Mihin turhiin asioihin tuhlaat, vaikka olet köyhä? Mistä asioista et tingi köyhyydestä huolimatta?
Mä ostan aina halvinta talouspaperia ja huuhteluainetta.
Näistä turhuuksista en tingi vaikka mulla ei paljoa rahaa olekaan.
Huuhteluainekin kestää ihmeen pitkään kun laittaa koneelliseen sitä aina vaan puolikkaan korkillisen. Ja talouspaperirullakin kestää reilusti yli viikon.
Kommentit (72)
Miksi lakanat tarvii huuhteluainetta, ne nyt ainakaan ei tarvi? Itse käytän huuhteluainetta aniharvoin, joskus pakkasella parin sähköistyvän mekon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoka, kun miesystävä on käymässä. Ostan aina extraa kun tiedän hänen olevan tulossa käymään. Itselleni on ihan sama syönkö päivän aikana lämmintä ruokaa ollenkaan, mutta haluan tarjota miesystävälleni parasta
Jos tarjoat parasta, kyse ei ole ruoasta.
En jaa käsitystäsi. Miehistä ei koskaan tiedä.
Kosmetiikkaan kuten ihonhoitoon, hiustenhoitoon ja hajuvesiin. Ja siis kalliisiin sellaisiin. Voin vaikka kulkea vanhoissa vaatteissa ja pihistellä ruokaostoksissa, mutta noista en luovu.
Netflixistä en luovu ja kosmetiikasta ja siivousaineissa suosin ekologisempia tuotteita siitä huolimatta, että ne ovat usein hieman kalliimpia kuin markettien ns. tavalliset tuotteet.
Nyt oon kyllä työttömänä ollessani alkanut käyttämään yleispuhdistuksessa ihan omatekoista siivoussuihketta ja hyvin pelittää. Käytännössä se on myös lähes ilmaista, koska veden lisäksi siihen tulee vain pieni loraus käsitiskiainetta ja vajaa desi väkiviinaetikkaa. Ja tällainen suihke kestää käytössä lähes yhtä kauan kuin tavallinen kaupan yleispuhdistussuihkekin.
Vierailija kirjoitti:
Taidan olla palstan köyhin, sillä ainoa josta en tingi on kahvi :-)
Kaikki muu on jo laskettu minimiin, mutta elän kuitenkin edelleen mielestäni hyvää elämää :-)
Sama juttu, kahvista en tingi. Ruuan teen itse edullisista aineksista, vaatteet kirpparilta. Jopa kengätkin, jos satun tekemään sellaisia löytöjä kuin tein pari vuotta sitten; korkeintaan kerran jalassa olleita laatukenkiä useampi pari. Kenkiä en taida tarvita vuosiin uusia.
Leipä on minun heikkouteni. Uudessa kaupassa käyn aina leipähyllyn läpi ja ostan leivän, josta kuvittelen sen maistuvan leivältä. Voi olla tummaa tai sekaleipää ja ostan joskus patongin herkuttelua varten.
"Tuhlaan" läheisiini, lapsille synttärilahjoihin ja lapsenlapset vien välillä johonkin maksulliseen tapahtumaan ja sitten syömään.
Näiden läheisten takia en myöskään luovu autosta, koska haluan päästä heidän luokseen helposti ja usein., samoin haluan tavata ystäviäni ja julkiset yhteydet ovat hankalat. Auto on asumisen lisäksi kallein kuluni. En matkustele, enkä käytä päihteitä, koskaan.
Tätä pihistelemistä on jatkunut jo niin kauan, että en tiedä osaisinko edes tuhlata, jos siihen tarjoutuisi tilaisuus vaikkapa lottovoiton merkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoka, kun miesystävä on käymässä. Ostan aina extraa kun tiedän hänen olevan tulossa käymään. Itselleni on ihan sama syönkö päivän aikana lämmintä ruokaa ollenkaan, mutta haluan tarjota miesystävälleni parasta
Eikös ne extra-tuotteet ole vielä surkeampia kuin pirkka?
