Masennus, vertaistukea?
Masentuneet. Kertokaa mitä kuuluu tällä hetkellä ? Mihin suuntaan asiat menneet viime aikoina? Onko jotain erityistä mikä on tuonut helpotusta?
Itse tunnen taas vajoavani syvemmälle kuoppaani. Pitäisi aloittaa opinnäytetyön teko, mutta hädin tuskin saan itseäni sängystä ylös. Pelotta vähän, että sössinkö tutkintonikin nyt tämän takia.. Ei ole oikein kavereita joiden kanssa keskustella, niin ajattelin jos täältä löytyisi kohtalontovereita...
Kommentit (3)
Kuoppa on hyvä termi kuvaamaan sairautta. Tsemppiä kaikille masennuksen kanssa kamppaileville❤️
Mulla menee tällä hetkellä surkeasti. Olen pitkällä sairauslomalla ja pelkään, miten tulen taloudellisesti pärjäämään kun oikeuteni palkkaan loppuu pian. En jaksa nousta sängystä ylös, syödä tai tehdä juuri mitään muuta kuin maata peiton alla ja suunnitella itseni tappamista. Osastolle olisin päässyt, mutten mennyt. Ahdistaa ja väsyttää kamalasti
On mennyt vähän paremmin. Mulla auttoi se, kun luetteloin kaikki asiat, jotka mua masensi. Sitten jäsentelin ne otsikoiden alle, kuten "talous" tai "terveys" jne. Kävin ne sen jälkeen läpi yksi kerrallaan ja mietin, onko tämä sellainen asia, jolle ihan oikeasti voisin/pitäisi voida tehdä jotain. Nyt yritän hyväksyä asiat, joille en voi mitään milloinkaan tai en ainakaan nyt. Ahdistavien asioiden lista on tuon jälkeen paljon lyhempi. Sitten niiden asioiden pariin, jolle voin tehdä jotain, vaikka vain viisi minuttia kerrallaan, tai kymmenen, jos jaksan.