Bussilakko perjantaina Helsingissä. Miten lapset pääsevät kouluun?
Meillä pojalla 11v koulumatka tasan 5km. Koululta ei ole ainakaan vielä tullut viestiä, miten toimitaan.
Mies työmatkalla, joten ei pääse heittämään poikaa autolla.
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi ihmisellä on jalat. kirjoitti:
Kävelemällä sitä ennenkin kouluun mentiin, esim. minun isälläni ja hänen sisaruksillaan oli aikoinaan juuri tuo sama 5 kilometriä matkaa kouluun ja he kävelivät sen matkan mennen tullen säässä kuin säässä. Samoin minä kävelin omat koulumatkani heti ensimmäisestä luokasta lähtien, vaikka peruskouluun oli matkaa noin 5 kilometriä ja ammattikouluun lähes 10 kilometriä vaikka peruskoulussa olisi ollut mahdollista saada ilmaiset kyydit aluksi taksilla ja myöhemmin linja-autolla.
Helsingin keskustan liikenne on kyllä muuttunut radikaalisti isukkisi ajoista.
Mistä päättelet, että isukkini on Helsingistä? Sukuni ei ole Helsingistä, ja sen kyllä huomaa. Ovat omatoimisia yhä edelleen.
En päätellytkään.
Tää ketju käsittelee Helsingin keskustan liikenneoloja. Täällä meillä Helsingissä osataan lukea...
Miksi isukkini sitten mainittiin? Me täällä muualla Suomessa emme vaan valita lakosta, vaan menemme millä menemme töihin tai kouluun tai jätämme menemättä. Osaamme sekä lukea että ajatella.
Niin sitä saa hmetellä. Sinähän hänestä aloit horista.
Sanoinpahan vaan, että ennen se oli itsestään selvyys, mutta nyt jos joutuu yhden päivän kävelemään niin on maailmanloppu. Ihmettelen, miten avuttomia ihmisistä on tullut, jos ei jaksa kävellä. En vaan ymmärrä tätä valitusta. 5 km matka ei tunnu missään.
Rautalangasta idiootille toisto: helsingin keskustan liikenne on muuttunut isukkisi lapsuudesta. Alakoululaisen kannaöta siellä olennaista ei ole se matka, vaan liikenneturvallisuus. Esim Töölössä ei enää voi lapset liikkua kuten ennen kska Länsisatama. Tajuatko?
Oli liikaa kirjoitusvirheitä, joten oli hieman vaikeata tajuta. Eikö Helsingissä osata ajaa autoa? Kannattaisiko sitten muuttaa alueelle, missä lasten olisi turvallisempaa liikkua? Itse olen valinnut asuinpaikkani sen mukaan, että lapsilla on turvallinen koulutie, jotta pystyvät yksinkin menemään. Turha valittaa, jos ehdoin tahdoin siellä tahtoo asua. Kumma, kun muilla ei ole ongelmia.
Se on se lukutaito... sitä joko on tai ei ole.
Ai se että liikkuu autolla takaa jotenkin turvallisuuden?
Kellä muilla? Kyllä tää on nyt aika monella ongelma,jos ja kun liikenne ei toimi teikäläisten luuserien takia. Mene töihin, ettei tarvitse maksumiesten kärsiä!
Mene itse töihin tai tee niitä, kun täällä on koko päivä aikaa kirjoitella. Itse olen sairaslomalla ja menen huomenna töihin, kuten myös perjantaina. Menepä nyt vaikka ulos kävelemään vaikka 10 km, jos vaikka hieman rauhoittuisit. Olet huono esimerkki lapsellesi. Tuolla asenteella olet ainakin vaaraksi liikenteessä. Mutta olet ilmeisesti itsekin ymmärtänyt kun julkisia liikennevälineitä käytät.
Vitut. Sinä olet niitä perintöluusereita Itä-Suomesta, kuten jo se isukkisikin.
Ja nyt sitten pitää panna kaikki mullin mallin, ettei vaan itse joutuisi tekemään mitään. Edes persettä penkistä nostamaan.
Olet säälittävä.