Kannattaa katsoa valmistaja, useinkin ihan suomalaisia firmoja. Vatsaava Pirkka oli ruotsalaista. Ne vaihtelevat todella usein.
Tanssitunnit. Tukevat kuntoutumista ja piristävät mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Norppana kirjoitti:
Kosmetiikka ja herkut.
(Tiedoksi eräälle kommentoijalle, meikkivoiteita 5, puutereita sama, maskaroita 3, poskipunia +20, luomiväripaletteja +20... en osta meikkejä, koska pakko vaan koska haluan. Se on harrastus. Meikkivoiteita eri ominaisuuksilla jne.)
Pakkomielteeltä tuo kyllä kuulostaa. 😳
Aika ilkeästi sanottu. Meikkaaminenkin voi olla harratus jollekkin. Ja kuka ei haluaisi näyttää mielestään hyvältä. Mulla kestää esim meikkivoide 2kk ja kyllä kesällä tarvii eri sävyn kun talvella. Vaan koska sinä käytät puolikkaan herneen verran meikkivoidetta ei tarkota että muilla se riittäis.
Auto ja asunto. Olisi halvempaa ajaa vanhalla autolla ja asua kaupungin vuokrakämpässä, mutta haluan jotain parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa valmistaja, useinkin ihan suomalaisia firmoja. Vatsaava Pirkka oli ruotsalaista. Ne vaihtelevat todella usein.
Halpa paska on halpaa paskaa vaikka olisikin suomessa tehty
Vierailija kirjoitti:
Päihteisiin.
Uteliaisuudesta: Mihin ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Juhla Mokka ja Myllynparaskin halpaa paskaa? Jos on, niin ei siinä sitten mitään. Rainbow kahvi vaan ainakin jokunen vuosi sitten oli Juhla Mokkaa. Pirkan kaurahiutaleet Myllynparhaita jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Juhla Mokka ja Myllynparaskin halpaa paskaa? Jos on, niin ei siinä sitten mitään. Rainbow kahvi vaan ainakin jokunen vuosi sitten oli Juhla Mokkaa. Pirkan kaurahiutaleet Myllynparhaita jne.
Viittasin nyt x-tra tuotteisiin. Vaikka ne oliskin suomessa tehtyjä ei se niistä hyviä tee. Siispä ostan mielummin vaikka ruotsi-Pirkkaa
Netflix ja viaplay mulla on ollut silloinkin kun kaikesta muusta on tingitty. Myös auto on ollut, mutta sekin velaton vanha ruostekasa. Ruoasta, matkustelusta, vaatteista, meikeistä, kodin tarvikkeista ym. on tingitty.
Nyt en enää ole köyhä, vaan keskituloinen(tai kaiketi pienituloinen, mutta koska tulot on noussut niin paljon niin olo on kuin olisi rikkaampikin) joten nyt en tingi ruoasta, vaan syön terveellisesti ja monipuolisesti ja auton olen vaihtanut uuteen. Meikkejä ja vaatteita ostan edelleen todella harvoin ja silloinkin vain halvimpia.
Olen köyhä työtön, mutta hajuveden pitää olla laadukas. Ei mitään markkettien puteleita. Ihonhoitoon ostan merkkituotteita isoja kokoja, kun saa edullisemmin esim. Sokos ja Stokka hullarit, 3+1 päivät. Luomutuotteisiin elintarvikkeissa. Lasten harrastuksiin ja teineille joskus jotain kalliinpaa (iPhone).
Harvoin ostan itselleni esim. vaatteita. Samat vaatteen menee vuosia, kun opikkasen laadukkaampia.
Kumma että vessapaperista sanotaan saa halvalla ei kannata säästää, talouspaperi tyrmätään, helpottaa niin paljon arkea, saahan sitäkin tarjouksista.
Up