Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kahvipöytään keliaakikolle?

Vierailija
30.01.2018 |

Luokseni tulee huomenna hoitamani harrastusseuran tilintarkastaja. Hän kertoi mielellään ottavansa kahvia,mutta kertoi olevansa keliaakikko, etten vain leipoisi mitään erityistä. En aio todellakaan leipoa yhtään mitään. Sille toiselle tilintarkastajalle (ennestään vanha tuttu) ostan kaupasta rinkelimunkit - mitä voisin ostaa tälle keliaakikolle?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikset hankkisi kaikille samaa kahvileipää. Gluteenittomia muffinsseja esim. K-ryhmällä on pakasteena kolmen pakkaus, pieni mutakakku löytyy myös pakasteena. Ja paljon muutakin sopivaa. Ei vaadi suurta panostusta , kävelet kaupan pakastehyllylle.

lähimpään k-ryhmän kauppaan 48 km.

ap

Vierailija
22/32 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salesta ei kyllä löydy kovin hyviä keksejä. Älä osta niitä.

Hae sellainen pakastemutakakku. Anna sulaa huoneenlämmössä vajaa tunti. Ei tarvitse lämmittää mitenkään.

Tällä ratkaisisin itse, jos en ehtisi itse tehdä: https://www.k-ruoka.fi/pirkka-tuotteet/pirkka-gluteeniton-mud-cake-400g

Lisäksi vaniljajädeä ja kohmeisia pakastemarjoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliaakoikille on paljon gluteenittomia kahvileipiä kaupoissa nykyisin, ei pitäisi olla ongelma.

Vierailija
24/32 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakaste-Daimkakku on hyvää ja maistuu kaikille!

Vierailija
25/32 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://sempergluteeniton.fi/sites/glutenfree.com/files/styles/250x400a…

Älä pliis osta näitä. Nämä kuuluu jokaisen pikkukaupan valikoimaan, mutta ovat ehkä ankeimpia ikinä. Nykyään saa todella herkullisia keksejä gluteenittomana, enkä ymmärrä miten noita myydään yhä.

Juuri näin! Vain ne saman valmistajan Colakakut on vielä pahempia...

Vierailija
26/32 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakasteena myytävät kakut (esim. just Dajm, mutta on niitä muitakin) ovat hyvä tarjottava toimisto-olosuhteisiin. Sulavat odotellessa ja käyvät kaikille. Jos on pieni porukka, just sopiva koko.

Vierailija
27/32 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

marengit

Vierailija
28/32 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta jonkun mainitsemia suklaakonvehteja. Niissä on osassa gluteenia, ja on vaikea tietää, mitä voi syödä, jos pakkauksessa ei ole tuoteselostuksia erikseen joka tyypille. Sen sijaan pakastealtaissa on nykyisin paljon vaihtoehtoja, jotka vaativat vain sulatuksen.

Vierailija
29/32 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas. Oletko 5-vuotias? Osaatko käydä ihan itse kaupassa ja lukea tekstin "gluteeniton" siitä pullapaketin kyljestä?

Tämän on pakko olla provo. Ei kukaan voi olla noin avuton.

Vierailija
30/32 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas. Oletko 5-vuotias? Osaatko käydä ihan itse kaupassa ja lukea tekstin "gluteeniton" siitä pullapaketin kyljestä?

Tämän on pakko olla provo. Ei kukaan voi olla noin avuton.

Ap tässä hei. Olen 36-vuotias ja myönnän olevani ihan avuton. Tietysti osaan lukea tuon "gluteeniton" siitä keksipaketin kyljestä, mutta kiitos ihanien vastaajien - jotkin gluteenittomat keksit ovat siis jopa pahoja!

Tuota dajm-kakkua en olisi osannut itse miettiä vaihtoehdoksi. Samoin oli yllätys, että suklaakonvehdeissa voisi olla jotakin vaarallista.

kiitos kaikille asiallisesti vastanneille - olette ihania!

Vierailija
31/32 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dajm kakku on oikeasti hyvää, ei tarvii lämmittää. Ota sulamaan vähän ennen tarjoilua.

Toinen hyvä pakastealtaasta on vuohelan herkun rahkamustikkapullat.

Jäätelö

Pirkan riisisuklaakeksit kelpaa myös mulle.

T. Keliaakikko

Vierailija
32/32 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luokseni tulee huomenna hoitamani harrastusseuran tilintarkastaja. Hän kertoi mielellään ottavansa kahvia,mutta kertoi olevansa keliaakikko, etten vain leipoisi mitään erityistä. En aio todellakaan leipoa yhtään mitään. Sille toiselle tilintarkastajalle (ennestään vanha tuttu) ostan kaupasta rinkelimunkit - mitä voisin ostaa tälle keliaakikolle?

Kaupassa myydään gluteenittomia tuotteita. Katso että eivät sisällä myöskään vehnätärkkelystä, koska moni ei voi syödä sitäkään.

Säilytä erillään muista tuotteista, esim. ylähyllyllä. Älä leikkaa tuotteita samoilla veitsillä, äläkä laita samalle lautaselle tavallisten tuotteiden kanssa.

Jos laitat tarjolle gluteenitonta leipää, osta erikseen voi ja kinkku ym leivänpäällinen, jotta eivät mene sekaisin.

Yhtään murua tai jauhoja ei saa joutua sekaan, seurauksena voi olla sairaalareissu ja pitkä toipuminen. Keliakia on vakava sairaus, ei millään tavalla verrattavissa esim. laktoosi-intoleranssiin. Keliakiassa viljan sisältämä gluteeni tuhoaa suolinukan ja aiheuttaa myös mm. syöpää, lapsettomuutta jne.

Lyhyesti:

1. Osta vain gluteenitonta, katso ettei tuote sisällä vehnää (esim suklaalevyt) gluteenia.

2. Varmista ettei ruoka joudu vahingossa kosketuksiin tavallisen viljan kanssa.

Ei kannata leipoa, pääset halvemmalla kun ostat kaupasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi