Oudot ruokayhdistelmät
Minkälaisia outoja yhdistelyjä teillä on? Ite laitan siirappia paahdetun ruisleivän päälle.
Kommentit (143)
Otsikosta tuli mieleen:
Keitetty riisi ja paistetut nakit. Tätä miehen veljen vaimo kerran meille ruuaksi tarjosi, kun illalliselle kutsui. Ei muuta, ei sinappia, ei ketsuppia, ei mitään rehua.
Tässä ei tarkoitettu tätä, mutta tuon nyt vastaan, kun ei omat outoudet tule mieleen. Sorry.
Ennen joulua kuulin tv:stä, kun joku nainen kertoi syövänsä lanttulaatikkoa ruisleivän päällä. Minusta tuo kuulostaa aika oudolle yhdistelmälle.
Salaatinlehdet ja suklaakastike oli yllättävän hyvää yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Ruisleivän päälle voita ja banaania.
Mulla on tää sama! Paitsi, että paahda ruisleivän ensin.
Lapsena:
- dippasin HK:n sinistä ja Aito Nakkeja mansikka- ja banaanijogurttiin
- ripottelin sokeria voidellulle ruisleivälle, toimi myös ilman voita
- dippasin raakoja spagettitankoja siirappiin
Tuoretta valkosipulia ja (vanilja)jäätelöä.
Vierailija kirjoitti:
Bonuksena salaatti kumoaa suklaakastikkeen mahdollisen epäterveellisyyden. :)
Japanissa oli outoja ruokia makuyhdistelmiä. Itse testasin tuon kanansiipi jäätelön, oli aika jäätävän makuista.. Ja moni muu, vaikka en ole kovin ennakkoluuloinen. En tiedä edes mitä kaikkea söin, sillä en ymmärrä yhtään japania. :D Suosittelen Japania niille, jotka ei tykkää "tutusta ja turvallisesta"!
25 Weird Ice-Cream Flavours in Japan You Have to Taste to Believe!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bonuksena salaatti kumoaa suklaakastikkeen mahdollisen epäterveellisyyden. :)
Nimenomaan! Täydellinen ruoka :)
Helsinki-vantaan lentokentän kahvilassa oli joskus jäätelöä, minkä seassa oli mustapippuria (mansikka-pippuri tai vanilia-pippuri) oli aika hauska makuyhdistelmä
Itse laitan mansikoita salaattiin ja päälle balsamico ja soijakastiketta
Mielestäni ainoa kunnon tapa syödä hernekeittoa on kurkkuviipaleiden kanssa. Heitän siis keittolautaselle muutamia kurkkuviipaleita vähän niin kuin joihinkin keittoihin laitetaan ranskankermaa tms.
Minä sekoitin lapsena Coca-Colaa sulaneen vaniljajäätelön joukkoon ja söin hyvällä halulla, mutta se piti tehdä salaa, koska muuten vanhemmat sanoivat että ruoalla ei saa leikkiä.
Makaronilaatikko ja kuningatarhillo, pinaattiletut ja metsämarjajugurtti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkkärin tai Hesen ranskalaiset dipattuna suklaapirtelöön. Oi autuutta!
Sama! Jos en osta pirtelöä, niin sit sekotan ketsupin ja majoneesin keskenään ja syön sillä ranskikset. :D
Jopas onkin "erikoista".
Vierailija kirjoitti:
Helsinki-vantaan lentokentän kahvilassa oli joskus jäätelöä, minkä seassa oli mustapippuria (mansikka-pippuri tai vanilia-pippuri) oli aika hauska makuyhdistelmä
Vanilia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanilia?
Varmaan tarjoilian erikoismauste.
Mies 36v kirjoitti:
Minä sekoitin lapsena Coca-Colaa sulaneen vaniljajäätelön joukkoon ja söin hyvällä halulla, mutta se piti tehdä salaa, koska muuten vanhemmat sanoivat että ruoalla ei saa leikkiä.
Jäätelösooda. Ei mitenkään outoa.
Mies 36v kirjoitti:
Jäätelösooda on erittäin tunnettu juoma jo vuodesta 1874.
Joo ei mun ruokajutut näin outoja ole. :D
Ehkä oudoin, mikä tulee mieleen;
Nuudelit murskattuna kippoon, sekaan mausteet ja kuuma vesi (tulee vähän kuin nuudelikeittoa). Extrana majoneesia sekaan.
Poikaystävää laittaa kuuman kaakaon sekaan juustoa, ja kaapii sitten sulanutta juustoa sieltä mukin pohjalta.
Nämä ovat monelle tavallisia, mutta monelle myös omituisia:
-suolapähkinät jäätelön kanssa
-raejuusto kaurapuuron seassa.
Suosittelen kokeilemaan! Makea–suolainen-yhdistelmä toimii todella hyvin, ja pähkinät tuovat mukavaa suutuntumaa jäätelöön. Raejuusto tekee kaurapuurosta jollakin tavalla kermaisempaa, ja suutuntuma on niin ikään miellyttävä.