0 pistettä. Juureni on visusti Länsi-Suomesta. Mutta eikös sinne pääkaupunkiseudulle ole muuttanut paljon juuri Itä-Suomesta ihmisiä? Harmittaako ne sinua? Olen Itä-Suomessa käynyt ja ihan mukavia ihmisiä siellä asuu.Ja mitä minulle kiukuttelet? Olen syytön lakkoon, olen töissä perjantaina. Ja perseeni nousee penkistä, jaksan kävellä. Hyvää tekisi sinullekin sinne kävelemään lähteä. Ja et kai lapsesi aikana käytä tuollaista kieltä? Luepa nyt oma tekstisi, olet sekä naurettava että säälittävä. Pysy perjantaina kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi elämän kevät... Missäs ne mammat nyt on, kenellä on joka hemmetin palstagallupissa se vähintään 40 000€:n puskurirahasto ja korkeintaan vuoden vanha auto? Oletteko siis oikeasti niin köyhiä, että ei ole omaa autoa tai varaa yhtenä päivänä vuodessa taksiin?
Nyt näitä lakkoa vastustavia ja kritisoivia aloituksia alkaa olla niin paljon, että alan epäillä ihmisten älynlahjoja ihan oikeasti.
Ei se auta, se auto tai taksi, kaikki väylät on tukossa.
Älä nyt viitsi naurattaa. Bussilakkoja on ollut pääkaupunkiseudulla ennenkin. Ruuhkaa on teillä enemmän, mutta sitä varten varataan matkaan enemmän aikaa eli lähdetään kotoa aikaisemmin. Sitäpaitsi lähiliikenteen junat kulkevat lakosta huolimatta, osa bussilinjoistakin, joten kaikki bussilla tänään kulkevat eivät mene perjantaina omalla autolla tai taksilla. Esimerkiksi meiltä pääsee bussilla radan varteen ja siitä junalla stadiin. Ei tarvitse mennä omalla autolla eikä taksilla, jos julkisillakin pääsee.
No meiltä ei pääse bussilla mihinkään, eikä junia ole lähimaillakaan.
Ja täältä kun lähtee, tässä on normiaamuinakin neljä isoa työmaata, joiden takia nopeudet on kolmeakymppiä ka kaistoja puuttuu. Aina kun tulee lakko tai lumimyräkkä tms, tää on ihan tukossa.
Parhaimmillaan olen kököttänyt tunnin 400 metrin matkalla. 😂😂😂
Bussilakkopäivää voi pääkaupunkiseudulla oikein hyvin verrata lumimyräkkäpäivään. Lähdetään kotoa aikaisemmin, ajetaan varovammin ja kiinnitetään tavallista enemmän huomiota muuhun liikenteeseen. Ei lumimyräkkäpäiväkään ole syy jäädä pois töistä tai koulusta.
No niinhän minä just tein.
Bussilakko ja huono sää vaan eroaa toisistaan siinä, että huonolla kelillä me jätetään autot kotiin ja mennään metrolla. Nyt se metro ei kulje.
Enkä kyl aio lapsen kanssa lähteä kuudelta, että hän pääsis kasiksi kouluun.
2 tuntia matkoihin? Kuinka kaukaa ajat? Jos ruuhkissa menee tuo aika, niin eikö kävellen olisi jo perillä nopeammin. Kannattaisiko käyttää niitä jalkoja.
Normaalisti lähtö 7.11 jos aikoo olla perillä kello 8. Nyt kehotettiin ottamaan tunti lisää.
Ja edelleenkään se astmaa sairastava lapsi ei voi kävellä 28 kilsaa pakkasessa ja liikenteen saasteissa.
Taksilla mennee ihan sama aika. Jos sellaisen saa.
Ja mikä tässä on ongelmana? Mietipä, että bussilakkoja on ollut joskus just yo-kirjoitusten aikaan. Ja kyllä, ihmiset ovat lähteneet tuntia aikaisemmin liikkeelle, jotta eivät myöhästy yo-kirjoituksista. Menneet taksilla ja tilanneet taksin jo edellisenä päivänä. Jos yksi tunti aamusta kaataa sun ja lapsesi elämän ihan totaalisesti, niin perjantainen koulupäivä ei varmaankaan ole lapselle kovin tärkeä vaan hän voi hyvillä mielin olla sen päivän kotona.
Minulle just sanottiin ettei ole mahdollista että joutuisi lähtemään kaksi tuntia aikaisemmin ja nyt se onkin sitten taas yleinen tapa. Koettakaa nyt päättää edes jokin linja noihin sössötyksiinne, ettette puhu itsenne kanssa ristiin.
Mä luulen, että tuo toinen kommentoija erehtyi pitämään sinua ketjun aloittajana, jonka lapsen koulumatka on 5 km. Niin minäkin erehdyin aluksi. Ja ihmetteli, miten viiden kilometrin matkaan voisi mennä kaksi tuntia. Et kuitenkaan ole aloittaja, jos lapsesi koulumatkaan menee normaalistikin 45 minuuttia.
