Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En pääse perjantaina lakon takia töihin, työnantaja ei maksa palkkaa, laillista?

Vierailija
31.01.2018 |

Syy siihen on tietysti perjantain lakko, kun julkiset ei kulje. Minun piti mennä perjantaina töihin kahdeksaksi. Matkaa töihin olisi 10 km, useammalla julkisella. Omaa autoa ei ole eikä oikein sitä kimppakyytiäkään ole löytynyt.

Työnantaja ilmoitti, että tämä ei ole syy olla pois töistä, että poissaolo on luvaton ja päivä palkaton jos on pois töistä. Sehän ei kuitenkaan ole minun syytäni.

Onko tämä laillista?

Kommentit (279)

Vierailija
241/279 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole itsellä tätä lakko-ongelmaa. Olen ollut koko viikon etänä ja niin olen huomennakin.  Suomessa käytetään aivan liian vähän etätyömahdollisuutta, itse ainakin pyrin tekemään etänä töitä vähintään 2 päivää viikossa.

Vierailija
242/279 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun tienvarteen ja peukku pystyyn!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/279 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikun tienvarteen ja peukku pystyyn!

Olen muuten kerran liftannut töihin kun autosta puhkesi rengas. Ei ollut kännyjä silloin ja jos olisin alkanut rengasta vaihtaa tai kävellä, olisin myöhästynyt töistä. Silloin oli aika natsi nainen pomona, kyttäsi aina klo 8, onko kaikki työpöydän ääressä.

Heti eka auto otti kyytiin ja heitti mut työpaikan pihaan asti, hänelle tuli n. 10 km ylimääräinen ajo.

Nykyään on joustavaa, jos en pääsisi töihin, tekisin etäpäivän tai pitäisin lomapäivän.

Vierailija
244/279 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joudun kävelemään töihin, koska työnantaja ei ole järjestänyt työntekijöilleen parkkipaikkoja.

Vierailija
245/279 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko joku sanoi että on laillista? Miten tällainen aihe voi paisua näin isoksi kun vastaus on päivänselvä?

Vierailija
246/279 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika(la)!

Vierailija
247/279 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla mahdotonta yhtenä päivänä kävellä se 10 kilometriä suuntaansa? Eihän se ehkä hauskin kävelyaika ole talvisessa, pimeässä aamussa, mutta oikealla asenteellahan tuosta voi tehdä piristävän talviretken. Kaakaota termospulloon ja menoksi!

Vierailija
248/279 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks työnantajan pitäis maksaa palkkaa jos et oo töissä etkä oo sairaslomalla tai lomapäivällä?

Ei sosialistit ymmärrä.

Vierailija
249/279 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vaikeaa on tilata täksi?

Missä sä oikein asut? Tyhmä.

Nyt en ymmärrä. Mitä tyhmää on tilata täksi kerran elämässään työtä varten? Kyllä minua hävettäisi ensi viikolla töissä jos jäisin kotiin kun en haluaisi taksia tilata.

Täksi XD

Vierailija
250/279 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä joudun kävelemään töihin, koska työnantaja ei ole järjestänyt työntekijöilleen parkkipaikkoja.

Ootko töissä HUS / Meilahti? Siellähän jonotetaan useita tunteja vapaata ruutua.

Vierailija
251/279 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yht’äkkiä jokainen palkansaaja on varhaisessa aamuvuorossa, on 1970-luku. Etätyötä ja tietoliikennettä ei ole vielä keksitty.

Etätyönä onnistuu hyvin esim ravintola- ja kaupan alan työt, samoin vaikkapa sairaanhoitajan hommat.. eiku

Ni mitä siellä raflassa ja kaupassa myydään jos tavara ei liiku kun logistiikka seisoo?

Lakko on ollut jo ennakkoon tiedossa, ja jokainen kauppa/rafla on taatusti ennakoinut tilausten kanssa.

