Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin turhiin asioihin tuhlaat, vaikka olet köyhä? Mistä asioista et tingi köyhyydestä huolimatta?

Vierailija
30.01.2018 |

Mä ostan aina halvinta talouspaperia ja huuhteluainetta.

Näistä turhuuksista en tingi vaikka mulla ei paljoa rahaa olekaan.

Huuhteluainekin kestää ihmeen pitkään kun laittaa koneelliseen sitä aina vaan puolikkaan korkillisen. Ja talouspaperirullakin kestää reilusti yli viikon.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä määritellään köyhäksi? Olen siis tosissani kysyessäni tätä. Olen opiskelija ja elän opintolainalla sekä opinto- ja asumistuella. Silloin tällöin käyn töissä jos alkaa tuntua siltä että rahat käyvät vähiin.

Tästä huolimatta syön monta kertaa kuukaudessa ulkona, käyn after workeilla tai kahvilla kavereideni kanssa, ostan kaupasta laadukasta ruokaa, kulutan rahaa vaatteisiin, kauneudenhoitoon ym. ”turhuuksiin” noin 200-300 e kuukaudessa, matkustelen muutaman kerran vuodessa ja silti rahat alkavat OIKEASTI loppua vasta lähempänä lukukauden päättymistä. Joten kai sitä voisi sanoa että näistä en suostu tinkimään.

Minut voi siis määritellä monessa mittakaavassa ”köyhäksi”, koska näin muutkin opiskelijat tykkäävät tehdä. Tuntuu niin oudolta kuunnella jatkuvaa valitusta siitä, kuinka ei muka ole rahaa ja on tullut syötyä kuukauden putkeen makaroneja ja X-tran tonnikalaa. En tietenkään siinä vaiheessa avaa sanaista arkkuani ellei kyseessä ole joku tuttu, mutta naurattaa aina nämä köyhyyteen liittyvät keskustelut, sillä itse en koe olevani köyhä millään tasolla enkä tosiaankaan tiedä miten se olisi Suomessa näin suurilla tuilla edes mahdollista.

Vierailija
62/72 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä määritellään köyhäksi? Olen siis tosissani kysyessäni tätä. Olen opiskelija ja elän opintolainalla sekä opinto- ja asumistuella. Silloin tällöin käyn töissä jos alkaa tuntua siltä että rahat käyvät vähiin.

Tästä huolimatta syön monta kertaa kuukaudessa ulkona, käyn after workeilla tai kahvilla kavereideni kanssa, ostan kaupasta laadukasta ruokaa, kulutan rahaa vaatteisiin, kauneudenhoitoon ym. ”turhuuksiin” noin 200-300 e kuukaudessa, matkustelen muutaman kerran vuodessa ja silti rahat alkavat OIKEASTI loppua vasta lähempänä lukukauden päättymistä. Joten kai sitä voisi sanoa että näistä en suostu tinkimään.

Minut voi siis määritellä monessa mittakaavassa ”köyhäksi”, koska näin muutkin opiskelijat tykkäävät tehdä. Tuntuu niin oudolta kuunnella jatkuvaa valitusta siitä, kuinka ei muka ole rahaa ja on tullut syötyä kuukauden putkeen makaroneja ja X-tran tonnikalaa. En tietenkään siinä vaiheessa avaa sanaista arkkuani ellei kyseessä ole joku tuttu, mutta naurattaa aina nämä köyhyyteen liittyvät keskustelut, sillä itse en koe olevani köyhä millään tasolla enkä tosiaankaan tiedä miten se olisi Suomessa näin suurilla tuilla edes mahdollista.

Et sinä kyllä mikään köyhä olekaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko maksat vuokrasta, vedestä ja sähköstä? 

Vierailija
64/72 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tingi mistään! Hallitus on näyttänyt esimerkeillään miten tässä maassa ei rahat lopu. Aina riittää, kavereille kanssa!

