Kannatatko vai vastustatko 2.2 bussilakkoja ja ratikkalakkoja ja metrolakkoja ym lakkoja?
Peukku ylös jos kannatat, peukku alas jos vastustat.
Itse vastustan, koska en pääse töihin, kun bussit ym on lakossa. Autoa en omista enkä ole saanut keltään kyytiä (kukaan ei kulje samalta suunnalta). Pomo sanoo, että lakko ei ole hyväksyttävä syy olla pois töistä vaan pitää tulla taksilla ja maksaa se itse. Lakko maksaa minulle melkein 90 euroa siis. Aktiivimallista tosin en pidä yhtään silti.
Kommentit (99)
Vastustan. Menen töihin. Kukaan ei sanele poliittista kantaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole ollut koskaan työttömänä, mutta en voi tajuta, kuinka kukaan voi olla niin tyhmä, että pitäisi aktiivmallia jotenkin hyvänä ideana.
Mitä huonoa siinä muka on?
Siinä ei ole mitään hyvää, ja se tulee kalliiksi. Mitä hyvää sinä siinä sitten näet?
Koska vastikkeettoman rahan jakoa on pakko hillitä, niin nyt edes ne jotka aidosti tsemppaavat ja yrittävät saavat pientä porkkanaa.
koko touhu on jo mennyt aivan naurettavaksi....
Vierailija kirjoitti:
ihanpaskaa kirjoitti:
En kannata koska tilannen on ihan sekava ja porukat jää vain pois töistä eikä edes tiedä miksi
Et tiedä miksi? Suosittelen seuraamaan asioita. Voit lukea aktiivimallista vaikka netin eri sivuilta. Voit myös kysellä vaikka tällä palstalla. Kyllä me selitetään.
No selitä.
Miksi yrittäjiä rangaistaan asiasta, johon ei osaa eikä arpaa ja miksi kukaan voi pakottaa muita jollekin poliittiselle (liittojen taloudelliselle) agendalle?
Vai mikä järki tässä on???
Vastustan lakkoa . Vanhanaikainen menettelytapa.
Vierailija kirjoitti:
hyväksyn kirjoitti:
Kannatan kaikkia lakkoja, aina ja joka paikassa. Olen kansalaistottelemattomuuden suuri ihailija!
Kansalaistottelemattomuus hmm, siitä ei kyllä ole laillisessa lakossa kysymys...
Ei niin. Nimenomaan mennään lampaana ja tanssitaan liittopomojen pillin mukaan.
Mulle toi on ihan sama, kuljen omalla autolla.
Kannatan aktiivimallin kumoamista mutta tavallisten ihmisten kiusaamista en hyväksy. Toimiva joukkoliikenne on vaan koko pk-seudulla käytännössä elinehto joten sen lakkauttaminen edes yhdeksi päiväksi on mielestäni todella huono asia. On surullista jos joukkoliikenteeseen ei voi enää luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole ollut koskaan työttömänä, mutta en voi tajuta, kuinka kukaan voi olla niin tyhmä, että pitäisi aktiivmallia jotenkin hyvänä ideana.
Siinä ei ole mitään hyvää, ja se tulee kalliiksi. Mitä hyvää sinä siinä sitten näet?
Koska vastikkeettoman rahan jakoa on pakko hillitä, niin nyt edes ne jotka aidosti tsemppaavat ja yrittävät saavat pientä porkkanaa.
Aktiivimallihan on käymässä todella kalliiksi. Eikä siinä ole mitään porkkanaa, pelkästään keppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihanpaskaa kirjoitti:
En kannata koska tilannen on ihan sekava ja porukat jää vain pois töistä eikä edes tiedä miksi
Et tiedä miksi? Suosittelen seuraamaan asioita. Voit lukea aktiivimallista vaikka netin eri sivuilta. Voit myös kysellä vaikka tällä palstalla. Kyllä me selitetään.
No selitä.
