Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älkää oikeasti laittako Facebookkin mysteerisiä "olen sairaalassa :(" - päivityksiä

Vierailija
31.01.2018 |

Kerrotte olevanne sairaalassa, mutta ette kerro miksi olette siellä. Läheiset huolestuvat kun eivät tiedä minkälainen hätä on kyseessä. Mielestäni oli parempi selventää päivityksessä, että miksi siellä sairaalassa ollaan.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sairaanhoitaja. Eli en saa kertoa olevani töissä?

Vierailija
2/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan noiden päivitysten tekijöillä on tarkoitus aiheuttaa huolestunut reaktio muissa. Olisko joku lievempi muoto Münchausenin syndroomasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on muuten totta. Itsekin jo pariin kertaan pelästynyt pahasti.

Vierailija
4/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et missään nimessä saa kertoa, juu. Sitähän tässä tarkoitin.

Varmaan kyllä ymmärsitkin, että tarkoitin sellaisia ihmisiä jotka ovat joutuneet sairaalaan syystä X, ei henkilökuntaa :) Mielestäni on ikävää huolestuttaa muita epämääräisillä postauksilla, että "täällä sitä nyt ollaan sairaalassa, auts". Kyllä siinä ihmisillä huoli herää, kun yleensä sinne sairaalaan ei ihan huvikseen mennä.

t.ap

Vierailija
5/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistan mysteeripäivitysten tekijät fb-kavereista saman tien, aivan sama onko kyseessä joku sairaalatarina tai se tyypillisin”en voi uskoa mitä tapahtui”-skeida. Jos haluan katsella klikkihuoraamista, niin menen iltapäivälehtien sivuille.

Vierailija
6/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Siitäkään en oikein tykkää, että laitetaan viisi surullista ja itkevää hymiötä, mutta sitten pitäisi arvailla, mikä on hätänä.

Vierailija
7/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eivätkö ne ole näitä sairaalloisen huomionhakuisia persoonia, samoja jotka postaavat muitakin mystisiä päivityksiä tyyliin: "Tänään se viimein tapahtuu, olen maailman onnekkain nainen". Tai "En olisi uskonut, että näin voi koskaan käydä. Elämä on pilalla." Tarkoituksena ilmeisesti on saada kaverit utelemaan/ huolestumaan, ja kyselemään mistä mahtaa olla kyse. Yleensä kyse ei ole yhtään mistään.

Vierailija
8/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on muuten totta. Itsekin jo pariin kertaan pelästynyt pahasti.

Jep, sitten vielä kun pelästyt ja yrität soittaa että mikä hätänä, niin ei vastata puhelimeenkaan...

En tykkää yhtään.

Vierailija
9/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syytä pelästyä. Kun on oikeasti hätä, ei face tai muu höpöhöpö käy mielessäkään.

Monisairaan miehen monisairas vaimo

Vierailija
10/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun alla oli FB-kaverilla tällainen viesti: "Kiitos myötäelämisestä raskaan viikon aikana. Olkaa onnellisia läheisistänne ja pitäkää heitä hyvänä. Koskaan ei tiedä, milloin tulee se viimeinen päivä. Onneksi tänään ei ollut meille se viimeinen päivä. "Martti" on nyt hyvässä hoidossa kotona ja pääsemme vihdoin joulun viettoon."

Ei kysyttäessäkään sanonut mikä "Martilla" oli ollut, mutta sai paljon sydämiä ja voimahaleja ja tsemppiviestejä.

Satunpa tietämään, että "Martilla" oli kurkunpääntulehdus, ei muuta. Edes kuumetta. Viisi päivää nuhaa ja kuudentena mennyt ensiapuun kurkunpääntulehduksen takia, lähetetty kotiin höyryhengittämään. Ja "Martti" on siis 2v poika.

Vierailija
11/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eivätkö ne ole näitä sairaalloisen huomionhakuisia persoonia, samoja jotka postaavat muitakin mystisiä päivityksiä tyyliin: "Tänään se viimein tapahtuu, olen maailman onnekkain nainen". Tai "En olisi uskonut, että näin voi koskaan käydä. Elämä on pilalla." Tarkoituksena ilmeisesti on saada kaverit utelemaan/ huolestumaan, ja kyselemään mistä mahtaa olla kyse. Yleensä kyse ei ole yhtään mistään.

Olet varmaan ihan oikeassa, että näillä haetaan vain huomiota. Mutta kyllä se silti pistää huolestumaan, kun ei koskaan tiedä :/ Mutta tottahan se on, että ei kukaan henkihieverissä ala mitään "huomioi minut" -päivityksiä laittamaan.

t.ap

Vierailija
12/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää huomioh'oraajat ovat ihan oma lukunsa.

Mä olen alkanut avoimesti vittuilemaan tuommosten avauksiin ja kivasti olen lietsonnut muutakin porukkaa mukaan. ;)

Viimekin viikolla eräs kaveri fiilisteli: "Elämä tuo ihania uutisia, vihdoinkin!". Joo älä vaan kerro mitä.. Siinä sitten aikamme auottiin päätämme porukalla ja tämä alkuperäinen loukkaantui: "eikun oikeasti mulla on nyt todella hyviä uutisia ja mä haluan fiilistellä niistä ilman vittuilua!" "voitteko lopettaa!" jne. Ei voi kuulemma kertoa, kun on läheisen juttuja. No, olisit laittanut sen jo ekaan postaukseen, niin asiahan on sillä selvä.

Vierailija
13/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulun alla oli FB-kaverilla tällainen viesti: "Kiitos myötäelämisestä raskaan viikon aikana. Olkaa onnellisia läheisistänne ja pitäkää heitä hyvänä. Koskaan ei tiedä, milloin tulee se viimeinen päivä. Onneksi tänään ei ollut meille se viimeinen päivä. "Martti" on nyt hyvässä hoidossa kotona ja pääsemme vihdoin joulun viettoon."

Ei kysyttäessäkään sanonut mikä "Martilla" oli ollut, mutta sai paljon sydämiä ja voimahaleja ja tsemppiviestejä.

Satunpa tietämään, että "Martilla" oli kurkunpääntulehdus, ei muuta. Edes kuumetta. Viisi päivää nuhaa ja kuudentena mennyt ensiapuun kurkunpääntulehduksen takia, lähetetty kotiin höyryhengittämään. Ja "Martti" on siis 2v poika.

Argh! XD

Vierailija
14/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vastata näihin päivänselviin huomiohuorausviesteihin aina jollain itkunauru- tai huutonauruhymiöllä. Jos joku mielensäpahoittanut kommentoi jotain siihen, niin aina voi sanoa että kun ei voi tietää hevon helvettiäkään siitä, mitä on tapahtunut niin täytyy reagoida positiivisella asenteella. Huomiota se nauruhymiökin on.

Vierailija
15/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jumalauta. Olisin varmaan antanut hiukan palautetta. Ja poistanut tyypin kavereistani. Todella ärsyttävää!

Vierailija
16/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vastata näihin päivänselviin huomiohuorausviesteihin aina jollain itkunauru- tai huutonauruhymiöllä. Jos joku mielensäpahoittanut kommentoi jotain siihen, niin aina voi sanoa että kun ei voi tietää hevon helvettiäkään siitä, mitä on tapahtunut niin täytyy reagoida positiivisella asenteella. Huomiota se nauruhymiökin on.

Tämä!

Vierailija
17/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun kysyt, mikä hätänä, vastauksena jotain "enhän mä sitä täällä julkisesti kerro" tai "yv" tms.  Ja jos ei kysy, itketään kun "kukaan ei välitä".

Ohittelen sujuvasti kaikki huomionkerjääjät.

Vierailija
18/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri sustahan tässä oli kyse, kuten avauksesta saimme lukea. Tiedämme nyt millaisella lukutaidolla siellä töitä tehdään.

Vierailija
19/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi reilua kertoa suoraan mikä on hätänä kun kerran julkisen päivityksen vaivautuu ylipäätän tekemään.

Myöskään mikään helkkarin selfieiden otto ei oo ihan ekana mielessä sairaalassa potilaana ollessa.

Vierailija
20/61 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nämä ihmiset kaipaavat jollain tavalla lämpöä ja välittämistä. Haluavat ehkä nähdä ketkä ovat heistä huolissaan tms. Tämä on kyllä tosi huono tapa hakea sitä lämpöä ja välittämistä...