Kantapäät ei muutu paremmiksi :/
Mulla on tosi kuivat ja halkeilevat kantapäät. Nyt tammikuun ajan olen vähintään viitenä päivänä viikossa laittanut jalkavoidetta, yleensä Schollin, mutta parina kertana tavallista nivean sinistä, ja edelleen kantapäät ihan harmaana ja pari halkeamaakin sinnittelee. Kerran viikossa raspaan jalat.
Mikä auttaisi? Haaveilen edelleen sileistä ja vaaleanpunaisista kantapäistä...
Kommentit (37)
Vielä tuosta microplane-raspista. Ainakin Amazon UK myy:
Microplane Colossal Pedicure Foot Rasp
https://www.amazon.co.uk/Microplane-Colossal-Pedicure-Foot-Pink/dp/B007…
Aika hintava, mutta niinkuin sanoin, ainoa, joka on toiminut minun kantapäihini.
Mä käytän sitä hohkakiveä, vai mikä se nyt onkaan. Minulle ei Abobase 30 % auta, itse asiassa kevyempi lipikar Baume kosteuttaa paremmin. Joskus olen käyttänyt Lansinohia, on vain niin kallista. Minulla on tosin psoriasis jaloissa. Käytän myös lääkevoiteita.
Vierailija kirjoitti:
Kantapäät likoon, sitten raspilla kaikki ylimääräinen pois, ei taatusti halkeile kun ei ole ylimääräistä kuivaa nahkaa.
Kyllä mun jalkapohjat ja kantapäät halkeilee, vaikka iho on kuin riisipaperia.
Ehdottomasti apteekista Laumontin voide. Se on kuin vaseliinia, joten älä kävele voitelun jälkeen lattialla. Ja aamullakin sukat jalkaan ennen kuin nouset sängystä. Todella tekohas kovettuneisiin ja halkeileviin kantapäihin. Ei saa käyttää muualle iholle. Kun iho on hieman jo parantunut, niin sitten sininen Helosan. Sitä saa joistakin kaupoistakin ja hieman halvemmalla kuin apteekista. Raspia voi käyttää KEVYESTI sitten kun iho on jo hieman parantunut. Ei raspia kerran viikossa, se on liian usein.
Vierailija kirjoitti:
Mietin myös tuota jalkasientä.
Kannattanee ostaa apteekista Lamisil Solo voidetta. Yksi hoitokerta riittää sillä.
Sitten Elisabeth Ardenin Eight Hour Cream-voidetta yöksi puuvillasukkien kanssa jalkoihin.
Tuo voide on todellinen ihme salva ja toimii vaikka mihin.
Tällä on moni saanut halkeamat yms kuntoon.
Sienien hoidossa on todella tärkeää että et tartuta itseäsi uudelleen, tai että perheenjäsenesi eivät tartuta toisiaan uudelleen. Jos on sieni, niin nyt on aika hankkiutua kaikista vanhoista sukista ja kengistä eroon. Ne sukat joita et hävitä, pese ne vähintään 60c. Jos kengät kestävät kuumalla pesemisen, niin sama juttu niillekin. Niitä kenkiä joita et voi hävittää etkä pestä, kaada vaikka spriitä (sinol) kenkiin, ja tai sumuta spray pullolla samaa ainetta hoitojakson aikana kenkiin. Myös kuuma (sauna) tuhoaa sienet kengistä.
Kodin matot ja lattiat kannattaa myös pestä, eteenkin pesuhuone (kloriitti), useampaan kertaan hoitojakson aikana. Älä usko helppoihin ratkaisuihin! Noi kertahoidolla mainostetut tuotteet hoitavat ongelman hetkesi, mutta vaiva uusiutuu yhä uudelleen ja uudelleen.
Osta sienivoidetta jossa on viikon kuuri, kerro se ainakin kahdella, ja levitä voidetta KOKO jalkapohjan alueelle, ei vain sinne missä näkyy oireita. Kerran kun teet kunnolla, ja jatkossa käytät tossuja AINA vieraissa pesutiloissa, jalkaongelmat eivät vaivaa sinua enää.
Liian raju ja usein tapahtuva raspaus vain lisää kovettumista. Rasvaus ja puhtaat puuvillasukat paras keino.
Kun jalat on saatu kuntoon, ei rasvausta kannata lopettaa, silloin tällöin edelleen.
Kokeile kuorintasukkia. Minä pääsin eroon kovettumista ja halkeilevista kantapäistä kuorintasukilla.
Muutama hoitokerta, muutama kuukausi hoitokertojen välillä ja nyt halkeamat ja kovettumat ovat vain ikävä muisto. Schollin kuorintasukat olivat mielestäni parhaat ja tehokkaimmat. Halpissukat toimivat myös, mutta tehokkaimmin kuollutta ihoa sain pois Schollin sinulla.
Kun kuollut iho alkoi irtoamaan, kylvetin jalkoja vadissa päivittäin ja rapsuttelin varovaisesti ihoa irti kynnellä ja sormin hieromalla. Hetken liottelun jälkeen kuollutta ihoa nimittäin lähti aina vain lisää. Sopivan karkeat sukat ja runsas kävely tehostivat ihon irtoamista.
Vierailija kirjoitti:
Vielä tuosta microplane-raspista. Ainakin Amazon UK myy:
Microplane Colossal Pedicure Foot Rasp
https://www.amazon.co.uk/Microplane-Colossal-Pedicure-Foot-Pink/dp/B007…
Aika hintava, mutta niinkuin sanoin, ainoa, joka on toiminut minun kantapäihini.
Kiitos vinkistä. Tilaan tuon kokeillakseni, koska itselläni niin atooppinen ja kroonisen kuiva iho, että kantapäät ovat aina kamalassa kunnossa, kipeät ja halkeilleet. Vaikka kuinka rasvaan, liotan lämpimässä vedessä, raspaan jne jne jne-.
Jos on pahana niin maatalouskaupasta tummelin nykyaikaisia versioita. Vedinvoide. Sisältävät antiseptisiä aineita ja ennenkaikke a ovat erittäin edullisia verrattuna apteekkitavaraan. Illalla paksu kerros kantapäähän, muovipussi ja sukka päälle. Aamulla kovettuma hiertyy vanhaan froteepyyhkeeseen.
Jalkakylpy + kuorinta + kookosöljy, toista tätä päivittäin kunnes tehoaa. Itsellä auttaa jo muutamassa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile kuorintasukkia. Minä pääsin eroon kovettumista ja halkeilevista kantapäistä kuorintasukilla.
Muutama hoitokerta, muutama kuukausi hoitokertojen välillä ja nyt halkeamat ja kovettumat ovat vain ikävä muisto. Schollin kuorintasukat olivat mielestäni parhaat ja tehokkaimmat. Halpissukat toimivat myös, mutta tehokkaimmin kuollutta ihoa sain pois Schollin sinulla.
Kun kuollut iho alkoi irtoamaan, kylvetin jalkoja vadissa päivittäin ja rapsuttelin varovaisesti ihoa irti kynnellä ja sormin hieromalla. Hetken liottelun jälkeen kuollutta ihoa nimittäin lähti aina vain lisää. Sopivan karkeat sukat ja runsas kävely tehostivat ihon irtoamista.
Scholilla ei taida sukkia olla. Tarkoitat varmaan salvequickia. Ja ne ei toimi jos on todella pahaksi iho päässyt kantapäässä koska ei pöäse aine tarpeeksi syvälle vaikuttamaan.
Itse suosittelen schollin kantapäähöylää ensin ja sitten rasvausta joka ilta.
Ääni schollin kuorintasukille! Minullakin kannat ihan haavoilla, mutta ne tehoavat kyllä. Nahka alkaa kuoriutua muutaman päivän sisällä kuorinnasta. Ja saman merkin kantapäävoidetta kaveriksi.
Harvenna raspausta. Suotta ohennat sitä ihoa. 1-2 kertaa kuussa riittää.
Mulla on tehonnut parhaiten raspaus suihkussa Emendo Pumice raspilla. Löytyy esim. Prismasta eikä maksa paljoa. Sen jälkeen reilusti erittäin kuivaille iholle tarkoitettua rasvaa, esim. Dermosil tai Apo Base, joka hierotaan kunnolla ihoon. Kämmenellä painat ja hierot rasvan kantapäihin niin, että se imeytyy ja uudestaan toinen kerros. Sukat päälle. On kumma jos ei ole mitään tehoa. Kannattaa käydä lääkärissä siinä tapauksessa, ettei ole sientä tms. ihotautia.
Et kai käytä muita kuin nahkakenkiä? Erehdyin pari vuotta sitten ostamaan todella hyvännäköiset ja hyvin istuvat talvisaappaat. Käyn noin kuuden viikon välein jalkahoidossa (lähinnä hyvin paksut ja sisäänpäin nopeasti kasvavat kynnet & psoriasis myös niissä) ja tuolloin jalkahoitaja kauhistui valtavia paksuja kovettumia kantapäissäni. Ihmeteltiin yhdessä, mikä ne yhtäkkiä oli aiheuttanut ja sitten päättelin, että uudet saappaat ovat keinonahkaa ja niissä varmaan jotain myrkkyä!
Saappaat lensivät roskikseen ja muutaman jalkahoitokerran jälkeen jalat taas sileät.
Raspin käyttö on pahasta! Rasvaa ja rasvaa, se auttaa.
Emännän käsivoide C Erisan runsaasti suihkun jälkeen (usein), Healty Feet (O Keeffes) voide, sitten tulee mieleen apteekki, vaseliinia en ole kokeillut. Kevyet sukat sen jälkeen jalkaan, päälle voi paksummat.
Pöytäveitsellä?
"Ottaisitko tämän veitsen käyttöösi. Harmaa jauhe on ihan vaan kevätpölyä."
ohis