Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun sukulaiset ei käsitä ruuhkavuosia

Vierailija
30.01.2018 |

Ollaan yrittäjiä, kaksi lasta ja kaksi koiraa.

Tulee taas savu päästä, kun sukulaiset ei millään tajua, mitä vaativa työnteko ja lapsiperheen elämä tarkoittaa. Äitini oli ikänsä kotirouva ja meillä oli silti kotiapulainen ja esim ruoka ja pyykit kuskattiin kotiin.

Sisaruksillani ei ole lapsia.

Järjestin - taas - sukujoulun. Joulun alla olin kaksi viikkoa kipeänä ja väliviikollakin sain vatsataudin. Silti pusersin sen joulun. Heti joulun jälkeen alkoi mankuminen, että lapsia pitää viedä sinne ja tänne ja kylään pitäis mennä jne.

Vaikka ihan selkeesti sanoin jo ennen joulua että työt kasaantuu koska olin sairaana. Samaten lapsilla on paljon jo omia menojaan, kun eivät ole enää taaperoita.

Vaan ei. Suorastaan tykitetään, että pitääääää nähdä lapsia. Ja sitten hirvittävä syyllistäminen kun äidillä sairauslomaa ja niin yksinäistä jne.

Nyt suorastaan tunnen selässä taas sen miten minua haukutaan laiskaksi ja itsekkääksi... ja taas olen muuten vatsataudissa ja lapsella nyrjähti nilkka.

Mutta olennaista olis se sukulaisten viihdyttäminen.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni panisi aika paljon mietityttämään noin tiheä sairastaminen. Mikä vikana? Miksi vastustuskyky on noin huono? Ettei se äiti olisi oikeassa liian hektisestä elämän tahdista...

Vierailija
2/28 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ns. kiltti tyttö syndrooma vai miksi suostut tuohon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ongelma ei ole sun sukulaiset, vaan sinä itse. Kasva kunnolla aikuiseksi, tee omat päätöksesi, elä omaa elämääsi, äläkä piittaa mistään odotuksista tai syyllistyksistä. Itsekkyyttä peliin nyt.

Vierailija
4/28 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistösi yrittää kertoa sinulle, että nyt on liikaa kuormaa... kuuntele sitä. Älä uusavuttomia sukulaisiasi.

Vierailija
5/28 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua, omakin lapseton siskoni haukkui itsekkääksi oman navan ympärillä pyörijäksi kun en ehdi häntä tapaamaan just sillon kun sisko niin käskee. Meillä miehen kans kolmivuorotyöt ja yksi lapsi 2v että aikas kiirettä pukkaa.

Vierailija
6/28 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni panisi aika paljon mietityttämään noin tiheä sairastaminen. Mikä vikana? Miksi vastustuskyky on noin huono? Ettei se äiti olisi oikeassa liian hektisestä elämän tahdista...

Mitä sinä sössötät? Ei se minun äitini välitä minun jaksamisestani pätkääkään, vaan päinvastoin väittää minua laiskaksi.

Ap

Vierailija
7/28 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun ongelma ei ole sun sukulaiset, vaan sinä itse. Kasva kunnolla aikuiseksi, tee omat päätöksesi, elä omaa elämääsi, äläkä piittaa mistään odotuksista tai syyllistyksistä. Itsekkyyttä peliin nyt.

En mnä ole joustanut. Joulun järjestin. Se on meidän mökillä. Lapset haluaa sen perinnejoulun.

Vituttaa vaan kun tiedän miten kielet kalkattaa.

Ap

Vierailija
8/28 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli äläkä ota niin vakavasti. Myötäilet vaan. Mutta jätät tekemättä/hoitamatta.

Vierailija
9/28 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä järjestä sitä joulua enää ensi kerralla. Lapset kestää kyllä. Lähdette vaikka reissuun omalla perheellä.

Vierailija
10/28 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä sössötät? Ei se minun äitini välitä minun jaksamisestani pätkääkään, vaan päinvastoin väittää minua laiskaksi.

