Mitä pakkaisit sairaalakassiin?
Noniin, listatkaapa tähän parhaimmat ja tärkeimmät asiat mitkä kannattaa pakata sairaalakassiin. Netistä kyllä löytyy ties mitä listoja, mutta en tahtoisi mitään jäätävää matkalaukkua lähteä raahaamaan 🙈Ensikertalaiselle siis vinkit olisi tarpeen😊
Kommentit (37)
Omat vaatteet: äitiyspyjama, imetysliivit, varvassandaalit (suihkutilaa varten), imetyspaitoja ja olohousuja päivää varten, omat sukat, reilut mummoalkkarit, koska ne sairaalan reikähousut ovat epämukavat.
Synnytyssalia varten äitiysyöpaita, koska en todellakaan halunnut mennä synnyttämään missään T-paidassa kävellen siellä pylly paljaana. Ne kaikki tahrat kyllä lähtivät pesussa pois.
Musta se sairaalan vaatteet ovat kamalia ja kerran saa viedä omatkin mukaan, niin miksi ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos hyvistä vinkeistä! Joku sanoikin tuolla että riippuu minkä takia olen menossa sairaalaan, niin synnyttämään olisi tarkoitus mennä maaliskuussa :D Onko 56 koko ihan ookoo vauvalle? Jos ottaa hänelle pitkähihaisen bodyn, sukkahousut, sukat ja housut. Niiden lisäksi kypärälakki, myssy ja pörröhaalari jossa umpinaiset hihat ja lahkeensuut.
-ApNo ne ainakin mahtuu, paljon riippuu lapsen koosta, omani oli hieman yli 4kg ja 54cm pitkä joten nuo 56cm meni ihan hyvin. Mutta tuo minun vauvani oli kyllä keskimääräistä isompi varmasti.
Niin ja itse ajattelin ottaa jonkun viltin mukaan minkä heittää autokaukalon päälle ulkona ollessa jos on pakkasta. Helmi-maaliskuussa itsekin menossa synnyttämään.
Pesuaineet, rasva, hammasharja, ponnari, hiusharja, (meikit, jos tuntee tarvetta).
Nännivoide (lanoliini), tosin tätä saa sairaalastakin. Imetysliivejä tai -toppeja ja liivinsuojia.
Itselle vaihtovaatteet joilla lähtee kotiin. Vauvalle kotiutumisvaatteet, nämä voi mieskin tuoda myöhemmin.
Kotiin lähtöön tukevat, hyvin ison siteen kanssa jalassa pysyvät alushousut. Paksuja siteitä. Itse suosittelen Libressen paksuja yösiteitä. Tosin lähdin kyllä sairaalan siteillä ja verkkopöksyillä, kun ne vaan tuntuu kertakaikkiaan parhailta hellän alapään kanssa. 😄 Ja ei sit kantsi haaveilla mistään farkuista, vaan jotkut pehmoiset ja sopivan löysät housut.
Puhelin ja laturi.
Näillä itse olen pärjännyt kolmesti.
Vierailija kirjoitti:
Omat vaatteet: äitiyspyjama, imetysliivit, varvassandaalit (suihkutilaa varten), imetyspaitoja ja olohousuja päivää varten, omat sukat, reilut mummoalkkarit, koska ne sairaalan reikähousut ovat epämukavat.
Synnytyssalia varten äitiysyöpaita, koska en todellakaan halunnut mennä synnyttämään missään T-paidassa kävellen siellä pylly paljaana. Ne kaikki tahrat kyllä lähtivät pesussa pois.Musta se sairaalan vaatteet ovat kamalia ja kerran saa viedä omatkin mukaan, niin miksi ei.
Minusta on helpompaa käyttää niitä sairaalan vaatteita, puhtaita riittää jos tulee sotkua ja ne saa jättää lähtiessä sinne. Eikä ne minusta ikävältä tuntunut, iso puuvillamekko missä on napit, niin imetyskin helppoa. Mutta onneksi kaikki saa toimia niin kun tahtoo. ☺️
Minulla oli ekan lapsen synnytyksessä synnytys eväät :'D jostain luin ja pakkasin. Kiva oli mustuneita banaaneja kassista kotona muutaman päivän päästä kaivella! Oikeesti ei siellä mitään ruokaa tarvii, korkeentaan jos haluu jotain karkkia vetää niin sitä. Muuten sitä tuokaa on kyllä tosi usein tarjolla ja meillä ainakin sai itsekkin käydä välillä hakemassa hedelmiä ja jogurttia. Ja vesikannu omalla pöydällä.