Ei työttömät oo pohjasakkaa. Samanarvosia ovat kun muutkin. Ei kannata yleistää siis että jos joku työtön juo kaljaa yötä päivää eikä ees yritä töitä etsiä. Joukossa on lomautettuja ja työttömiä jotka oikeasti haluaisivat päästä töihin ja ihan kunnon kansalaisia jotka ovat itsestään riippumattomista syistä ilman työtä olleet joko pitkään tai eivät vaan yksinkertasesti ole löytäneet työpaikkaa yrityksistä huolimatta. Ei ole työttömän syytä se aktiivimalli joka nyt on tullut. Ministerit sen ovat päättäneet että kyykytetään työttömiä nyt oikein kunnolla ja nöyryytetään Ihan on ollu ootettavissa että tää aktiivimalli kolahtaa työttömien nilkkaan ja he saavat vihat näiden lakkojen takia niskoilleen. Samaa mieltä olen siitä että jos ei lapsi pääse kouluun kun ei ole kyytiä että olkoon sillon kotona. Varmasti opettaja voi tarvittaessa antaa läksyjä jotka koululainen voi kotonaolopäivänään tehdä. Ei siis ole ongelma mun mielestä jos yhden päivän joutuu koulusta kyydin takia olemaan pois. Mut todellakaan syy ei ole työttömien.
vihastunut 1234 kirjoitti:
Ei työttömät oo pohjasakkaa. Samanarvosia ovat kun muutkin. Ei kannata yleistää siis että jos joku työtön juo kaljaa yötä päivää eikä ees yritä töitä etsiä. Joukossa on lomautettuja ja työttömiä jotka oikeasti haluaisivat päästä töihin ja ihan kunnon kansalaisia jotka ovat itsestään riippumattomista syistä ilman työtä olleet joko pitkään tai eivät vaan yksinkertasesti ole löytäneet työpaikkaa yrityksistä huolimatta. Ei ole työttömän syytä se aktiivimalli joka nyt on tullut. Ministerit sen ovat päättäneet että kyykytetään työttömiä nyt oikein kunnolla ja nöyryytetään Ihan on ollu ootettavissa että tää aktiivimalli kolahtaa työttömien nilkkaan ja he saavat vihat näiden lakkojen takia niskoilleen. Samaa mieltä olen siitä että jos ei lapsi pääse kouluun kun ei ole kyytiä että olkoon sillon kotona. Varmasti opettaja voi tarvittaessa antaa läksyjä jotka koululainen voi kotonaolopäivänään tehdä. Ei siis ole ongelma mun mielestä jos yhden päivän joutuu koulusta kyydin takia olemaan pois. Mut todellakaan syy ei ole työttömien.
Olet ihan oikeassa. Itse olen työelämässä, mutta silti hirvittää työttömien puolesta. Suurin osa työttömistä haluaisi tehdä töitä. Ja koskaan ei voi tietää kuka työttömäksi joutuu. Ja kyykyttämistä tämä aktiivimalli on. Ja olen perjantaina töissä koska työpaikkani ei osallistu lakkoon. Ihmettelen tätä joidenkin ongelmaa, jos bussit ei perjantaina kulje. Joillekin tuntuu olevan maailman loppu. Jonakin päivänä hekin voivat olla työttömiä. Ja yhtenä vuonna Pyryn päivänä tuli niin paljon lunta, että en päässyt töihin. Julkisella en olisi päässyt muutenkaan ja autoni oli siellä parkkipaikalla perimmäisessä nurkassa, olisi ollut liikaa lapioitavaa. Elämä jatkui, vaikka en töihin päässytkään. Ja aina voi sattua jokin liikenneonnettomuus, joka katkaisee matkan. Tai auto voi hajota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi elämän kevät... Missäs ne mammat nyt on, kenellä on joka hemmetin palstagallupissa se vähintään 40 000€:n puskurirahasto ja korkeintaan vuoden vanha auto? Oletteko siis oikeasti niin köyhiä, että ei ole omaa autoa tai varaa yhtenä päivänä vuodessa taksiin?
Nyt näitä lakkoa vastustavia ja kritisoivia aloituksia alkaa olla niin paljon, että alan epäillä ihmisten älynlahjoja ihan oikeasti.
Ei se auta, se auto tai taksi, kaikki väylät on tukossa.
Älä nyt viitsi naurattaa. Bussilakkoja on ollut pääkaupunkiseudulla ennenkin. Ruuhkaa on teillä enemmän, mutta sitä varten varataan matkaan enemmän aikaa eli lähdetään kotoa aikaisemmin. Sitäpaitsi lähiliikenteen junat kulkevat lakosta huolimatta, osa bussilinjoistakin, joten kaikki bussilla tänään kulkevat eivät mene perjantaina omalla autolla tai taksilla. Esimerkiksi meiltä pääsee bussilla radan varteen ja siitä junalla stadiin. Ei tarvitse mennä omalla autolla eikä taksilla, jos julkisillakin pääsee.
No meiltä ei pääse bussilla mihinkään, eikä junia ole lähimaillakaan.
Ja täältä kun lähtee, tässä on normiaamuinakin neljä isoa työmaata, joiden takia nopeudet on kolmeakymppiä ka kaistoja puuttuu. Aina kun tulee lakko tai lumimyräkkä tms, tää on ihan tukossa.
Parhaimmillaan olen kököttänyt tunnin 400 metrin matkalla. 😂😂😂
Bussilakkopäivää voi pääkaupunkiseudulla oikein hyvin verrata lumimyräkkäpäivään. Lähdetään kotoa aikaisemmin, ajetaan varovammin ja kiinnitetään tavallista enemmän huomiota muuhun liikenteeseen. Ei lumimyräkkäpäiväkään ole syy jäädä pois töistä tai koulusta.
No niinhän minä just tein.
Bussilakko ja huono sää vaan eroaa toisistaan siinä, että huonolla kelillä me jätetään autot kotiin ja mennään metrolla. Nyt se metro ei kulje.
Enkä kyl aio lapsen kanssa lähteä kuudelta, että hän pääsis kasiksi kouluun.
2 tuntia matkoihin? Kuinka kaukaa ajat? Jos ruuhkissa menee tuo aika, niin eikö kävellen olisi jo perillä nopeammin. Kannattaisiko käyttää niitä jalkoja.
Normaalisti lähtö 7.11 jos aikoo olla perillä kello 8. Nyt kehotettiin ottamaan tunti lisää.
Ja edelleenkään se astmaa sairastava lapsi ei voi kävellä 28 kilsaa pakkasessa ja liikenteen saasteissa.
Taksilla mennee ihan sama aika. Jos sellaisen saa.
No eikö sairaan lapsen paikka ole kotona? Anna sen lapsen sitten olla kotona.
Ai meinaatko että kaikk astmaatikot kotikouluihin ja sairaseläkkeelle?
Vierailija kirjoitti:
Meillä pojalla 11v koulumatka tasan 5km. Koululta ei ole ainakaan vielä tullut viestiä, miten toimitaan.
Mies työmatkalla, joten ei pääse heittämään poikaa autolla.
Oikeesti sun lapses ei kykene kävelemään 2x5km päivässä.... Eikun heti tollaisella yhteiskunnan maxama taksikyyti... Ettei vaan pienokainen rasitu
Parempien perheiden muksut viedään autolla tai taksilla, köyhien perheiden lapset joko kävelee lumimyrskyssä tai jää kotiin. Well played SAK, heikomman puolella🙄
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun lapsi jaksaa sen 5km kävellä, mut miks helvetis mä pakottaisin hänet kävelemään kouluun 5 kilsaa talvipakkasella mahdollisesti vielä lumipyryssä, kun en itsekään viitsi sellaisessa ilmassa ulkoilla? Yks koulupäivä sinne tänne, kukaan ei siitä kärsi. Lapsi saa hyvällä omalla tunnolla nukkua pitkään ja syödä herkkuja kun katsoo netflixiä.
Niinpä, äläpä tosiaan "pakota" lastasi liikkumaan... Netflix yms on paljon tärkeämpää lapsesi kehitykselle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 km? Siihenkö tarvitsee autokyytiä???
haloo, kenen kakara kävelee tuollaisen matkan mennen tullen? Koulu alkaa aamu kasilta. Pakkasta luvattu -10 ja kovaa tuulta ja lumipyryä.
Ennenvanhaan oli ihan normaalia. Mikä on muuttunut?
onneksi meidän helsinkiläisten ei ole tarvinnut minunkaan lapsuudessani kävellä tuollaista koulumatkaa.
