Kukaan ei varoittanut, että meressä on kaloja. Lapset olivat yllättyneitä ja järkyttyneitä
"Kukaan ei varoittanut, että meressä on kaloja. Lapset olivat yllättyneitä ja järkyttyneitä". Ikävä kokemus Italiasta
http://www.iltalehti.fi/matkajutut/201801242200691575_ma.shtml
Mitkä ovat teidän omat järkytyksenne matkoilta?
Kommentit (12)
"Pyysin poikaystäväni kanssa huonetta, jossa on kaksi erillistä vuodetta. Saimme parisängyn, ja olen nyt raskaana." Näin pääsi käymään Ranskassa
Voi luoja :D
Ei itselle oluy yllätys, mutta Etelä-Afrikassa osallistuin safariajelulle, jonka lopuksi vierailimme leijonien suoja- alueella, jossa hoidettiin lähinnä sairaita ja vammautuneita leijonia. Mukana ollut ranskalainen mies valitti isoon ääneen lopuksi, ettei ollut nähnyt leijonan tappavan. Hän oli tullut vain nähdäkseen sen, ja oli nyt loma pilalla. " I came to see lion kill, no kill, I am cheated."
Vaikka tappamisen sijaan näimme kuinka ahkerasti lauman johtava leijona paritteli naaraiden kanssa :-).
Olen aikanani ollut matkaoppaana ja voin sanoa, että kun sitä hommaa hetken tekee, ei ylläty enää MISTÄÄN ihmisten tyhmyyden määrästä 😂
Ihana etelän aurinko! Oi, kun kiva kävellä avojaloin (niin kännissä, että tuntoaistikin kuoli hetkeksi)... Aaaaaaa! Tää asfaltti olikin @$#&*$@ kuumaa! Jalkapohjat paloi! Kuka korvaa, kun loma on pilalla? Miksei kukaan varoittanut!?!?
(Tapahtui monta kertaa jopa sen jälkeen, kun slettiin varoittaa tästä...)
Useampaan kertaan joku valitti myös paikallisesta faunasta. Jooo, torakka hotellihuoneessa ON hyvä syy valittaa ja järkyttyä, mutta se, että rantakivikossa on rapuja tai hotellin pihalla näkyi pieni gekko... Ne kuuluu sinne.
Jollekin tuli ikävänä yllätyksenä, että kameli haisi pahalle ja haju tarttui parhaisiin vaatteisiin eikä niitä voinut enää laittaa illalliselle päälle 😂 Niin. Kamelit haisee. Oon pahoillani. Varoitetaan tästä edespäin kaikkia kamelisafarille lähteviä, ettei kannata ihan ykköset yllä lähteä. Koska tämäkään ei ole ihan itsestään selvää...
Ja säännöllisesti joku järkyttyi siitä, että 80% viinan voimin mennään räkäkänniin vähän näppärämmin ja pienemmillä määrillä kuin peruskossusta 🙈 Saa sitä sitten ihmetellä, kun on hukassa muisti, hotelli, kaverit ja rahat.
Vierailija kirjoitti:
Olen aikanani ollut matkaoppaana ja voin sanoa, että kun sitä hommaa hetken tekee, ei ylläty enää MISTÄÄN ihmisten tyhmyyden määrästä 😂
Ihana etelän aurinko! Oi, kun kiva kävellä avojaloin (niin kännissä, että tuntoaistikin kuoli hetkeksi)... Aaaaaaa! Tää asfaltti olikin @$#&*$@ kuumaa! Jalkapohjat paloi! Kuka korvaa, kun loma on pilalla? Miksei kukaan varoittanut!?!?
(Tapahtui monta kertaa jopa sen jälkeen, kun slettiin varoittaa tästä...)Useampaan kertaan joku valitti myös paikallisesta faunasta. Jooo, torakka hotellihuoneessa ON hyvä syy valittaa ja järkyttyä, mutta se, että rantakivikossa on rapuja tai hotellin pihalla näkyi pieni gekko... Ne kuuluu sinne.
