Miksi yrittäjät joutuvat lakon maksumiehiksi?
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/yrittaja-ihmettelee-miksi-mina-maksa…
En ole yrittäjä, mutta minunkin on vaikea ymmärtää, miten lakkoilu on kenenkään mielestä reilu tapa osoittaa mieltään poliittisia päätöksiä vastaan.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Eikö nuo yrittäjät ole juuri niitä jotka äänestää kokoomusta? Kokoomus hoitaa asiat päin p:tä joka johtaa siihen, että ihmiset lakkoilee. Yrittäjät saa mitä tilasivat, lakko on hyvä juttu.
Myös siniset uuvatit väittää että heidän kannattajakuntansa koostuu esim yrittäjistä.
Vaikka eihän niillä ole edes kannattajia.
Koska hallitukselle on osoitettava, kenellä se todellinen valta Suomessa kuitenkin on. Itse en lakkoile, töihin on perjantaina hankala päästä. Silti ymmärrän lakon tarkoituksen, joka todella on poliittinen. Koko aktiivimalli pitää kumota ja työryhmältä sellainen ehdotus, joka oikeasti auttaa työllistymisen suhteen, eikä vain raiskaa ruoskalla takapuoleen.
Firma on muuten aikavaan surkeassa jamassa, jos se menee lähes nurin 16 tunnin takia.
Vierailija kirjoitti:
Niin varmasti tuntuu epäreilulta jos yrittäjä ei ole tehnyt miitään kikyyn liittyviä heikennyksiä työntekijöilleen.
Eikä ole ottanut veroalea vastaan tai ainakin palkannut sitten työntekijöitä näillä tukiaisilla lisää..
https://veropolitiikka.wordpress.com/2017/12/29/ekn-yhteisoveroselvitys…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmasti tuntuu epäreilulta jos yrittäjä ei ole tehnyt miitään kikyyn liittyviä heikennyksiä työntekijöilleen.
Eikä ole ottanut veroalea vastaan tai ainakin palkannut sitten työntekijöitä näillä tukiaisilla lisää..
https://veropolitiikka.wordpress.com/2017/12/29/ekn-yhteisoveroselvitys…
Anteeksi, miten ei "oteta veroalea vastaan"?
Tajuatko kuitenkin että nyt puhutaan yrittäjistä?
Ei henkilöistä joilla olisi raha-asioissa oikeudentajua.
Noin otsikon perusteella Peikko on nyt vähän väärässä. Politiikka joka liittyy työntekemiseen, koskee todellakin työpaikkoja.
Mutta eihän se haittaa, jos saa halpoja aktiivilaisia?
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Eletään valitettavasti yhteiskunnassa, jossa ei välitetä mistään muusta kuin rahasta eikä kuunnella mitään muuta kuin rahaa. Lakko on ainoa keino tavallisen ihmisen saada äänensä kuuluviin. Ketään ei kiinnosta miten paskasti sinulla menee, ellei joku menetä sen takia rahaa.
Sanoit asian täydellisesti. Jos hallitus rikkoo lupauksiaan, niin ainoa tapa saada ne perumaan päätöksensä on asettaa koko Suomi "hätätilaan" (eihän tämä lakko nyt oikeasti hätää aiheuta, mutta taloudellinen menetys monille osapuolille on ainoa millä hallitus voidaan edes teoriassa saada kuuntelemaan kansalaisia).
Vierailija kirjoitti:
Noin otsikon perusteella Peikko on nyt vähän väärässä. Politiikka joka liittyy työntekemiseen, koskee todellakin työpaikkoja.
Sinkkumies
Taasko alkoi kyllästyttää lissu ja sirkkamummo?
Mihin perustat eri nimimerkkien käytön, kun kirjoittaja selvästi on yksi ja sama?
1 päivä lakossa pudottaa kuukaudessa yrittäjien tuloja 5%. Tämä yksi lakkopäivä pitää siis toteuttaa joka kuussa ;)
Eihän 5% tulojen pudotus voi yrityksiä haitata, kun se ei haittaa työntekijöitäkään ;)
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Mihin perustat eri nimimerkkien käytön, kun kirjoittaja selvästi on yksi ja sama?
Oletko syönyt tänään taas kanaa? Seka Polloa?
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Karkasitko, vai oletko vapailla? ;)
Tää yks idiootti luulee, että mä päivystän palstalla kirjoittelemassa muilla nikeillä. Ilmeisesti itse tekee niin. Mä kirjoitan vain yhdellä nikillä tai nikittömänä.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Tää yks idiootti luulee, että mä päivystän palstalla kirjoittelemassa muilla nikeillä. Ilmeisesti itse tekee niin. Mä kirjoitan vain yhdellä nikillä tai nikittömänä.
Sinkkumies
No mahdotontahan on tietää toisena vierailijana kuka aidosti typettää, mutta jos lukee "sirkka-mummon" "lissun" ja "sinkkumiehen" nikeillä kirjoitettuja tekstejä viime ajoilta, on niissä hyvin suuri yhteneväisyys, sekä tyylissä että sisällössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Sinkkumies
No mahdotontahan on tietää toisena vierailijana kuka aidosti typettää, mutta jos lukee "sirkka-mummon" "lissun" ja "sinkkumiehen" nikeillä kirjoitettuja tekstejä viime ajoilta, on niissä hyvin suuri yhteneväisyys, sekä tyylissä että sisällössä.
Vaikea sanoa kun en ole lukenut, kultu. Onko sulla ollut noin ikävä, kun kerjäät huomiotani?
Sinkkumies
Huomiollakin on rajansa. Tästä ylimenevästä pitää jo alkaa saamaan palkkaa. En ole sinun henkilökohtainen viihdyttäjäsi.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Sinkkumies
Vaikea sanoa kun en ole lukenut, kultu. Onko sulla ollut noin ikävä, kun kerjäät huomiotani?
Sinkkumies
Kyllä, mutta vain ehtaa tavaraa, ei mitään halpoja plagiaatteja!
Koko lakko oltaisiin saatu peruttua hyvin helposti. Joku EK:n johtajista olisi soittanut myyrälleen Juha Sipilälle ja vaatinut aktiivimallin peruuttamista, mutta ei kun ei. Niin makaa kuin petaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Sinkkumies
Sinkkumies
Kyllä, mutta vain ehtaa tavaraa, ei mitään halpoja plagiaatteja!
Ei mua kiinnosta pätkääkään, niinkuin sinä luulet. Voit vaikka vetää itsesi kiikkuun, eikä hetkauta mua. (olisi myös toivottavaa)
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Koko lakko oltaisiin saatu peruttua hyvin helposti. Joku EK:n johtajista olisi soittanut myyrälleen Juha Sipilälle ja vaatinut aktiivimallin peruuttamista, mutta ei kun ei. Niin makaa kuin petaa.
No eihän tämä lakko ole mitään. Kun teollisuus uhkaa lakoilla, niin ne voivat kestää viikkojakin ja koko teollisuus pysähtyy.
Siksi se on pääministeriä(kin) kiinnostava kohde, koska sillä on jo oikeasti vaikutustakin.
Sinkkumies
Ay-johtajille tulee aina välillä kova tarve perustella omia järjettömiä palkkojaan. Seurauksena on sitten jotakin tälläistä sekoilua, johon apinalauman saa masinoitua mukaan.
Se on Sipilän ja Sinisten ja Kokkareiden ansiota, kiitos heille joille kiitos kuuluu.