Vierailija
65/72 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan joskus hevosenlihaleikkelettä, vaikka se on hirveän kallista. Kerran-kaksi vuodessa ajan taksilla 20km. Muuten kuljen pyörällä, kävellen ja julkisilla.

Vierailija
66/72 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 500 e, koska asun HOASin asunnossa. Eli vuokran ym. laskujen jälkeen käteen jää pelkkä opintolaina, joka on vähän alle 600 e/kk. Ainiin, ja siitä sitten matkakortti ja puhelinlasku, joka itselläni on n. 70 e osamaksulla ostetun puhelimen takia.

Vierailija
67/72 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentti nro 67 oli siis vastaus 64:lle. Ja 63:lta kysyisin että mikä sitten on köyhä? Sitähän minä kysyin heti alkuun, koska en luokittele itseäni köyhäksi vaikka juuri opeskiljat, joilla on samat tulot kuin itsellänikin tunnetusti valittaa köyhyyttään jatkuvasti.

Vierailija
68/72 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 500 e, koska asun HOASin asunnossa. Eli vuokran ym. laskujen jälkeen käteen jää pelkkä opintolaina, joka on vähän alle 600 e/kk. Ainiin, ja siitä sitten matkakortti ja puhelinlasku, joka itselläni on n. 70 e osamaksulla ostetun puhelimen takia.

Eli siihen 500 euroon sisältyy myös vesi, sähkö ja internet. Tajuat varmaan, että jos ei voi tai pääse asumaan Hoasille, niin tuolla 500:lla ei Helsingistä saa edes asuntoa. 

Vierailija
69/72 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhlaan ainoastaan lasten koulutukseen, mutta lasketaanko se tuhlaamiseksi? Mihinkään muuhun en käytä rahaa, jos ei ole pakko.

Ei ne töitä tule kuitenkaan saamaan,jollei lääkäreiksi rupea

Vierailija
70/72 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentti nro 67 oli siis vastaus 64:lle. Ja 63:lta kysyisin että mikä sitten on köyhä? Sitähän minä kysyin heti alkuun, koska en luokittele itseäni köyhäksi vaikka juuri opeskiljat, joilla on samat tulot kuin itsellänikin tunnetusti valittaa köyhyyttään jatkuvasti.

Köyhä on sellainen, jolla ei jää kuukaudessa useita satoja käytettäväksi huvitteluun ja kauneudenhoitoon. 

Vierailija
71/72 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä on sellainen, jolla ei jää kuukaudessa useita satoja käytettäväksi huvitteluun ja kauneudenhoitoon. 

Tarkistin juuri, että toimeentulotuen perusosa yksinasuvalle on 491 e/kk. Myös asunnon (sähkö + vesi) reseptilääkkeet ja mitä kaikkea muuta luksusta siihen nyt kuuluukaan kustantaa sosiaalitoimisto (KELA), jos ihmisellä ei vain yksinkertaisesti ole säännöllisiä tuloja. Joten en kyllä tule koskaan ymmärtämään sitä, miten noin suurella summalla ei muka elätetä itseään ja ollaan niin ”köyhiä”. Tilanteita on toki paljon erilaisia, mutta kyllä se köyhyys lähtee ihan asenteesta ja siitä kuinka fiksusti/tyhmästi sitä rahaa käyttää. Ja valitettavasti todella suuri osa näistä köyhyydestä valittajista on niitä, joilla ei ole mitään hajua mitä oikeanlainen rahankäyttö on.

Vierailija
72/72 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siihen 500 euroon sisältyy myös vesi, sähkö ja internet. Tajuat varmaan, että jos ei voi tai pääse asumaan Hoasille, niin tuolla 500:lla ei Helsingistä saa edes asuntoa. 

Tottakai tajuan, koska itsekään en ole aina ollut näin etuoikeutettu kuten nyt, saatuani HOASin kämpän monen vuoden yrittämisen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä