli useita päiviä ilman ruokaa – kotihoito unohti käydä kaupassa

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001246556.html

Ja mielestäsi asiat ovat hyvin? Jos em. uutiset ovat mielestäsi hyvinvoinnin ilmentymä niin ehkä voit alkaa etsiä sairautta omasta päästäsi.

Vierailija
25/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai.

En tunne ketään jolla ei olisi lapsia, paitsi teinit tietysti.

Lapset on elämän suola ja tarkoitus.

Onneksi pressaperhekin saa ihanan vauvan.

Ruotsin kuninkaallisten lapsia näin ruotsinkielisenä tulee seurattua, ovat kyllä niin kauniita..

Vierailija
26/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Näen asian niin, että millään ei ole mitään merkitystä eikä elämällä ole tarkoitusta, teki lapsia tai ei.

Vierailija
27/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ajattele, en missään nimessä. Mun elämällä on ihan ihan muu tarkoitus kuin hankkia lapsia. Jos hankkisin lapsia, niin minun elämä valuisi hukkaan, siitä tulisi ihan samanlaista kuin kaikkien äitien elämä ja mun elämäntarkoitus jäisi toteutumatta.

Ei sun elämäsi ole ainutkertaista muille kuin lapsillesi.

Vierailija
28/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt elämä joskus tuntuukin hukkaan valuvan, niin ei se siitä johdu, että ei ole lapsia. Elämä tuntuu nyt vain olevan sitä samaa arkea päivästä ja vuodesta toiseen ja kohta aletaan olla keski-iässä vaikka juuri äsken oltiin vasta teinejä. Jos tässä nyt olisi lapsi, niin ei se eroaisi muuten kuin että olisi kolme ihmistä elämässä sitä arkea, mitä nyt elän kahdestaan miehen kanssa.

Vierailija
29/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän nämä kaikki lapsettomat tekevät vauva.fi foorumilla :D

Surkein (teko-) syy olla hankkimatta lapsia on, että maailma on jotenkin huono tai vääränlainen lapsille. Ei se elämä kai koskaan ole ollut hattarapilvissä kellumista. Taitaa olla lähinnä omaa saamattomuutta ja vastuuttomuutta.

Vierailija
30/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on hyviä puheenvuoroja. Lasten kanssa elämä kyllä menee hukkaan aivan eri tavalla kuin ilman lapsia.

Vierailija
31/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu otsikko. Lapset ovat elämä. Olemme otuksia, joiden elämä jatkuu lapsissamme. Typerää ja lyhytnäköistä ääri-individualismia on olla näkemättä elämäämme jatkumona.

Vierailija
32/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän nämä kaikki lapsettomat tekevät vauva.fi foorumilla :D

Surkein (teko-) syy olla hankkimatta lapsia on, että maailma on jotenkin huono tai vääränlainen lapsille. Ei se elämä kai koskaan ole ollut hattarapilvissä kellumista. Taitaa olla lähinnä omaa saamattomuutta ja vastuuttomuutta.

Aihe vapaa -palsta, siksi täällä ollaan.

Ja vauvat koskettavat kyllä monen elämää, vaikkei niitä itsellä olisikaan.

33/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo omalla kohdallani, vaikka on tää taaperoaika tällainen rasittava vaihe. Onneksi menee äkkiä ohi. :D

Vierailija
34/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassu otsikko. Lapset ovat elämä. Olemme otuksia, joiden elämä jatkuu lapsissamme. Typerää ja lyhytnäköistä ääri-individualismia on olla näkemättä elämäämme jatkumona.

Minä uskon että kun oma vähäkin aivotoimintani sammuu lopullisesti, niin se oli sitten omalta kohdaltani siinä eikä mikään jatku yhtään missään.

Vierailija
35/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Uskon että pystyn tarjoamaan lapselleni hyvän elämän.

Vierailija
36/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäni menisi mielestäni hukkaan vaihtaessa vaippoja, istuessa hiekkalaatikolla lapioimassa hiekkaa taaperon antamien käskyjen mukaan, karjuessa marketissa juokseville kakaroille, riidellessä miehen kanssa kasvatuksesta ja rahasta, kuunnellessa toisten äitien imetysjuttuja, riidellessä teinien kanssa kotiintuloajoista, murehtiessa ja valvoessa lasten sairastaessa. Kaikkia ei vaan ole tarkoitettu tohon hommaan. Olkaa tyytyväisiä te joille toi on se juttu ja antaa esimerkiksi syyn elää. Ihailen ihan oikeasti sitä että jaksatte. Itse en ikinä jaksaisi. Näin me olemme kaikki erilaisia.

Olen täsmälleen samaa mieltä, hyvin sanottu! Mulla on lähipiirissä monta rakasta lasta, mutta aina heitä tavatessani olen todella iloinen siitä, ettei minulla ole omia.