Vierailija
252/279 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin monen on täällä vaikea uskoa, että moni kävelee 2-5km tai pyöräilee usein talvellakin töihin 5-10km, eikä edes pakon edessä, vaan ihan omasta tahdostaan. Kulkevat matkat autolla vain jos on tosi huono sää/ kova pakkanen/ tosi liukasta.

Ei kaikki tietenkään, mut yllättävän monet.

Vierailija
253/279 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää työpaikalle to - pe yöksi, pääset kätsysti pe aamuksi töihin ajoissa...

Vierailija
254/279 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy siihen on tietysti perjantain lakko, kun julkiset ei kulje. Minun piti mennä perjantaina töihin kahdeksaksi. Matkaa töihin olisi 10 km, useammalla julkisella. Omaa autoa ei ole eikä oikein sitä kimppakyytiäkään ole löytynyt.

Työnantaja ilmoitti, että tämä ei ole syy olla pois töistä, että poissaolo on luvaton ja päivä palkaton jos on pois töistä. Sehän ei kuitenkaan ole minun syytäni.

Onko tämä laillista?

Ota taksi tai mene pyörällä. Jos et ilmaannu työpaikalle niin saatat saada varoituksen luvattomasta poissaolosta. Seuraavissa yt-neuvotteluissa voi lähtö tulla sinulle. 

Vierailija
255/279 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap:n pitäisi saada PALKALLINEN vapaapäivä, koska on bussilakko?

Toiset pyöräilee saman matkan päivittäin töihin, miten heidän kohdalla, joutuuko tulemaan töihin normaalisti, vai voiko olla pois bussilakon takia, palkallisena?

Tuli vaan mieleen, vaikka itse en fillaroi työmatkoja.

Vierailija
256/279 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etänä olen huomisen. Eli nyt tissuttelen viiniä ja sitten huomenna pikku kanuunassa koneen äärellä. Toivottavasti ei tule soittoja ainakaan heti aamusta.

Vierailija
257/279 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etänä olen huomisen. Eli nyt tissuttelen viiniä ja sitten huomenna pikku kanuunassa koneen äärellä. Toivottavasti ei tule soittoja ainakaan heti aamusta.

Etäpäivissä parasta on, että edellispäivänä voi tissutella viiniä yömyöhään.

Vierailija
258/279 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi menisin taksilla töihin, kun matkat maksaisi varmasti enemmän kuin päivän palkka?

Pyörää en omista.

Mielestäni 10km osa motarin vartta ei ole mikään lyhyt matka.

Missä oot oikein töissä jos 10km motarin vartta pitkin taksilla maksaa enemmän kuin sun päivän palkka? Mä oon siivooja ja hyvin jäisi ylikin tosta summasta. Ja tulisi halvemmaksi kuin pitää palkaton vapaa.

Vierailija
259/279 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti te ajattette, että siitä yhdestä luvattomasta poissaolosta tulee suunnilleen kenkää töistä? Luottamusmiehenä voin sanoa, että päivän luvaton possaolo ei vielä ole mikään irtisanomisperuste. Kolmen päivän ilmittamaton luvaton poissaolo olisi jo  välittömän irtisanomisen peruste. Yhdestä päivästä saa varoituksen, ei irtisanomista.

Vierailija
260/279 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti te ajattette, että siitä yhdestä luvattomasta poissaolosta tulee suunnilleen kenkää töistä? Luottamusmiehenä voin sanoa, että päivän luvaton possaolo ei vielä ole mikään irtisanomisperuste. Kolmen päivän ilmittamaton luvaton poissaolo olisi jo  välittömän irtisanomisen peruste. Yhdestä päivästä saa varoituksen, ei irtisanomista.

Eipä sitä yhtäkään luvatonta poissaoloa mitenkään hyvällä katsota ja pomo sen muistaa kyllä tulevaisuudessa, vaikka ei potkuja antaisikaan.