Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älkää oikeasti laittako Facebookkin mysteerisiä "olen sairaalassa :(" - päivityksiä

Vierailija
31.01.2018 |

Kerrotte olevanne sairaalassa, mutta ette kerro miksi olette siellä. Läheiset huolestuvat kun eivät tiedä minkälainen hätä on kyseessä. Mielestäni oli parempi selventää päivityksessä, että miksi siellä sairaalassa ollaan.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kuva kämmenestä jossa tippaletku"

sijainti: Sairaala

teksti : "...."

Ei vihtu mä sanon

Vierailija
22/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Niin ärsyttävää! Vasta oli kaverilla päivitys:" Tentissä 3 h kirjoitusmaraton,turhaan! Meni uusintaan." Sit viikon päästä:" Hei se tentti,mistä kerroin.....5/5!!!!!!" Ja aina joka tentin jälkeen sama. Joo,uskotaan että on hyvä,vähemmälläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajan pointin, mutta itse olen usein sairaalassa ja läheiseni kyllä tietävät suurin piirtein miksi. En siis edes tee näitä päivityksiä, mutta jos käyttäisin facebookia niin kyllä niitä siellä olisi, ja tarkoittaisin sillä aiheuttaa yhtä suurta draamaa kuin joku muu sanomalla "oltiin aamulenkillä koiran kanssa".

Vierailija
24/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä olisi reilua kertoa suoraan mikä on hätänä kun kerran julkisen päivityksen vaivautuu ylipäätän tekemään.

Myöskään mikään helkkarin selfieiden otto ei oo ihan ekana mielessä sairaalassa potilaana ollessa.

Kroonisesti sairaana ja sairaalassa usein olevana, kyllä se ihme kyllä usein tulee juuri sairaalassa mieleen se selfieiden otto! Siellä on useasti aikaa, jolloin odotellaan etukäteen määrittelemätön aika ja ei ole oikein mitään ihmeempää tekemistä, ei kannata keskittyä kirjaan jne.

Vierailija
25/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon katsellut muutamaa fb-kaveriani jonkun aikaa, kun jokaisesta allergiatestistä pitää tehdä mysteeripäivitys, mutta olen kai paha ihminen, kun en enää edes huolestu tai kiinnostu niistä vaan toivon joka kerta salaa, että tällä kertaa sillä olisi oikeasti mennyt umpisuoli puhki tai jalka katki. :D

Vierailija
26/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulun alla oli FB-kaverilla tällainen viesti: "Kiitos myötäelämisestä raskaan viikon aikana. Olkaa onnellisia läheisistänne ja pitäkää heitä hyvänä. Koskaan ei tiedä, milloin tulee se viimeinen päivä. Onneksi tänään ei ollut meille se viimeinen päivä. "Martti" on nyt hyvässä hoidossa kotona ja pääsemme vihdoin joulun viettoon."

Ei kysyttäessäkään sanonut mikä "Martilla" oli ollut, mutta sai paljon sydämiä ja voimahaleja ja tsemppiviestejä.

Satunpa tietämään, että "Martilla" oli kurkunpääntulehdus, ei muuta. Edes kuumetta. Viisi päivää nuhaa ja kuudentena mennyt ensiapuun kurkunpääntulehduksen takia, lähetetty kotiin höyryhengittämään. Ja "Martti" on siis 2v poika.

Argh! XD

No olihan toi vähän huomiohuoraamista kun ei kysyttäessä edes kertonut syytä, mutta kyllä kurkunpääntulehdus voi olla pelottava kokemus. Jos se on niin vakava että päivystykseen on päädytty, niin lapsi on ollut siinä tilassa että henki oikeasti just ja just enää mahtuu kulkemaan kurkusta, en epäile etteivät olisi oikeasti luulleet että se kuolee.

Vierailija
27/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: "😥 paikassa keskusairaala"

Kaveri1: "<3"

Kaveri2: "voi ei mitä nyt??"

Kaveri3: "voimia!!!!!"

Ap: "Kaveri1 laitan yv"

Eikä muuta. Todellisuudessa kävi keskussairaalalla labrassa antamassa herpesnäytteen.

True story, jeesus että ärsyttävä tyyppi.

Vierailija
28/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä olisi reilua kertoa suoraan mikä on hätänä kun kerran julkisen päivityksen vaivautuu ylipäätän tekemään.

Myöskään mikään helkkarin selfieiden otto ei oo ihan ekana mielessä sairaalassa potilaana ollessa.

Kroonisesti sairaana ja sairaalassa usein olevana, kyllä se ihme kyllä usein tulee juuri sairaalassa mieleen se selfieiden otto! Siellä on useasti aikaa, jolloin odotellaan etukäteen määrittelemätön aika ja ei ole oikein mitään ihmeempää tekemistä, ei kannata keskittyä kirjaan jne.

Itse olen kroonisesti sairas ja vietän paljon aikaa sairaalassa. Viimeisin 10 vuoden aikana olen laittanut kerran päivityksen sairaalasta. Jatkuva huomion kerjääminen tuntuisi nololta.

Vierailija
29/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä vajaaälyisiä ootte ku noi huomiohuoraajat. Eikös koko FaBo ole tarkoitettu itsensä esittelyyn ja huomionhakuun? Itse ette ole sen parempia. Samaa kuonaa.

Vierailija
30/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yks lähisukulainen laittaa aina sairaalassa ollessaan/käydessään vain WhatsAppissa viestin, että on sairaalassa. Tai laittaa vaikka vaan kuvan, josta selviää, että on sairaalassa. Minun tehtäväni on sitten kysyä, että miksi hän siellä on. Se voi olla jokin perustarkastus tai vakavampikin asia, esim. kerran joutui sairaalaan ennenaikaisen synnytyksen vaaran takia.

Samantyylisiä viestejä saattaa laittaa muistakin asioista. Esim. "Olen kaupungissa X" tai "meillä kävi poliisit". Minun siis "kuuluu" kysyä, että mitäs siellä puuhailet tai mitäs asiaa niillä oli.

Vierailija
31/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"kuva kämmenestä jossa tippaletku"

sijainti: Sairaala

teksti : "...."

Ei vihtu mä sanon

Täsmälleen tollasen kuvan oon kans saanut.

nro 30

Vierailija
32/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kroonisesti sairas ja vietän paljon aikaa sairaalassa. Viimeisin 10 vuoden aikana olen laittanut kerran päivityksen sairaalasta. Jatkuva huomion kerjääminen tuntuisi nololta.

En mäkään sanonut laittavani niitä nettiin (en ole laittanut), mutta lähinnä koska en muutenkaan käytä sitä facebookia. Usein siellä vaan tulee selfie napattua, itselle/huvikseen. Myös kroonisesti sairas saa mielestäni vapaasti jakaa elämästään, jos haluaa. Normaalia elämäähän se on sille, joka jatkuvasti sairaalassa käy.

Vierailija
33/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutaa Facea päivittämään ei ole kyseessä hengen hätä. Itse vietän paljon aikaa sairaalassa ja kaveripiiri huolestuu jos minä en päivitä pariin viikkoon yhtään mitään, silloin alkaa puhelin soida, että oonko hengissä. Jos päivittäisin niitä "sairaalassa" postauksia tulis varmaan vaan viestiä, että mikäs verikoe/magneettikuvaus nyt on?

Vierailija
34/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun yks lähisukulainen laittaa aina sairaalassa ollessaan/käydessään vain WhatsAppissa viestin, että on sairaalassa. Tai laittaa vaikka vaan kuvan, josta selviää, että on sairaalassa. Minun tehtäväni on sitten kysyä, että miksi hän siellä on. Se voi olla jokin perustarkastus tai vakavampikin asia, esim. kerran joutui sairaalaan ennenaikaisen synnytyksen vaaran takia.

Samantyylisiä viestejä saattaa laittaa muistakin asioista. Esim. "Olen kaupungissa X" tai "meillä kävi poliisit". Minun siis "kuuluu" kysyä, että mitäs siellä puuhailet tai mitäs asiaa niillä oli.

Ens kerralla vastaa sille vaan: "Aha." tai "Ok."

Vierailija
35/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kroonisesti sairas sukulainen, joka ravaa sairaalassa suunnilleen joka viikko. Useasti laittaa päivityksen että on sairaalassa, tuntee oloa sairas/voimaton/kärsivä ja liioittelee vaivojaa, kertoo niistä niinkuin olisi oikeasti tosi tosi vakava asia ja hengenlähtö TAAS lähellä. Samat ihmiset sitten aina kommentoivat että "voimia rakas <3 oot vahva". Aina sama juttu.

Vierailija
36/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ens kerralla vastaa sille vaan: "Aha." tai "Ok."

:D Viimeisimpään mysteeriviestiin jätinkin itse asiassa kokonaan vastaamatta, koska en jaksanut taas itse udella. Kertokoon itse enemmän, jos haluaa.

Jostain syystä tollasesta tavasta "kertoa" asioita tulee jotenkin manipuloitu olo.

Vierailija
37/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kroonisesti sairas sukulainen, joka ravaa sairaalassa suunnilleen joka viikko. Useasti laittaa päivityksen että on sairaalassa, tuntee oloa sairas/voimaton/kärsivä ja liioittelee vaivojaa, kertoo niistä niinkuin olisi oikeasti tosi tosi vakava asia ja hengenlähtö TAAS lähellä. Samat ihmiset sitten aina kommentoivat että "voimia rakas <3 oot vahva". Aina sama juttu.

Mistä tiedät, että liioittelee vaivojaan? Jos sairaalassa käy usein niin kyllä siihen yleensä syy on. Ne osaavat kyllä käännyttää pois turhasta valittavat asiakkaat. Olisiko sinulle mukavampaa, jos sukulaisesi osaisi hävetä sairauttaan ja piilottaisi tämän osan elämästään?

Vierailija
38/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, että liioittelee vaivojaan? Jos sairaalassa käy usein niin kyllä siihen yleensä syy on. Ne osaavat kyllä käännyttää pois turhasta valittavat asiakkaat. Olisiko sinulle mukavampaa, jos sukulaisesi osaisi hävetä sairauttaan ja piilottaisi tämän osan elämästään?

Olisikohan olemassa jokin järkevämpi tapa kertoa näitä sairauksista, kuin että kerrotaan sairaalavierailuista pitkiä nyyhkytarinoita, liioitellaan ja sivulauseessa ohimennen annetaan ymmärtää että ollaan tosi heikossa hapessa ja voi voi kyllä kuolema on lähellä. Että eikö näistä voisi kertoa todenmukaisesti? Ei mitään sairautta tarvitse hävetä (outo johtopäätös sinulta), mutta on kohtuutonta valehdella ihmisille omasta terveydentilasta ja kalastella voimahaleja.

Vierailija
39/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin sairaala-/ katastrofi-/ epätoivo-/ huonopäivä-/kiputilamysteeripäivityksiin vain vakioheittona sama kommentti joka kerran: 

"Voi, voi. Toivottavasti tilanne paranee pian."

On huomioitu ja kommentoitu, muttei tarvitse alkaa tikulla kaivamaan asiaa joka ei itseasiassa kiinnostakaan.

Vierailija
40/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi ihmeessä joku haluaa ylipäänsä kertoa Facebookissa sairauksistaan jatkuvasti? Siis että vaikka oikeasti olisi sairas, niin mikä pointti siinä on kalastella jotain tykkäyksiä tai voivotteluja? Tottakai asiasta voi kertoa yleisölle jos siltä tuntuu, ei siinä mitään väärää ole. Mutta miksi ihmeessä pitää joka sairaalakäynnistä erikseen kirjoittaa samat valitukset ja muut? En tajua.