Mihin turhiin asioihin tuhlaat, vaikka olet köyhä? Mistä asioista et tingi köyhyydestä huolimatta?
Mä ostan aina halvinta talouspaperia ja huuhteluainetta.
Näistä turhuuksista en tingi vaikka mulla ei paljoa rahaa olekaan.
Huuhteluainekin kestää ihmeen pitkään kun laittaa koneelliseen sitä aina vaan puolikkaan korkillisen. Ja talouspaperirullakin kestää reilusti yli viikon.
Kommentit (72)
Trimmautan toisen koirani kerran vuodessa ammattilaisella, muuten leikkaan itse. Kun lapset tulevat kylään, tarjoan kunnon ruokaa. Itseeni törsään kerran viikossa, eli ostan jäätelöä!
Kosmetiikka, erityisesti ihonhoitotuotteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitä talouspaperia ostaa? Pyyhi hihaan ja nuttu aikanaan pesukoneeseen. Huuhteluainetta ei ole pakko käyttää.
Jaa että hihalla pyyhkisin myös keittiönpöydän ja laittaisin sen hihan leivänpalasen alle?
Otan yleensä aamiaisella palasen talouspaperia leivän alle kun en jaksa lautasta ottaa. Sillä samalla paperilla on kätevä pyyhkäistä leivänmurut ja yli läikkyneet kahvit pöydältä syömisen jälkeen. Ap
Anteeksi, en tiennyt, että pitää sotkea.
Sotkua tulee sotkemattakin. 😉 Ap
Puhtaudesta eli hygieniesta ja niiden tuotteista en tingi.
Halpaa tarjous kaljaa ostan sit.
Taidan olla palstan köyhin, sillä ainoa josta en tingi on kahvi :-)
Kaikki muu on jo laskettu minimiin, mutta elän kuitenkin edelleen mielestäni hyvää elämää :-)
Huuhteluainetta tai kahvia en käytä muutenkaan, mutta limun juomisesta en luovu. Se nimittäin korvaa usein karkit, sipsit ja muut herkut jotka voisivat olla pahempia ostoksia. Limuhammasta vain sattuu usein kolottamaan.
Kosmetiikka ja herkut.
(Tiedoksi eräälle kommentoijalle, meikkivoiteita 5, puutereita sama, maskaroita 3, poskipunia +20, luomiväripaletteja +20... en osta meikkejä, koska pakko vaan koska haluan. Se on harrastus. Meikkivoiteita eri ominaisuuksilla jne.)
Norppana kirjoitti:
Kosmetiikka ja herkut.
(Tiedoksi eräälle kommentoijalle, meikkivoiteita 5, puutereita sama, maskaroita 3, poskipunia +20, luomiväripaletteja +20... en osta meikkejä, koska pakko vaan koska haluan. Se on harrastus. Meikkivoiteita eri ominaisuuksilla jne.)
Pakkomielteeltä tuo kyllä kuulostaa. 😳
meikeilläkin on parasta ennen päiväykset
itse tuhlaan nuudeleihin vaikka makaroni olisi halvempaa
en vaan ole koskaan makaronista tykännyt
Oivariiniin vaikka halvempiakin merkkejä löytyisi.
Lapsen harrastuksista ja ruoan laadusta en tingi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikit. En osta mitään hirveän kalliita ja nykyisin jopa aika harvoin tulee ostettua, kun on kotona jo meikkejä. Mutta silti välillä tulee ostettua alennuksista meikkejä, harvoin ostan normaaliin hintaan
Ihan uteliaisuudesta: paljonko niitä meikkejä menee vuodessa? Itsekin meikkaan joka arkipäivä ja viikonloppuisinkin jos menen ihmisten ilmoille, mutta meikkiä kuluu älyttömän vähän. Puuteri riittää vuodeksi, samoin meikkivoide. Poskipuna ja luomivärit kestävät useamman vuoden. Ripsaria menee eniten, ehkä 2 kpl vuodessa.
Toisessa ketjussa, jossa puhuttiin karsimisesta, joku kehui karsineensa meikkivoiteita joita oli kaapissa kymmeniä. Siis mitä ihmettä??? Minulla on aina ollut yksi (1) meikkivoide kerrallaan, jonka käytän loppuun ja sitten ostan uuden. Ehkä voin kuvitella että voi tarvita kaksi, toisen kesäksi ja toisen talveksi, itse en ruskettuneena käytä värivoidetta. Mutta miten voi tulla ostelleeksi useamman kuin mitä tarvitsee?
En käsitä miten meikkejä voi joutua ostamaan vähän väliä...?
Hygieniasyistä on suositeltu että ripsari vaihdetaan vähintään 3kk välein.. Tähän itse pyrin. Essencen ripsarit on hyviä ja aika lailla siinä 5 euron paikkeilla.
Puuterina käytän babypowder (anteeksi, en juuri nyt muista mikä se on suomeksi), ei siitä tietenkään lisää peittävyyttä tule mutta pysyypähän meikkivoide paikoillaan. Pyrin ostamaan(tai käyttämään) kaksi meikkivoidetta vuoden aikana, koska olen talvella kalpeampi kuin kesällä.
Itselläni menee peiteväriä noin 2-3 purkkia vuodessa, käytän sitä päivittäin. Luomivärit kestää vuosia mutta nekin pitää jossain vaiheessa heittää pois, sillä en halua käyttää vanhentunutta meikkiä. Huulipunia ja - kiiltoja ostan enimmäkseen.
Että joo, kyllä niitä meikkejä tulee ostettua jo senkin takia, että vanhat menevät vanhoiksi.
Alkoholi, hyvä ruoka, herkut, kahvi ja meikit kerran vuodessa. Olen hoikka, joten ei tule liikaa pämpättyä tai ahdettua herkkuja naamariin. Olen vähävarainen, mutta rahapuoli on sinällään kunnossa, että maksan maksut ajallaan ja rahat riittää tähän kaikkeen. Säästän kaikesta muusta, mm. kampaajalla en käy muuten kuin tasoittamassa latvoja pari kertaa vuodessa. Ja sekin maksaa vain parikymppiä kerta. Nyt pitäis ostaa uudet rintsikat, edelliset lahoo päälle 😂. Ovat yli 10 vuotta vanhat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitä talouspaperia ostaa? Pyyhi hihaan ja nuttu aikanaan pesukoneeseen. Huuhteluainetta ei ole pakko käyttää.
Jaa että hihalla pyyhkisin myös keittiönpöydän ja laittaisin sen hihan leivänpalasen alle?
Otan yleensä aamiaisella palasen talouspaperia leivän alle kun en jaksa lautasta ottaa. Sillä samalla paperilla on kätevä pyyhkäistä leivänmurut ja yli läikkyneet kahvit pöydältä syömisen jälkeen. Ap
Lautanen ja tiskirätti.
Halvinta viiniä pari kertaa kuukaudessa.
Meikit haen läheisestä tehtaanmyymälästä, kakkoslaatua joskus todella reilusti halvemmalla kuon ykköslaatua marketissa.
Kahvi, tietty. Sekin tosin Rainbowta tai Pirkkaa. Xtran kahviin en taivu, vaikka on todella halpaa. Maku siinä niin hirveä.
Siinä ne taisi olla. Kuukausitasolla ei hirvittäviä summia tule.
Matkustamisesta.
Kaikessa muussa sitten tinginkin, jotta saan yhden ulkomaanmatkan vuodessa.