Täällä katsos yleensä bussit kulkevat, eri asia tietenkin siellä maalla, jossa kulkee yksi dösä kerran vuorokauteen.No sen hesalaisuuden kyllä huomaa. Ootte niin surkeita, että olette heti pulassa kun joukkoliikenne ei toimi. Heti pitää täällä kysellä, että mitä teen. Luulette, että Kehä 3:sen ulkopuolella liikkuu vaan sudet ja karhut ja ihmiset ovat maalaisjuntteja. Itse olen Tampereelta ja täällä on olleet nysset käytöstä. Silti olen koulumatkojani ihan huvikseni kävellyt, vaikka se bussikorttikin on ollut. Ja kumma kun täällä ei kukaan tamperelainen kysele, mitä teen kun nysset ei kulje. Ei edes turkulaiset kysele.
Hesalaisuuden? Hesalaiset on sun serkkujas jotka asuu kalliossa.... Junan tuomia, toukohousuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi ihmisellä on jalat. kirjoitti:
Kävelemällä sitä ennenkin kouluun mentiin, esim. minun isälläni ja hänen sisaruksillaan oli aikoinaan juuri tuo sama 5 kilometriä matkaa kouluun ja he kävelivät sen matkan mennen tullen säässä kuin säässä. Samoin minä kävelin omat koulumatkani heti ensimmäisestä luokasta lähtien, vaikka peruskouluun oli matkaa noin 5 kilometriä ja ammattikouluun lähes 10 kilometriä vaikka peruskoulussa olisi ollut mahdollista saada ilmaiset kyydit aluksi taksilla ja myöhemmin linja-autolla.
Helsingin keskustan liikenne on kyllä muuttunut radikaalisti isukkisi ajoista.
Mistä päättelet, että isukkini on Helsingistä? Sukuni ei ole Helsingistä, ja sen kyllä huomaa. Ovat omatoimisia yhä edelleen.
En päätellytkään.
Tää ketju käsittelee Helsingin keskustan liikenneoloja. Täällä meillä Helsingissä osataan lukea...
Miksi isukkini sitten mainittiin? Me täällä muualla Suomessa emme vaan valita lakosta, vaan menemme millä menemme töihin tai kouluun tai jätämme menemättä. Osaamme sekä lukea että ajatella.
Niin sitä saa hmetellä. Sinähän hänestä aloit horista.
Sanoinpahan vaan, että ennen se oli itsestään selvyys, mutta nyt jos joutuu yhden päivän kävelemään niin on maailmanloppu. Ihmettelen, miten avuttomia ihmisistä on tullut, jos ei jaksa kävellä. En vaan ymmärrä tätä valitusta. 5 km matka ei tunnu missään.
Rautalangasta idiootille toisto: helsingin keskustan liikenne on muuttunut isukkisi lapsuudesta. Alakoululaisen kannaöta siellä olennaista ei ole se matka, vaan liikenneturvallisuus. Esim Töölössä ei enää voi lapset liikkua kuten ennen kska Länsisatama. Tajuatko?
Oli liikaa kirjoitusvirheitä, joten oli hieman vaikeata tajuta. Eikö Helsingissä osata ajaa autoa? Kannattaisiko sitten muuttaa alueelle, missä lasten olisi turvallisempaa liikkua? Itse olen valinnut asuinpaikkani sen mukaan, että lapsilla on turvallinen koulutie, jotta pystyvät yksinkin menemään. Turha valittaa, jos ehdoin tahdoin siellä tahtoo asua. Kumma, kun muilla ei ole ongelmia.
Se on se lukutaito... sitä joko on tai ei ole.
Ai se että liikkuu autolla takaa jotenkin turvallisuuden?
Kellä muilla? Kyllä tää on nyt aika monella ongelma,jos ja kun liikenne ei toimi teikäläisten luuserien takia. Mene töihin, ettei tarvitse maksumiesten kärsiä!
Mene itse töihin tai tee niitä, kun täällä on koko päivä aikaa kirjoitella. Itse olen sairaslomalla ja menen huomenna töihin, kuten myös perjantaina. Menepä nyt vaikka ulos kävelemään vaikka 10 km, jos vaikka hieman rauhoittuisit. Olet huono esimerkki lapsellesi. Tuolla asenteella olet ainakin vaaraksi liikenteessä. Mutta olet ilmeisesti itsekin ymmärtänyt kun julkisia liikennevälineitä käytät.
Niin ja kuka se sunkin saikun maxaa! Työnantaja tai yhteiskunta
Minulle just sanottiin ettei ole mahdollista että joutuisi lähtemään kaksi tuntia aikaisemmin ja nyt se onkin sitten taas yleinen tapa. Koettakaa nyt päättää edes jokin linja noihin sössötyksiinne, ettette puhu itsenne kanssa ristiin.