Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannatatko vai vastustatko 2.2 bussilakkoja ja ratikkalakkoja ja metrolakkoja ym lakkoja?

Vierailija
30.01.2018 |

Peukku ylös jos kannatat, peukku alas jos vastustat.
Itse vastustan, koska en pääse töihin, kun bussit ym on lakossa. Autoa en omista enkä ole saanut keltään kyytiä (kukaan ei kulje samalta suunnalta). Pomo sanoo, että lakko ei ole hyväksyttävä syy olla pois töistä vaan pitää tulla taksilla ja maksaa se itse. Lakko maksaa minulle melkein 90 euroa siis. Aktiivimallista tosin en pidä yhtään silti.

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan kannata! Olen terveydenhuoltoalalla, saan huonoa palkkaa ja joka h*lvetin arkipäivä saan olla aktiivinen saadakseni palkkani, joka ei päätä huimaa. Miksi työttömien pitäisi saada "palkkansa" tekemättä mitään"? Ärsyttää, miten vääristynyt käsitys joillakin on tuen saamisista. Kädet levällään pitäisi saada rahaa, ja monesti enemmän kuin jotkut saavat palkkaa!

Eroan ammattiliitosta, jos tällaiselle tyhmyydelle osoitetaan minkään näköistä tukea!

Vierailija
22/99 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta minuun mitenkään, voin käyttää yhä autoani tai jäädä ihan etätöihin, kumpi sattuu huvittaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan lakkoa, koska työlliset ja työnantajat kannattavat aktiivimallia. Aktivoidaan nyt sitten työllisiäkin edes yhtenä päivänä, ja leikataan työnantajilta ihan tasapuolisuuden vuoksi.

Oikeesti, yksi päivä. Ei voi olla ylivoimaista.

Minä olen työllinen ja mieheni on työnantaja (tosin ei minun). Me molemmat vastustamme aktiivimallia. Ap.

Vierailija
24/99 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herraisä, se on YKSI päivä. "Byhyy, en pääse töihin (!) julkisilla". No aktiivimalli on aika paljon isompi ongelma kuin sinun yksi päiväsi. Ole onnellinen siitä, että sinulla ylipäätään on työpaikka mihin mennä.

T.vakiduunilainen, joka kannattaa lakkoja. Mieluiten yleislakko koko maahan niin ruikuttajatkin saisivat jäädä kotiin..

Vierailija
25/99 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi herraisä, se on YKSI päivä. "Byhyy, en pääse töihin (!) julkisilla". No aktiivimalli on aika paljon isompi ongelma kuin sinun yksi päiväsi. Ole onnellinen siitä, että sinulla ylipäätään on työpaikka mihin mennä.

T.vakiduunilainen, joka kannattaa lakkoja. Mieluiten yleislakko koko maahan niin ruikuttajatkin saisivat jäädä kotiin..

No jos ei omista autoa eikä ajokorttia eikä autollista puolisoa, mutta työntantaja vaatii tulemaan lakkopäivänä töihin potkujen uhalla, niin on vähän pulassa. Moni on vain julkisten varassa. Ei kaikilla ole rahaa omistaa autoa.

Vierailija
26/99 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan kannata! Olen terveydenhuoltoalalla, saan huonoa palkkaa ja joka h*lvetin arkipäivä saan olla aktiivinen saadakseni palkkani, joka ei päätä huimaa. Miksi työttömien pitäisi saada "palkkansa" tekemättä mitään"? Ärsyttää, miten vääristynyt käsitys joillakin on tuen saamisista. Kädet levällään pitäisi saada rahaa, ja monesti enemmän kuin jotkut saavat palkkaa!

Eroan ammattiliitosta, jos tällaiselle tyhmyydelle osoitetaan minkään näköistä tukea!

Tervemenoa, kun et näköjään ymmärrä mistä on kyse.

Vierailija
27/99 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ei omista autoa eikä ajokorttia eikä autollista puolisoa, mutta työntantaja vaatii tulemaan lakkopäivänä töihin potkujen uhalla, niin on vähän pulassa. Moni on vain julkisten varassa. Ei kaikilla ole rahaa omistaa autoa.

