Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketipinor unilääkkeenä - kokemuksia?

Vierailija
30.01.2018 |

Auttaa kyllä nukkumaan, mutta seuraavana aamuna en todellakaan ole kauhean selväjärkinen ainakaan omasta mielestäni.

Eli ongelmana se, etten voi käyttää kuin viikonloppuisin jolloin ei tarvitse herätä klo 06 aamulla. Unet jäävät heikoiksi viikolla ja se vaikuttaa kaikkeen.

Lääkäri sanoi, että kahvilla se lääkkeen vaikutus aamulla kuulemma sitten laimenee.. no enpä tiedä.

25mg käytössä.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut paljon huonoja kokemuksia, mutta itselläni toimi hyvin. Alkoi sopivasti väsyttää illalla, mutta aamulla oli kuitenkin ihan levännyt olo. En muista mitä annoksia söin, koska tästä on jo lähemmäs 10 vuotta aikaa.

Vierailija
2/43 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokkurainen olo eikä.pääse aamulla ylös helposti. Sivuvaikutuksia tällä skitsofreniaan tarkoitetulla lääkkeellä on myös mutta lääkärit eivät määrää enää muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainoa unilääke jolla saan kunnon yöunet. Melatoniini ei vaikuta mitenkään, Stella ei vaikuta mitenkään, Ataraxilla nukun muutaman tunnin. Noita siis kokeiltu ja Ketipinor ylivoimaisesti paras. Tällä hetkellä käytän 50 mg, ulkomailla tai muuten eri ympäristössä kuin kotona 100 mg. Kaksi vuotta tämä lääkitys nyt ollut käytössä. Kiloja toki tullut 20 kg mutta kyllä uni on tärkeintä.

Vierailija
4/43 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimii hyvin, pienellä annoksella. Nukahtaa hyvin ja yöllä uudelleen jos herää selkävaivoihin. En ole tokkurassa aamulla.

Vierailija
5/43 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kokeiltiin varmaan kymmentä eri lääkettä unettomuuteen ennen kuin Ketipinorin edeltäjä Seroquell löytyi. Nukuttaa hyvin, toleranssi ei ole 15 vuodessa kastavanut, eikä sivuvaikutuksia ilmennyt. 

Jos olet aamulla tokkurainen, pienennä annosta. Toki tiedän, että se vaikuttaa eri ihmisiin hyvin eri tavoin. Jospa se ei sovi sinulle.

Vierailija
6/43 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainoa unilääke jolla saan kunnon yöunet. Melatoniini ei vaikuta mitenkään, Stella ei vaikuta mitenkään, Ataraxilla nukun muutaman tunnin. Noita siis kokeiltu ja Ketipinor ylivoimaisesti paras. Tällä hetkellä käytän 50 mg, ulkomailla tai muuten eri ympäristössä kuin kotona 100 mg. Kaksi vuotta tämä lääkitys nyt ollut käytössä. Kiloja toki tullut 20 kg mutta kyllä uni on tärkeintä.

Onko lihominen mielestäsi Ketipinorin syytä? Minulla moni muu lääke lisäsi syljen eritystä ja näläntunnetta, joten paino meinasi nousta. Ketipinorin kanssa ei ole ollut sen suhteen mitään ongelmaa. BMI on 22.

Vierailija
7/43 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele jos ei ihan pakko ottaa...Itse 12 vuotta mennyt 25 mg ja en pysty lopettamaan, henkinen koukku niin vahva, yritetty on monesti ☹ Muisti mennyt, puhe sammaltaa, olo kuin olisi hieman humalassa jne. Aivot taitaa olla pilalla. Unettomuuteen aloitin, ei ollut muita ongelmia. Ketipinor tuhoaa unireseptorit jos tarpeeksi kauan ehtii ottaa

Vierailija
8/43 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt reilun 3v ja nyt annos 100mg iltaisin kun depotista vähitellen ollaan vähennetty.Nukun keskimäärin erittäin hyvin ja tyytyväisin olen siihen,että yöllä herätessä saa nukuttua uudestaan eikä piinaavia yövalvomisia ole.Paino pysynyt kurissa ja pikkuhiljaa laskenut kun motivaatio vireystilasta johtuen itsensä kunnossa pitämiseksi hyvä.Olen kyllä samaa mieltä,että uni tärkeintä.Tsemppiä kuitenkin painonpudotukseen!!! Ap:lle tsemppiä oikean annostuksen tai/ja hyvän lääkityksen löytymiseksi !!

Vierailija
9/43 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeita kokemuksia. Seuraavana päivänä olin täysin toimintakyvytön, horjuva ja sammalteleva. Lääkärin tiukka määräys oli, että on pakko ottaa, jos 2 unetonta tai huonosti nukuttua yötä takana. Ketipinorin vaikutuksen alaisena jouduin aina olemaan seuraavan päivän pois töistä. Ihan kauhea lääke oli, mutta lääkäri ei oikein suostunut kirjoittamaan muuta (toisia huonoja vaihtoehtoja oli kokeiltu ensin).

Toinen lääkäri kirjoitti tematsepaamia, joka on ollut pelastus. Nukuttaa hyvin, seuraavana päivänä normaali olo. Ei tarvitse ottaa kun suunnilleen kerran viikossa tai harvemminkin, kun unettomuuden kierteen on saanut poikki.

Vierailija
10/43 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasti elämäni; nukuttuani jaksoin käydä puhumassa terapiassa todella vaikeista asioista elämässäni.

