Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajatteletko että elämä valuu hukkaan jos et tee yhtään lasta?

Vierailija
31.01.2018 |

Itse ajattelen. Miehet ja lemmikit, harrastukset, työt ja ystävät tulee ja menee, mutta lapsissa näen mitä olen elämässäni tehnyt hyvin.
Vanhana kun ei muuta jaksa, tulee olemaan ihana nähdä lapsenlapsia ja ilahduttaa jälkeläisiä miten nyt sitten vain voi ja osaa..

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä. Itse asiassa mitä vanhemmaksi tulen niin sitä tyytyväisempi olen, että en ole tehnyt lapsia. Koulut, vanhustenhoito ja terveydenhoito ajetaan alas. Työpaikkoja ei ole ja väestö muuttuu. Ilmasto muuttuu ankeaksi ja talvet katoavat. Ei ole mitään annettavaa ja hallitus vihaa kansalaisiaan. Lisäksi en halua synnyttää elämää vain, että se kuolee kärsien pois.

Vierailija
2/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä rahalla minä tarjoaisin lapselle hyvän elämän? Minulla oli kriisi jo parikymppisenä tästä ja päädyin siihen tulokseen etten halua lapsia, olin vain aina ajatellut että niin kuuluu tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele. En ole koskaan halunnut lapsia.

Vierailija
4/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen. Miehet ja lemmikit, harrastukset, työt ja ystävät tulee ja menee, mutta lapsissa näen mitä olen elämässäni tehnyt hyvin.

Vanhana kun ei muuta jaksa, tulee olemaan ihana nähdä lapsenlapsia ja ilahduttaa jälkeläisiä miten nyt sitten vain voi ja osaa..

Entäs jos lapsi on rikollinen eikä tee lapsenlapsia?

Vierailija
5/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
6/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallaan elämä valuu hukkaan joka tapauksessa.... Tai sitten ei valu, riippuen vähän miten ajattelee. Mikään ei ole pysyvää kuitenkaan.

Vierailija
7/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä kuin satua...

Vierailija
8/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Minulla on neljä lasta, ja vaikka monenlaista hienoa on elämään mahtunut, lasten rinnalla ne ovat mitättömiä juttuja.

Vierailija
9/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten saaminen on parasta mitä voin kuvitella. Tässä vaiheessa sen toteutuminen kuitenkin alkaa tuntumaan jo melko epätodennäköiseltä johtuen useammastakin eri syystä joita en viitsi tässä eritellä. Elämällä on paljon muutakin annettavaa vaikkei lapsia saisikaan. Sitäpaitsi lapsiakin voi saada elämään sisältöä tuottamaan useammalla kuin yhdellä tavalla kuten esim. vapaaehtoistyön kautta.

Vierailija
10/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä rahalla minä tarjoaisin lapselle hyvän elämän? Minulla oli kriisi jo parikymppisenä tästä ja päädyin siihen tulokseen etten halua lapsia, olin vain aina ajatellut että niin kuuluu tehdä.

Mihin sitä rahaa niin paljoa tarvitsee. Riittää kun on rakkautta.

Vierailija
11/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele. Uskot noin koska joka puolelta olet sitä ikäsi kuullut. Melkein jokainen kuulemasi, näkemäsi tai lukemasi naisen tarina on pyörinyt avioliiton, häiden ja äitiyden ympärillä.

Hyvä silti että koet elämäsi merkitykselliseksi. Varmasti ne lapset aidosti luo merkitystä ja sisältöä monien elämään. Mutta sellainen uskomus että elämä muuten olisi jotenkin hukkaan heitetty on oikeasti aika hassu ja näköalaton kun vähän miettii.

Vierailija
12/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä meiltä kiltti miehiltä tuollaistakaan asiaa kysytä

Vierailija
13/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä? Elämä valuu hukkaan jos ei halua lapsia? Vain lastensa kautta elävä ja lapsissa roikkuva ihminen sanoo näin. Ja sitäpaitsi voisit vastata tuohon yhteen kommenttiin että mitäs jos kaikki ei meekkään kuin Strömsöössä ja lapsista tulee rikollisia tai muuten hankalia?

Ja mulla on lapsia, aikuisia jo. Ihania ovat (ja vaikeuksiakin on mahtunut elämään mukaan roppakaupalla) enkä ikinä ole niitä katunut, elämästä on hirmusti oppinut niiden kautta.  Mutta ei mun elämä missään hukassa olisi vaikka en ikinä ois lapsia saanutkaan, tai halunnut. Se olisi vaan erilaista.

Vierailija
14/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
15/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja ei.

Tein vain yhden, kaikista riskitekijöitä huolimatta.

En usko että lapsi tai useampi automaattisesti tuo iloa ja sisältöä kenenkään elämään jos muut asiat ovat huonosti ja mahdollisesti köyhyyttä, alkoholismia ja mt-ongelmia jne.

Vierailija
16/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukkaan se valuu muutenkin.

think about all the good in your life

- it's only temporary

think about all the positive sides in life

- they never last forever

so drink to forget

and drown all your sorrow

bury your dreams

choose mind refinery

M35

Vierailija
17/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En missään nimessä. Itse asiassa mitä vanhemmaksi tulen niin sitä tyytyväisempi olen, että en ole tehnyt lapsia. Koulut, vanhustenhoito ja terveydenhoito ajetaan alas. Työpaikkoja ei ole ja väestö muuttuu. Ilmasto muuttuu ankeaksi ja talvet katoavat. Ei ole mitään annettavaa ja hallitus vihaa kansalaisiaan. Lisäksi en halua synnyttää elämää vain, että se kuolee kärsien pois.

Olet onneton, sairas ja katkera. 

Siinä ei auta lapset eikä lapsettomuus. Voi nähdä asiat noin, jos on äärimmäisen kielteinen tai voi nähdä asiat aivan toisin. 

Koskaan asiat eivät ole niin hyvin olleet Suomessa kuin nykypäivänä. Niin minä näen. 

"Hallitus vihaa kansalaisiaan" :D Hallituksella ei ole tunnetiloja. 

Voi olla, että kaikki kuolee kärsien pois, mutta usein on elänyt rikkaan elämän iloine ja suruineen. Kuolema on vain yksi osa elämää. Joskus hyvinkin nopea ja kärsimyksiä vailla. 

Vierailija
18/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivopesty ap. Todellisuudessa elämän heittää hukkaan, jos hankkii lapsia. Elämä ilman lapsia on mielekkäämpää, rikkaampaa ja täydempää. Ja onnellisempaa. Silti ihmiset hankkivat lapsia. Mutta jotkut fiksut oivaltavat, ettei tarvitse. Hyvä heille.

Vierailija
19/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiseen maailmaan jossa elämme, ei kannata. tehdä lapsia

Vierailija
20/36 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ajattelen että elämä menisi hukkaan jos tekisin lapsia.