No työnantaja ei voi tuon perusteella antaa potkuja. Aika huono provo.

Vierailija
28/99 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aktiivimalli on aika paljon isompi ongelma kuin sinun yksi päiväsi.

Millä tavalla?

Vierailija
29/99 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata. Lakko kohdistuu aivan väärään osoitteeseen, työnantajiin ja työhön meneviin työntekijöihin, eikä poliitikkoihin. Ajankohta aivan idioottimainen. Laki hyväksyttiin jo, olis ennen hyväksyntää pitänyt osoittaa mieltä. ay-liikkeet, jotka ovat menettäneet jäseniään ja vaikutusvaltaa, tajusivat lain hyväksymisen jälkeen, kun somessa ja mediassa nostettiin äläkkä, että tässä kohtaa he voivat vielä pullistella ja näyttää mahtiaan. ay-liikkeitä ei oikeasti työttömät ja aktiivimalli kiinnosta.

Vierailija
30/99 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittuakos sitten käyt töissä. Mikään pakko ei ole.

Vierailija
31/99 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajaakin voi uhkailla, jos muna riittää. Ei se mitään pysty todistamaan.

Vierailija
32/99 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kannata. Lakko kohdistuu aivan väärään osoitteeseen, työnantajiin ja työhön meneviin työntekijöihin, eikä poliitikkoihin. Ajankohta aivan idioottimainen. Laki hyväksyttiin jo, olis ennen hyväksyntää pitänyt osoittaa mieltä. ay-liikkeet, jotka ovat menettäneet jäseniään ja vaikutusvaltaa, tajusivat lain hyväksymisen jälkeen, kun somessa ja mediassa nostettiin äläkkä, että tässä kohtaa he voivat vielä pullistella ja näyttää mahtiaan. ay-liikkeitä ei oikeasti työttömät ja aktiivimalli kiinnosta.

Juuri näin. Ainoa instanssi tässä maassa joka oikeasti elää työläisten kyykyttämisestä ja työttömien ruoskimisesta on AY-liike.

Vierailija
33/99 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ollut koskaan työttömänä, mutta en voi tajuta, kuinka kukaan voi olla niin tyhmä, että pitäisi aktiivmallia jotenkin hyvänä ideana.

Onneksi insinööriliittomme on lakossa mukana. Pääsen torille junalla, mutta kannattaisin vaikka vr:nkin pysäyttämistä. Sitten vaikka käveltäisiin torille.

Vierailija
34/99 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole ollut koskaan työttömänä, mutta en voi tajuta, kuinka kukaan voi olla niin tyhmä, että pitäisi aktiivmallia jotenkin hyvänä ideana.

Mitä huonoa siinä muka on?

Vierailija
35/99 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustan. Pidän etäpäivän.

Vierailija
36/99 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata koska tilannen on ihan sekava ja porukat jää vain pois töistä eikä edes tiedä miksi

Vierailija
37/99 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä huonoa siinä muka on?

Siinä ei ole mitään hyvää, ja se tulee kalliiksi. Mitä hyvää sinä siinä sitten näet?

Vierailija
38/99 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväksyn kirjoitti:

Kannatan kaikkia lakkoja, aina ja joka paikassa. Olen kansalaistottelemattomuuden suuri ihailija!

Kansalaistottelemattomuus hmm, siitä ei kyllä ole laillisessa lakossa kysymys...

Vierailija
39/99 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan, saan vapaapäivän.

Nimenomaan. Mutta palkattoman, kai sen tajusit?

Onko kellään mitään järkevää syytä kannattaa LAKKOA tässä mielenilmauksena?

Vierailija
40/99 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanpaskaa kirjoitti:

En kannata koska tilannen on ihan sekava ja porukat jää vain pois töistä eikä edes tiedä miksi

Et tiedä miksi? Suosittelen seuraamaan asioita. Voit lukea aktiivimallista vaikka netin eri sivuilta. Voit myös kysellä vaikka tällä palstalla. Kyllä me selitetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä