Bussilakko perjantaina Helsingissä. Miten lapset pääsevät kouluun?
Meillä pojalla 11v koulumatka tasan 5km. Koululta ei ole ainakaan vielä tullut viestiä, miten toimitaan.
Mies työmatkalla, joten ei pääse heittämään poikaa autolla.
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Niin saa nähä onko tosiaan opettajatkaan paikalla. Itse en pääse 20 km työmatkaa tuosta noin vaan kävellen. Olisi kohtuutonta lähteä talsimaan viiden aikaa aamulla, että ehtisi klo 8 töihin.
Aika harvalla kaverilla on autoakaan täällä Helsingin keskustassa. Työpaikka sijaitsee naapurikunnassa, mutta kuitenkin HSL:n alueella.
T. Opettaja
Polkupyörällä sitten. Tai tilaustaksilla. Kai olet jo järjestänyt asian etkä ala aamulla ihmettelemään?
Helsinkiin on ilmaiset linja-auto kuljetukset kaikkialta Suomesta. Katso liittosi sivut tai SAK
Vierailija kirjoitti:
Onko näistä kuljetusalan lakoista aina noussut samanlainen haloo ja valitus? miten ihmisistä on nyt yhtäkkiä tullut täysin avuttomia?
Muutaman kerran taisi omana kouluaikana bussit olla stopissa lakon vuoksi niin kyllä me jäätiin vaan kotiin. En muista oliko haloota ja valitusta mutta kaikille oli ihan selvää että jos koulukyyti ei kulje niin ei mennä kouluun. Sama homma oli talvella jos bussi ei pakkasen tai lumimäärän vuoksi päässyt kulkemaan, 45 min piti odottaa ja sen jälkeen mentiin kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi bussit on lakossa?
Ei ne bussit ole, mutta kuljettajat.
Meillä bussikuskit meni lakkoon joka helvetin syksy heti kun koulut alkoi. Kimppakyydeillä ja kepulikonsteilla kuljettiin kouluun. 20 kilsaa ei ihan kävelty.
Vierailija kirjoitti:
Autolla viedään. Toinen on toimiston vierssä koulussa, menee isänsä kyydissä. Minä pidän etäpäivän ja vien ja harn toisen kuuden kilsan päähän.
Minusta tää on ihan älytöntä kiukuttelua. Suututtaa vaan meitä maksumiehiä entistä enemmän.
T. Yrittäjä
Älä puhu kaikkien meidän maksumiesten puolesta, ei minua ainakaan suututa. Hyvä että lakkoilevat ja harmi että mun liitto ei ole mukana. Aktiivimalli ja se missä vauhdissa ja millä tavoin se ajettiin läpi on ihan naurettavaa, jos multa kysyttäisi niin parin viikon yleislakko olisi paikallaan. En ole niin korkealla tässä norsunluutornissani etten tietäisi millaista oli olla työtön, tai että en ymmärtäisi ajatella sitä mahdollisuutta että joudun joku päivä takaisin kortistoon.
Mulla ei ole lapsia mutta herään perjantaina puoli tuntia normaalia aikaisemmin (4:00) jotta kerkeän kävellä junalle ja kerkeän töihin ajoissa (06:00 mennessä). Mielummin menisin bussilla joka vie ovelta ovelle mutta minkäs teet.
Ite olin joskus toista viikkoa pois koulusta lakon takia. Se oli ilonaikaa.
Pitäkää vapaapäivä. Jos ei pääse kouluun niin ei pääse. Ei se elämä siihen kaadu.
Ei tämä nyt ensimmäinen kerta ihmiskunnan historiassa ole kun on lakko tai jokin kyyti ei jostain syystä kulje.
Ainakaan asiasta ei kannata ahdistua ja lapset tykkää varmasti. Äidinkin seura ja huomio voisi maittaa, mikä parempi sijoitus tulevaisuuteen? Kun ne lapset on kohta aikuisia ja sitten ei enää ehdi.
Vierailija kirjoitti:
Autolla viedään. Toinen on toimiston vierssä koulussa, menee isänsä kyydissä. Minä pidän etäpäivän ja vien ja harn toisen kuuden kilsan päähän.
Minusta tää on ihan älytöntä kiukuttelua. Suututtaa vaan meitä maksumiehiä entistä enemmän.
T. Yrittäjä
Jaa, meinaakko, etteivät bussikuskit ja muut lakkoon osallistuvat osallistu siihen maksamiseen? Että yrittäjät ihan kaiken Suomessa maksavat? Kuule, menepä vaikka iltalukioon, jos kaikelta yrittämiseltä on sinulta jotain tästä yhteiskunnasta jäänyt oppimatta. Ehkä lukiossa oppisit jotain ihan oikeaa asiaa eikä vain sen yrittämistä!
Kantsii muuten asua sellaisessa paikassa, josta bussilinjat kulkee lakon aikana. Meidän bussi täällä Turussa kulkee ongelmitta koko perjantainkin. Se onkin keltsi. :)
Pojalle koitti nyt onnenkantamoinen. Opet kyllä ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Yrittäjä
Jaa, meinaakko, etteivät bussikuskit ja muut lakkoon osallistuvat osallistu siihen maksamiseen? Että yrittäjät ihan kaiken Suomessa maksavat? Kuule, menepä vaikka iltalukioon, jos kaikelta yrittämiseltä on sinulta jotain tästä yhteiskunnasta jäänyt oppimatta. Ehkä lukiossa oppisit jotain ihan oikeaa asiaa eikä vain sen yrittämistä!
Kantsii muuten asua sellaisessa paikassa, josta bussilinjat kulkee lakon aikana. Meidän bussi täällä Turussa kulkee ongelmitta koko perjantainkin. Se onkin keltsi. :)
Älä viitsi. Opettele lukemaan.
Koko tämä työttömien rutina on ihan naurettavaa.
Pojan pitäisi mennä yliopistolle Meilahteen, lääketiedettä.
Se on aivan vanhempien asia. Jos ei vanhemmat näe sen vertaa vaivaa, niin ketään tuskin jaksaa kiinnostaa jos Jasmin-Matias jää yhdeksi päiväksi kotiin.
Lapsena hiihdin välillä talvella kouluun pohjoisessa, matka oli vaan reilut 2 km ja muuten kävelin ja pyöräilin. enpä oo paljoa sairastellut.
Tuon matkan voi ihan hyvin kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Yrittäjä
Opin lukemaan kolmivuotiaana. Milloin sinä?
Jos jotkut ovat tässä maassa naurettavia, niin yrittäjät. Vaikka miten paljon saisivat yritystukia, niin narinaa piisaa. Miksi ne eivät työllistä enemmän ihmisiä? Silloin ei olisi koko työttömyyttä!
Jos joku ei tuota nyt ymmärrä, niin kommenttini on vastine näiden "maksajien" tahalliselle väärinymmärrykselle työttömistä ja työttömyydestä. Miten se sanonta englanniksi menikään? Joo, walk a mile in my shoes. Eli "maksumiehillä" ei saa olla mielipidettä työttömyydestä ennen kuin ovat itse sen kokeneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa? Kyllä meidän 11-v kävelisi ihan helposti 5 km. Mutta hän ei olekaan mikään roskaruualla ja karkilla lihotettu rapakuntoinen pallero.
-10 on ihan normaali Suomen talvisää. Voi tietysti unohtua, jos käy ulkona vain sen verran, että lyllertää sinne autokatokselle ja takaisin päivittäin.
Kaikki ei ole teidän 11v. On ihan eri asia kävellä 5km kuin kävellä 5km heti aamusta, istua koulussa monta tuntia ja kävellä taas se 5km.
Siis onko ihmiset oikeasti sitä mieltä että tuo ei ole matka eikä mikään? En minä ainakaan olisi jaksanut kävellä tuota päivittäin tuossa iässä. En ollut lihava tai huonokuntoinen, vaan luikku joka joutui kävelemään kouluun säässä kuin säässä. Kävin usein suunnilleen tuon matkan päässä asuvalla kaverilla kylässä pyörällä, ja joka kerta väsytti matkan päätteeksi niin paljon että rojahdin sänkyyn ja nukahdin saman tien. Tai nuokuin lopun päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Yrittäjä
Opin lukemaan kolmivuotiaana. Milloin sinä?
Jos jotkut ovat tässä maassa naurettavia, niin yrittäjät. Vaikka miten paljon saisivat yritystukia, niin narinaa piisaa. Miksi ne eivät työllistä enemmän ihmisiä? Silloin ei olisi koko työttömyyttä!
Jos joku ei tuota nyt ymmärrä, niin kommenttini on vastine näiden "maksajien" tahalliselle väärinymmärrykselle työttömistä ja työttömyydestä. Miten se sanonta englanniksi menikään? Joo, walk a mile in my shoes. Eli "maksumiehillä" ei saa olla mielipidettä työttömyydestä ennen kuin ovat itse sen kokeneet.
En kirjoittanut että vain yrittäjät olisivat maksumiehiä. Et osaa lukea tai ymmärrä lukemaasi.
Me emme ole saaneet mitään yritystukia.
Tämä maa ei enää kestä näitä free loadereita. Näin se nyt vaan on.
Minä yrittäisin sopia kimppakyydistä joko lasten luokkakaverien, naapuruston tai muiden tuttavien kanssa.
Mä luulen että uuden pula-ajan näkeminen tekisi ihan hyvää näille nykypäivän pullamössö nuorille ja myös aikuisille. Hallitus mukaan lukien, ahnehtivat omilleen minkä ehtivät. Entäs sitten kun kaikki on kaaoksessa, hah, ne mitään osaisi omillaan tehdä ja rahaa kun ei voi syödä.