Vierailija
11/43 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyytyväinen käyttäjä kirjoitti:

Itselläni kokeiltiin varmaan kymmentä eri lääkettä unettomuuteen ennen kuin Ketipinorin edeltäjä Seroquell löytyi. Nukuttaa hyvin, toleranssi ei ole 15 vuodessa kastavanut, eikä sivuvaikutuksia ilmennyt. 

Jos olet aamulla tokkurainen, pienennä annosta. Toki tiedän, että se vaikuttaa eri ihmisiin hyvin eri tavoin. Jospa se ei sovi sinulle.

25mg ei voi puolittaa vai voisiko, sellaisella laitteella ..

Mielellään otan ne yöunet vaikka sitten edes viikonloppuisin. Onneksi tokkura ei kestä koko päivää kuitenkaan.

Mulla on kokeiltu kaikki muut lääkkeet ja tämä kyllä tainnuttaa, pelottaa se unettomuuskin koska se invalidisoi.

Ap

Vierailija
12/43 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaako toleranssi?

Vierailija
13/43 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele jos ei ihan pakko ottaa...Itse 12 vuotta mennyt 25 mg ja en pysty lopettamaan, henkinen koukku niin vahva, yritetty on monesti ☹ Muisti mennyt, puhe sammaltaa, olo kuin olisi hieman humalassa jne. Aivot taitaa olla pilalla. Unettomuuteen aloitin, ei ollut muita ongelmia. Ketipinor tuhoaa unireseptorit jos tarpeeksi kauan ehtii ottaa

Mitä ovat "unireseptorit"? Ei sellaisia olekaan. 

Vierailija
14/43 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaatki varmasti tarpeeksi aikaa nukkumiselle? Jos otat ketinorin liian myöhään, ja uni jää kesken? Niin varaa aikaa myös heräämiselle, ota aijaa myös rauhalliseen aamuun. Itse varaan aikaa nukkumisprojektiin 9h, jos suinkin mahdollista.

Jos annos on mielestäsi liian suuri, puraise tabletista puolet, hankala se on puolittaa tosiaan.

Minulle on sopinut hyvin. Nykyisin otan juuri tuon 25mg.

Vierailija
15/43 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta tämäkin.

Hankala vaan mennä nukkumaan ajoissa, välillä onnistuu kun mies on kotona (tekee reissuhommia) niin että vetäydyn nukkumaan n. klo 21

Muuten menee kyllä 22-23 saakka ennen kuin "pääsee" nukkumaan :/ ja kun otan tuolloin Ketipinorin, olen aamulla pökkerössä.

Ap

Vierailija
16/43 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta tämäkin.

Hankala vaan mennä nukkumaan ajoissa, välillä onnistuu kun mies on kotona (tekee reissuhommia) niin että vetäydyn nukkumaan n. klo 21

Muuten menee kyllä 22-23 saakka ennen kuin "pääsee" nukkumaan :/ ja kun otan tuolloin Ketipinorin, olen aamulla pökkerössä.

Ap

Mihin aikaan heräät? Miten kauan sinulla on aikaa nukkua?

Vierailija
17/43 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta tämäkin.

Ap

Apteekki myy pillerileikkureita, jos et saa puraistua sitä kahtia. Minä otan Ketipinoirin 45-60 minuuttia ennen nukkumaanmenoa, että se ehtii vaikuttaa, kun menen sänkyyn.

Vierailija
18/43 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paras lääke mulle. Otan juurikin 25mg, alkuun otin puolikkaan. Mulla pökkyräisyyttä tuli aluksi, kun en käyttänyt säännöllisesti, mutta aamun tahmea olo hävisi ihan sillä, että aloin ottaa lääkkeen joka ilta. Mielestäni illalla vaikutusaika on aika "pitkä", ennen kuin tipahdan, eli vaikka pääset nukkumaan klo 22-23 välillä, kokeile ottaa lääke jo 21-22 välillä.

Mulle on ihan sama, vaikka joutuisin syömään ko. lääkettä lopun ikäni. Olen kärsinyt pahasta unettomuudesta ja yöajan pelkotiloista lapsesta asti, joten tämä vama nukkuminen on mulle aivan taivaallista. Pelastaa niin monelta asialta. 25mg on niin pieni annos, ettei se lihota ketään. Eri juttu sitten isoilla 200-300mg annoksilla.

Vierailija
19/43 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kammottava kemiallinen lobotomiamyrkky on kyseessä, lihotti minut muodottomaksi ja teki ihan zombieksi. En ole ainoaa laatuani, jolle on näin käynyt. Unettomuuteen on ihan omat lääkkeensä olemassa, kannattaa vaatia laatua eikä ottaa sitä ensimmäistä lääkettä jota lääkäri tarjoaa. Ensisijaisen tärkeää on tehdä omaa tutkimustyötä lääkkeistä ennenkuin alkaa niitä käyttämään. Tämän lääkkeen jättäisin väliin ihan suosiolla. Tässä tietoa tästä lääkkeestä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Ketiapiini

Vierailija
20/43 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin apteekista puolittajan ja olen nyt siis ottanut iltaisin puoli tbl 25mg:sta ja se on auttanut ihan hyvin ja vaikka aamulla on vähän tokkurainen olo, saan selvitettyä pääni suht nopeasti kun vaan nousen ylös ja alan toimimaan.

Viikonloppuisinkaan en tuolla määrällä nuku ”koko päivää” vaan herään 8-10 aikaan.

Täytyy mainita että mikä vaikutus sillä onkaan kun saa nukuttua! Jaksan töiden jälkeen jopa lenkille, tehdä kaikenlaista muutakin kuin vaan makoilla väsyneenä. Ihanaa!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme