en jaksa järjestää yo-juhlia
Täällä asunnossa ei voi pitää jos en saa apua jostain.
Nyt kun ajattelen, tuskin jaksan edes leipoa.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vielä aikaa yo-juhliin, mutta olen ehtinyt jo monesti miettiä, etten tahdo porukkaa mun kotiini. Olen sillai privaatistia nauttiva persoona.
Onko tosiaan hullua, jos juhlat järkkää jossain muualla? esim varaa ravintolan kabinetin? Mä en tiedä ketään, joka olisi tehnyt näin ja enkä ole asiasta vielä ääneen puhunut.
Juhlat voi järjestää missä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen ovat eikä välttämättä nyt keväällä vielä.
Tuon asenteet ap voit heittää menemään nyt heti. Olet päättänyt olla jaksamatta jotain , joka tapahtuu tulevaisuudessa. Ryhdistäydy! Mieti mitä lapsesi pitää jaksaa - ne yokokeet ja katsella sinun jaksamattomuuttasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vielä aikaa yo-juhliin, mutta olen ehtinyt jo monesti miettiä, etten tahdo porukkaa mun kotiini. Olen sillai privaatistia nauttiva persoona.
Onko tosiaan hullua, jos juhlat järkkää jossain muualla? esim varaa ravintolan kabinetin? Mä en tiedä ketään, joka olisi tehnyt näin ja enkä ole asiasta vielä ääneen puhunut.
Huh! Itse olen lampaana miettinyt, että onko se liian erikoisuuden tavoittelua.. En siis sano, että mitään liian erikoista olen miettinyt, mutta ei kotona. Toisaalta kyllä tuo lapsi ansaitsis enemmänkin.
Juhlatilat pitää varata ennakkoon ja mitäs sitten, jos juhlia ei tulekkaan?
Vaikka jonkun kahvilan kabinetin varaat. Ei varmaan maksa paljon. Monestihan kahviloissa lukee että kabinetti on varattu. Samalla voit kysyä paljonko sinne olisi tarjoilu valitut suolaista ja makeaa. Ota vaikka sellaisesta paikasta jossa on samassa konditoria. Silloin saisit siinä samassa tarjoilun sinne. Jos ette meinaa kutsua paljon väkeä tämä voisi olla ihan ok juttu. Ei tarvitse kotia buukata eikä siivota ja sitten passata.
Kun anoppi kuoli niin hautajaisten jälkeen mentiin vain porukalla kahville ja jokainen sai valita mitä vain haluaa ja perillinen maksoi koko lystin. Meitä ei ollut monta ( ehkä 10-15 henkeä) eikä se ollut kallista.
Kyllä täällä kaupungissa on juhlatilojaja lisäksi sukutila, tosin se on kauempana.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ulkoistanut niin rippi- kuin ylioppilasjuhlat ihan kokonaan. Juhlapaikkoja löytyy monenlaisia vuokrattavaksi, osaan saa halutessaan tuoda omat tarjoilut, joissain taas tulevat talon puolesta. Ei loppujen lopuksi tule edes kalliimmaksi kuin kotona järjestettävät, ja ainakin stressiä on vähemmän.
Minäkin lähestyin tätä ongelmaa ensin siitä näkökulmasta, että missä ne lakkiaiset pidetään. Löysinkin sopivan paikan. Mutta pelkkä tilavuokra 1000€. Sitten alkoi tulla järki päähän ja mietin, että tuohon hintaan saan jo aika paljon siivousapuakin. Ja osa sukulaisista ei ole edes käynyt meillä, joten olisi kiva pitää meillä kotona.
No juu, varmaan tiloja löytyisi halvemmallakin, mutta mikä vitsi siinä sitten on pitää jossain ankeassa paikassa? Mieluummin pistän samalla rahalla tämän kodin järjestykseen.
Lapselta ei voi odottaa kauheaa panostusta, koska hänellä on vapaata vain joka toinen viikonloppu ja koulu jatkuu lakkiaisiin saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh! Itse olen lampaana miettinyt, että onko se liian erikoisuuden tavoittelua.. En siis sano, että mitään liian erikoista olen miettinyt, mutta ei kotona. Toisaalta kyllä tuo lapsi ansaitsis enemmänkin.
No ei todellakaan ole mitään erikoisuuden tavoittelua! Pidetäänhän syntymäpäivä- ja rippijuhliakin monesti jossain kodin ulkopuolella. Hyvässä lykyssä sää on kuin morsian joten kannattaa katsella paikkoja silläkin silmällä, että kauniista säästä pääsee myös nauttimaan, jos sellainen osuu kohdalle.
Oli vaatimattomat tarjoilut mutta kirjoitukset meni pojalla hyvin muutama l tuli tärkeistä aineista.
Esim. seurakunnan tiloja ja paikallisen nuorisotalon tai VPK:n tms. tiloja saa vuokrattua usein hyvin edullisestikin.
Me järjestettiin toisen lapsen, tyttären, yo-juhlat kahvilassa Tampereen keskustassa. Tyttärellä on laaja kaveripiiri, jota halusi kutsua juhliin mukaan, ja kun asumme vähän hankalien kulkuyhteyksien takana, oli kahvila kätevä vaihtoehto. Ja olikin kivat juhlat!
Aikuiset istui sisällä ja nuoriso kahvilan sisäpihan terassilla.
En nyt enää muista mitä tuli maksamaan, mutta ei kuitenkaan mitään kovin isoja summia. Maksoimme vain tarjoiluista, tilavuokraa ei mennyt.
Seurakunnilta voi usein vuokrata tilaa hyvin pienellä summalla. Ei tarvitse olla kirkollinen tapahtuma on tiedän ikäihmisiä, jotka ovat viettäneet syntymäpäivänsä seurakunnan salissa. Ja siellä sai tarjota 1 lasi kuohuviiniä /vieras.