Muuten kyllä pärjää kun on itselle puhtaat kotiin lähtövaatteet ja muutamat sukat mukana (jos ei tykkää sairaalan putkisukista) sekä vauvan kotivaatteet vaikka turvakaukaloon varattuna josta mies voi ne teitä kotiin hakiessa tuoda. Ja puhelin ja laturi tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut mukana vain hammasharja ja -tahna sekä hiusharja ja kasvovoide, lompakko ja neuvolakortti. Mitään muuta en ole tarvinnut. Nykyään tietty kännykkä myös.
Varsinkin nykyään kun sairaalassa ollaan vuorokausi ei sinne ehdi ottamaan mitään mukaan. Silloin kun itse synnytin (4) niin oltiin 3-7 vrk.
Synnytitkö 80-luvulla? Sillon oltiin esikoisesta viikko sairaalassa.
81, 83, 90 ja 02 :D Viimeisenkin kanssa olin viikon kun syntyi 33 vkolla. Sitten minä pääsin kotiin ja lapsi jäi "hotelliin" vielä 2 viikoksi.
Mm. kuulokkeet, korvatulpat, hammasharja, hiusharja, hiuslenkki, ihonhoitotuotteet, shampoo ja hoitoaine, perusmeikit, neuletakki, kiinnostava ja helppolukuinen kirja.
Minulla oli 50 senttiset vauvan vaatteet mukana kummallakin kerralla.
Esikoiselle ne oli isot vaikka oli ihan täysiaikainen ja kuopukselle liian pienet.
No riippuu mistä syystä menet sairaalaan. Vähän eri menetkö synnyttämään vai ranneleikkaukseen.
Ei olisi tullut mieleenkään syödä mitään. Kipulääkettä ja ilokaasua.
Käytin sairaalan riepuja niin itsellä oli vain kotiinpaluuvaatteet. Shampoo ja hoitoaine ym. Kännykkä + latausjohto. Ripsiväri ja huulirasva/kiilto. Hiusharja.
Vauvalla oli oma kassi.
Mulla oli vauvalle koon 56 vaatteet, koska se ei kotimatkalla haittaa, vaikka ne olisivatkin vähän reilut.
Äidille kuivattuja luumuja ja lakua, jo sairaalassa ollessa kannattaa pyytää jotain vatsaa pehmentävää. Ota myös laadukkaita liivinsuojia (esim Lansinoh), koska halvemmat jäi ainakin mulla nänneihin kiinni ja oli kivuliaat irrottaa.
Jälkiviisaana ottaisin myös jotkut korkeavyötäröiset ja vatsaa tukevat joogahousut tms, koska se löllö vatsa oli tosi inhottavan tuntuinen. Kai nuo voisi myös palautumista auttaa.
Ja itse nyysin myös kotiin niitä verkkopöksyjä ja isoja siteitä.
Mua jäi harmittamaan, etten pakannut sairaalaan meikkejä mukaan. Siellä tuli yllättävän pitkäveteistä, koska lapsi oli hyvä nukkumaan ja itse olin elämäni kunnossa synnytyksen jälkeen. Olisi ollut kivaa ajanvietettä ja taas totuttelemista siihen uuteen elämänvaiheeseen, vähän kuin rituaalina meikannut siellä.
Sapuskaa yö herätyksiä varten. 8 kk sitten itsekkin synnytin. Viikkon ne sano ensisynnyttäjien siellä useimmiten olevan..ja viikko siellä oltiin. Kledjuja ei ois tarvinnu niin paljoa.
Ensimmäinen kommentoija lisää nytkun siellä tuli käytyä että omat alusvaatteet oli super kivat. Siteissä kun ei ollu siipiä ja ne tarras verkkopikkareihin niin huonosti että uin veressä kokoajan. 4pv oltiin ja 2vikaa käytin omia siteitä nimenomaan siipien takia ja ah oli parhautta.
No ne ainakin mahtuu, paljon riippuu lapsen koosta, omani oli hieman yli 4kg ja 54cm pitkä joten nuo 56cm meni ihan hyvin. Mutta tuo minun vauvani oli kyllä keskimääräistä isompi varmasti.