Jollekin tuli ikävänä yllätyksenä, että kameli haisi pahalle ja haju tarttui parhaisiin vaatteisiin eikä niitä voinut enää laittaa illalliselle päälle 😂 Niin. Kamelit haisee. Oon pahoillani. Varoitetaan tästä edespäin kaikkia kamelisafarille lähteviä, ettei kannata ihan ykköset yllä lähteä. Koska tämäkään ei ole ihan itsestään selvää...
Ja säännöllisesti joku järkyttyi siitä, että 80% viinan voimin mennään räkäkänniin vähän näppärämmin ja pienemmillä määrillä kuin peruskossusta 🙈 Saa sitä sitten ihmetellä, kun on hukassa muisti, hotelli, kaverit ja rahat.
:DDD
Nostan kyllä hattua, tuo on varmasti sellainen jobi että siinä rapisee harhaluulot ihmiskunnan älykkyydestä. Onko sulla lisää esimerkkejä näin tiistai-illan huvitukseksi?
Vierailija kirjoitti:
(Tapahtui monta kertaa jopa sen jälkeen, kun slettiin varoittaa tästä...)Useampaan kertaan joku valitti myös paikallisesta faunasta. Jooo, torakka hotellihuoneessa ON hyvä syy valittaa ja järkyttyä, mutta se, että rantakivikossa on rapuja tai hotellin pihalla näkyi pieni gekko... Ne kuuluu sinne.
Saisiko lisää näitä?!
Myös tarjoilijan hommissa sai kuulla jos jonniinmoista valitusta, mutta kyllä nää vie voiton.
Mulle on jäänyt mieleen lapinvaellukselta, miten yksi nainen valitti pitkään ja hartaasti, että mitä varten polkuja ei ole rakennettu niin että ne kulkisivat tunturin laen yli? No niinpä.
Kaksi muuta naista valitti, kun virallisten (ts. hänen karttaansa merkittyjen) polkujen lisäksi maastossa oli lukuisia 'epävirallisia' polkuja. Oli kuulemma ollut monia pelottavia eksymistarinoita.
Ei hätää, lapsukaiset! Meduusat ovat jo monin paikoin vallanneet kalojen elintilan. Niillä kun ei ole luonnollisia vihollisia.
Niin että itku pois!
Kyllä mua ihmetyttää lomakohteissa, että mitä varten nähtävyydet on ripoteltu ympäri kaupunkia.
Ne pitäisi olla kerättynä yhteen paikkaan.
Saksalaiset on kuulemani mukaan kovia valittamaan. Joskus kesällä Lapissa olivat valittaneet, kun ei näkynyt revontulia. :(
Ystäväni isoäiti valiiti, että Japanissa on liikaa vuoria ja ne on liian lähellä toisiaan. Vuoret oli olleet liikaa myös työkaverin kälylle sen Perun matkalla, liian korkeita.
Kreikassa lomaillessani samaan kohteeseen sattui tällainen valittaja perhe ja suomalaisia. Koko ajan valitus päällä ja oppaiden niskaan kaadettiin milloin liika tuuli, milloin liika kuumuus ja aurinko. Paras oli kun kerran kuulin rouvan valittavan, että hotellin allasbaarissa on liian kaunis nainen töissä, hänen miehensä vilkuilee koko ajan sinne kun perhe on altaalla.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on jäänyt mieleen lapinvaellukselta, miten yksi nainen valitti pitkään ja hartaasti, että mitä varten polkuja ei ole rakennettu niin että ne kulkisivat tunturin laen yli? No niinpä.
Hei en oo ikinä Lapissa käynyt vaelluksella enkä mä tiedä miten polut on siellä rakennettu, joten mulle ei kyllä auennut toi miksi ihmetellään ihmettelyä miksei niitä ole rakennettu tunturin laen yli, voisko joku valaista? Voisin kuvitella että laelle olisi halukasta väkeä kulkemaan maisemia katselemaan ja jos polkuja rakennetaan niin miksei laelle? Valaiskaa nyt kun en keksi, etelämmässä ainakin polkuja rakennetaan usein hyville näköalapaikoille.
Merivesi kasteli :(