Oudot ruokayhdistelmät
Minkälaisia outoja yhdistelyjä teillä on? Ite laitan siirappia paahdetun ruisleivän päälle.
Kommentit (143)
Yhdistelmä cocacola, riisipuuro ja hapankorppu juustolla ja voilla. :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää nyt ei oo yhdistelmä, mut tekiks kukaan muu niin, että juustosiivuja lautaselle ja lautanen mikroon, sit sitä kuumaa, sulanutta ja reunoilta rapeaa juustoa sellaisenaan suuhun.
Minä! Ai että on hyvää.
Parasta! Itse teen joskus myös "juustokeksejä" eli ostan pussin juustoraastetta (tai raastan) sitten teen pieniä "kasoja" leivinpaperin päälle pellille.. Laitan uuniin 200 asteeseen ja annan olla muutaman minuutin.. Että juusto sulaa, ja muuttuu hiukan rapeaksi reunoilta, mutta keskeltä on pehmeää ja venyvää.. :D <3
Vierailija kirjoitti:
Vadelmahillo munakkaan kanssa. En syö munakasta ilman hilloa
Nyt kun sanot, niin mielestäni olen joskus aikoja sitten lukenut ruokaohjetta, jossa munakkaan kaveriksi vinkattiin nimenomaan vadelmahillo. Sen ohjeen munakas oli ehkä tarkoitus tehdä pelkistä valkuaisista?
Malja: mansikkaviipaleita, pippuria myllystä, teelusikallinen balsamicoa, 2 cl munalikööriä, kermavaahtoa, mintunlehti.
Ruisleivän, näkkärin, hapankorpun, vaalean leivän päälle ;voita, raakaa valkosipuli murskaa, appelsiinimarmeladia ja Suolakurkkua. tuore kurkku ja paprika käy myös.
Kaurapuuron päälle sinappia ,kurkkua, tomaattia, leikkelettä tai juustoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Keitettyä perunaa ruisleivän päälle. (Vain uudet perunat! ruislepä + voita, siivutettua perunaa ja juustoa)
2. Makkarakalakeitto (Perus lohi tms keitto, lisään loppuvaiheessa muutaman siivun metvurstia, mistä irtoaa makkrasta makua. Makkara siivut jätän syömättä)
3. Pizza täyteet: nakki, suolakurkku, kalapuikko (kalapuikot esipaistetaan, muut suoraan pizzaan paketista)
4. Kahviin tummasiirappia makeutusaineeksi
5. Punajuurisalaattia puuron kanssa (punajuurisalaatti laitetaan puuro lautaselle sekaan)
Tässä mun tuttavapiirin erikoisuudet, itsellä käytössä nro. 1. :D
Kiitos tuosta kahvinmakeutusvinkistä, kokeilenpa jo huomenna. :)
Joko kokeilit? Siirapin idea on se, että se on terveellisempää kuin valkoinen "puhdistettu sokeri" tuli mieleen myös se, että itse lisään joskus kookosöljyä kahviin. (Itse en käytä siirappia/makeuta kahvia, sisko tekee näin.. Käyttää myös moneen leivonnaiseen sokerin tilalle siirappia)
Oletko valmis koittamaan jotain uutta ja erilaista? Kookosöljy kahvissa on hyväksi elimistölle.
Samalla palstalla dissattiin keittojuureksia?
Vierailija kirjoitti:
Kahvin joukkoon leipäjuustokuutioita ja sitten lusikoiden niitä pehmenneitä löllyköitä suuhun. Tämä on tuttu jo varhaislapsuudesta mummulan kahvipöydästä ja ilmeisesti aikanaan ollut yleinenkin herkku.]
Eikö toi leipäjuusto kahvi oo Saamelaisten juttu ?
Keitettyä makaroonia jonka päälle runsaasti voita ja sokeria. Kylkeen paistettuja nakkeja.
Paahdettuja ruispaloja voilla ja banaanisiivuilla :P Järkyttävän hyvää ja koukuttavaa ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvin joukkoon leipäjuustokuutioita ja sitten lusikoiden niitä pehmenneitä löllyköitä suuhun. Tämä on tuttu jo varhaislapsuudesta mummulan kahvipöydästä ja ilmeisesti aikanaan ollut yleinenkin herkku.]
Eikö toi leipäjuusto kahvi oo Saamelaisten juttu ?
En tiedä, ihan lähes turkulaisia ovat isovanhempani ja heidän vanhempansa ja isovanhempansa sitten osittain ruotsalaisia. Ei siis lähelläkään napapiiriä saati saamelaisia. Voi kyllä joltain reissulta olla makutuliainen, en osaa sanoa :).
Kaalilaatikkoa, ketsuppia ja puolukoita! 😍
Nakkeja ja jogurttia, nakit kylminä. Oi nam! :D
Muistan, kuinka penskana katselin huuli pyöreänä, miten alakoulukaveri teki "herkkuvoileivän": ruisleipäviipaleen päälle margariinia ja sinappia ja kaiken kruunuksi sokeripaloja tai hienoa sokeria. Uuhh!
Kakarana oli ihanaa juoda kylmää maitoa ja syödä niitä vaahtotatteja (valkoinen jalka ja vpunainen lakki).
Mä laitan hernekeittoon ketsuppia. Eräänkin kerran ihmetelty. Nii ja ranskanperunamaustetta mikrossa lämmitettyjen nakkien päälle ja siihenkin rutosti ketsuppia.
Mun avomies kaataa ketsuppia sipsipussiin ja syö ne sitten hyvällä ruokahalulla
Vierailija kirjoitti:
Näkkäriä, päälle voita. Dipataan runsaasti sokeroituun teehen (ilman maitoa tms.) ja haukataan al dente.
Lapsuusmuisto; täytynee verestää hetimiten :)
Meillä oli näkkärin päällä vielä edam-juustoa teehen katseltaessa.
Siis tämähän on sangen yleistä.