Miksi yrittäjiä rangaistaan asiasta, johon ei osaa eikä arpaa ja miksi kukaan voi pakottaa muita jollekin poliittiselle (liittojen taloudelliselle) agendalle?
Mitä tarkoitat, että joku pakottaisi muita jollekin poliittiselle agendalle?
Olethan tietoinen, että aktiivimallia vastustavat hyvin monenlaiset ihmiset erilaisilla taustoilla.
Nämä työnsä tekemisestä kieltäytyvät lakkoilijakuskit sitten varmaan maksavat taksikyydit kaikille niille joita eivät suostu perjantaina kuljettamaan töihin. Se olisi oikeus ja kohtuus.
Kannatan lakkoa, aktiivimallilain kumoamista ja sipilän hallituksen pikaista kaatumista. Itsellä työpäivä, sairaanhoitajat ei lakkoile, mutta enköhän joten töihin pääse.
Kannatan lakkoa ja itsekin lakkoilen perjantain. Mun puolesta voisi olla vaikka pari viikkoa näin alkuun, näkisi hallitus, mitä mieltä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihanpaskaa kirjoitti:
No selitä.
Mitä tarkoitat, että joku pakottaisi muita jollekin poliittiselle agendalle?
Olethan tietoinen, että aktiivimallia vastustavat hyvin monenlaiset ihmiset erilaisilla taustoilla.
No nämä ihmiset voisivat omalla ajallaan pakata kimpsunsa ja kimpsunsa ja kokoontua osoittamaan mieltään. En ole huomannut tällaista liikehdintää. Ovatko kaikki lakkoilijat vastustajia? Kysyikö joku heiltä? Vai pakottiko mukaan?
Tajuavatkohan lakkoilijat ollenkaan millaista vahinkoa aiheuttavat ihan syyttömille kansalaisille.. Tuskin. Moni joutuu PALKATTOMALLE vapaapäivälle tai maksamaan kalliin taksikyydin töihin.
Ja mites HSL:n koululaislinjat, ajetaanko edes niitä vai eivätkö julkisten varassa olevat lapset mene perjantaina kouluun?
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan kannata! Olen terveydenhuoltoalalla, saan huonoa palkkaa ja joka h*lvetin arkipäivä saan olla aktiivinen saadakseni palkkani, joka ei päätä huimaa. Miksi työttömien pitäisi saada "palkkansa" tekemättä mitään"? Ärsyttää, miten vääristynyt käsitys joillakin on tuen saamisista. Kädet levällään pitäisi saada rahaa, ja monesti enemmän kuin jotkut saavat palkkaa!
Eroan ammattiliitosta, jos tällaiselle tyhmyydelle osoitetaan minkään näköistä tukea!
Etkö V *ttu tajua, että niitä työpaikkoja ei ole. Pitäisikö ihmiset tappaa kun ovat ensin saaneet potkut. Jotain on tehtävä ja hyvä että ammattiliitot kerrankin ajavat myös työttömien asiaa työssäolevien lisäksi.
Kannatan aktiivimallia ja halveksun tällaista eripuran lietsontaa. Etenkin kun tälläkään palstalla ei KUKAAN osaa edes kertoa miksi tuo aktiivimalli muka olisi huono. Ulistaan ja märistään vaan minkä joudetaan.
Olen opiskelija, joka tekee osa-aikaisena paskalla palkalla myyntityötä 10km päässä kodistani, tilillä on 30e seuraavaan palkkaan, eli taksi ei onnistu, pomo uhkaa potkuilla jos en ole perjantaina aamulla töissä. Hip-vtun-hurraa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aktiivimallihan on käymässä todella kalliiksi. Eikä siinä ole mitään porkkanaa, pelkästään keppiä.
Siinä nimenomaan on porkkanaa. Jos olet aktiivinen, saat ~5% lisää tukia. Jos et, joudut tyytymään perustasoon. Ja se on pikkurahoja jos muutosvaiheesta jotain pieniä sivukuluja syntyy, ne säästyy muutamassa kuukaudessa takaisin korkojen kera.
Pidän vapaapäivän, palkattoman.