Ap

No oletpas vihamielinen ap! En yhtään ihmettele, että tuolla asenteella olet hieman kateissa kaikesta, masentunut, sairastat paljon ja marttyyri! Pistä vaikka alkuun ne koirat pois jonnekin kotiin, missä niistä huolehditaan hyvin ja missä ne eivät ole riesa. Sitten mietit sitä yritystäsi ja sen asioita. Toivottavasti sinulla on hyvä kirjanpitäjä ja talous kunnossa.

Vierailija
11/28 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No oletpas vihamielinen ap! En yhtään ihmettele, että tuolla asenteella olet hieman kateissa kaikesta, masentunut, sairastat paljon ja marttyyri! Pistä vaikka alkuun ne koirat pois jonnekin kotiin, missä niistä huolehditaan hyvin ja missä ne eivät ole riesa. Sitten mietit sitä yritystäsi ja sen asioita. Toivottavasti sinulla on hyvä kirjanpitäjä ja talous kunnossa.

Vierailija
12/28 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juttuni tulevat koko ajan tuplana?

Vierailija
13/28 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja itse olit ystävällinen? Ja olet?

Minusta sinä hakemalla haet vikoja minusta. Oikein täys kusipää.

Vierailija
14/28 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos sukulaiset sanovat, että eivät tule jouluna käymään, niin sinä vedät papuja sieraimiin.

Vierailija
15/28 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä on tekosyysi  ettet ole jo laittanut rajattomille sukulaisille rajoja? Sairaalloinen miellyttämishalu?

Pysähtyisikö tää pallo  jos sä vaan kylmästi  rauhallisesti ilmoittaisit niille kaikille että "teillä on nyt vähän kiireitä mutta olette yhteydessä  kun aikaa taas on, ei  tartte soitella"?

Ja sitten  pitäisit puhelimet äänettömällä  iltaisin paitsi  silloin kun  haluat olla sukulaisten tavoitettavissa. Kyllä ne ensin vinkuvat mutta kun pidät linjasi etkä  selittele, ne kyllä oppivat.

Vierailija
16/28 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pssst... voisikohan aloittajan vihamielisyys johtua vaikka siitä, että hän on hieman ns. lopussa? Oliskohan mahdollista nyt panna omat tunteet hieman takaa-alalle ja antaa aloittajalle ihan pikkuisen armoa?

Vierailija
17/28 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pssst... voisikohan aloittajan vihamielisyys johtua vaikka siitä, että hän on hieman ns. lopussa? Oliskohan mahdollista nyt panna omat tunteet hieman takaa-alalle ja antaa aloittajalle ihan pikkuisen armoa?

Ei tämä ole mikään terapiaryhmä. Jos ei kestä kritiikkiä, ei pidä tehdä aloituksia.

Vierailija
18/28 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen yrittänyt jo aivan kaikkia näitä kikkoja.

En vastannut puheluihin, tekstareihin viiveellä jne.

Silti sieltä tulee nyt niitä syyllistäviä ”kamalaa tämä yksinään sairastamirnn” viestejä jne.

Seuraavaksi siellä on omassa pikkupäässä kehitelty, miten me ollaan muka loukkaannuttu jostain, lahjat ei ole miellyttäneet jne.

Eli märehditään ja märehditään olemattomia. Ja piehtaroidaan oikein siinä itsesäälissä. Olen vain niiiiiin kypsä tuohon käytökseen!

Ap

Vierailija
19/28 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko aika katkaista napanuora äitiin?

Sä et ikinä mahda sille yhtään mitään, mitä ihmiset susta puhuu tai ajattelee.

Mutta aikuisen ihmisen tuntee siitä, että hän ei moisesta välitä.

ps. mitkä ruuhkavuodet?

Istutko jatkuvasti ruuhkassa?

Vierailija
20/28 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko aika katkaista napanuora äitiin?

Sä et ikinä mahda sille yhtään mitään, mitä ihmiset susta puhuu tai ajattelee.

Mutta aikuisen ihmisen tuntee siitä, että hän ei moisesta välitä.

ps. mitkä ruuhkavuodet?

Istutko jatkuvasti ruuhkassa?

Kyllä mnä olen katkaissut sen napanuoran. Äiti ja siskot ei ole. Sehän se ongelma tässä on. En minä. Ei tekis tiukkaakaan olla vaikka ens vuoteen ilman mitään yhteyttä.

P.s. Googleta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan