Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojelun uhrit

Vierailija
29.01.2018 |

Jossain keskusteluissa mainittiin ko. ryhmä, ja menin sitten katsomaan mitä siellä on. Kyseessä on siis avoin ryhmä, jonka kuka vain näkee.

Ja voi luoja mitä settiä. Ihmiset kirjoittavat puolen romaanin vuodatuksia, joissa ei ole päätä eikä häntää. Joku täti syyttää exäänsä huonosta vanhemmuudesta, kun lapsilla on liikaa ruutuaikaa, ja keskustelun edetessä käy ilmi että naisella on itsellään valvotut tapaamiset koska on pahoinpidellyt lapsiaan!!! Puolustaa tätä kertomalla olevansa uskovainen ja kasvattavansa raamatun mukaan!! Herranjumala! Ja hänkin kokee olevansa lastensuojelun uhri!

Tuolla on niin ihmeellisiä vuodatuksia, että itselleni näyttää kyllä aika selvältä, miksi nämä henkilöt ovat ns. lasun kynsissä... eivätkö nämä ihmiset itse näe sitä?

Lastensuojelun uhrit

Vaihtoehdot

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, ja ryhmän kansikuvana on kuitenkin melko feministinen woman power... :D :D

Vierailija
42/54 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta uhattiin rehdä neuvolassa lasu kun "ei voi olla tuon näköinen äiti" olin ja olen siis gootti/hevari (en siis selkeästi jompaakumpaa vaan vähän molempia), tytär saa itse valita mitä vaatteita käyttää, tykkää todella paljon pinkistä ja prinsessoista..

en ikinä ajatellut pakottaa lastani "näyttämään minulta" tietenkin jos joskus itsekin tahtoo pukeutua mustaan niin senkin hänelle suon muttei ole ainakaan vielä halunnut. No, onneksi sitä lasua ei mitä ilmeisemmin tehty mutta kyllä v*tutti.

Kiinnostaisi tietää, miltä sitten näytät, jos se neuvolan tätiä niin järkytti.

Petus hevarilta... lävistyksiä tosin vain 2, violettimusta tukka ja venytyskoru.. tatuointeja ei ole näkyvissä paikoissa. Ja ihan siististi olin meikannut ja pukeutunut. Neuvolatäti tosin n 50v joten ehkä se vaikutti...

Sinusta sitä ilmoitusta kuitenkaan ei olisi tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja perhekuntoutusta pidetään pahana. Koska pakotetaan perheet muuttamaan paikkaan, jossa niitä voi kyylätä. 

Ööööh jos vaihtoehto on huostaanotto, niin tottakai voin muuttaa 3kk:n ajanjaksoksi perhekuntoutukseen, jossa näkevät, että kaikki on hyvin. Ja saan mahdollisesti neuvoja/ apuja tulevaisuuteen. 

Joo no tuntuuhan se sitten pahalta, jos on pakko jättää päihteet käyttämättä ja on oikeesti salattavaa siinä toiminnassa lasten kanssa.

Ei sinne perhekuntoutukseen noin vain pääse. Voi olla noloa sossuille että äiti pärjää vallan hienosti!

Vierailija
44/54 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta uhattiin rehdä neuvolassa lasu kun "ei voi olla tuon näköinen äiti" olin ja olen siis gootti/hevari (en siis selkeästi jompaakumpaa vaan vähän molempia), tytär saa itse valita mitä vaatteita käyttää, tykkää todella paljon pinkistä ja prinsessoista..

en ikinä ajatellut pakottaa lastani "näyttämään minulta" tietenkin jos joskus itsekin tahtoo pukeutua mustaan niin senkin hänelle suon muttei ole ainakaan vielä halunnut. No, onneksi sitä lasua ei mitä ilmeisemmin tehty mutta kyllä v*tutti.

Olennaista on huomata, että ilmoituksia voi ja saa tehdä kuka vaan, mutta niitä ei käsittele kuka vaan. Terkkareissakin on monenlaista ja ikäistä työntekijää. 90-luvulla jaettiin satanismi-opusta terveydenhuoltoon ja kouluille. Siinä opastettiin tunnistamasn satanisti mustista vaatteista ja meikistä... Kaikki ei turhan usein päivitä tietojaan..

Tuollainen ilmoitus ei olisi koskaan johtanut toimenpiteisiin ja osa ilmoituksista on todella outoja.

Kannattaisi muistaa, että huostaanottojen keskeisin syy on vanhempien mielenterveys- ja päihdeongelmat. Ne aiheuttavat kyvyttömyyttä itsereflektioon eli oman toiminnan arvioiminen, muiden näkökulman tajuaminen ja kokonaistilanteen hahmottaminen ei ole heille mahdollista. Tämä on syy sille, miksi avohuollon tukitoimet eivät paranna tilannetta ja miksi syntyy kokemus uhriutumisesta.

Sen takia meidän muiden, joilla harkintakyky ja tilannetaju toimii, kannattaisi harkita käytämmekö noita avoimia ryhmiä viihteenä..

Vierailija
45/54 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petus hevarilta... lävistyksiä tosin vain 2, violettimusta tukka ja venytyskoru.. tatuointeja ei ole näkyvissä paikoissa. Ja ihan siististi olin meikannut ja pukeutunut. Neuvolatäti tosin n 50v joten ehkä se vaikutti...

Vaikea uskoa. Meillä mies hevari, pitkä tukka, venytyskorut, lävistyksiä naamassakin, tummat vaatteet, niittivyöt, tatuoinnit ja perusilme niin v*ttuuntuneen näköinen, vaikka olisi hyvällä päällä. Mutta eipä tästä neuvolassa mitäån virkattu, odotushuoneessakin sai vain hymyilyjä kun tämän kuvaillun miehen rintaa vasten makasi tyytyväisesti nukkuva pikkuvauva 😁

Vierailija
46/54 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olennaista on huomata, että ilmoituksia voi ja saa tehdä kuka vaan, mutta niitä ei käsittele kuka vaan. Terkkareissakin on monenlaista ja ikäistä työntekijää. 90-luvulla jaettiin satanismi-opusta terveydenhuoltoon ja kouluille. Siinä opastettiin tunnistamasn satanisti mustista vaatteista ja meikistä... Kaikki ei turhan usein päivitä tietojaan..

Tuollainen ilmoitus ei olisi koskaan johtanut toimenpiteisiin ja osa ilmoituksista on todella outoja.

Kannattaisi muistaa, että huostaanottojen keskeisin syy on vanhempien mielenterveys- ja päihdeongelmat. Ne aiheuttavat kyvyttömyyttä itsereflektioon eli oman toiminnan arvioiminen, muiden näkökulman tajuaminen ja kokonaistilanteen hahmottaminen ei ole heille mahdollista. Tämä on syy sille, miksi avohuollon tukitoimet eivät paranna tilannetta ja miksi syntyy kokemus uhriutumisesta.

Sen takia meidän muiden, joilla harkintakyky ja tilannetaju toimii, kannattaisi harkita käytämmekö noita avoimia ryhmiä viihteenä..

Ymmärrän pointtisi noiden vanhempien kyvyttömyydestä nähdä tilannettaan, mutta ihmettelen mitä pahaa noiden ryhmien viihteellisestä lukemisesta voi olla?

Vierailija
47/54 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän pointtisi noiden vanhempien kyvyttömyydestä nähdä tilannettaan, mutta ihmettelen mitä pahaa noiden ryhmien viihteellisestä lukemisesta voi olla?

Ryhmiin kirjoittavat ihmiset eivät pysty suojelemaan omaa tai lastensa yksityisyyttä. Me muut voidaan kunnioittaa edes vaikka lasten yksityisyyttä siten, että viihdytetään itseämme jossain muualla. Esim seiska on minusta ihan kunniallinen tapa tyydyttää pieni tirkistelyn ja kauhistelun tarve. Julkkiset saavat jotain vastineeksi siitä, että luopuvat yksityisyydestään. Lapset eivät saa mitään.

Vierailija
48/54 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa. Meillä mies hevari, pitkä tukka, venytyskorut, lävistyksiä naamassakin, tummat vaatteet, niittivyöt, tatuoinnit ja perusilme niin v*ttuuntuneen näköinen, vaikka olisi hyvällä päällä. Mutta eipä tästä neuvolassa mitäån virkattu, odotushuoneessakin sai vain hymyilyjä kun tämän kuvaillun miehen rintaa vasten makasi tyytyväisesti nukkuva pikkuvauva 😁

Ei se isän ulkonäkö ole ikinä ollut ongelma, mutta jos äiti näyttää ns poikkeavalta niin aina joku epäilemässä kykyä olla äiti...

Vierailija
49/54 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se isän ulkonäkö ole ikinä ollut ongelma, mutta jos äiti näyttää ns poikkeavalta niin aina joku epäilemässä kykyä olla äiti...

Tämä pitää kyllä paikkansa..

Vierailija
50/54 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelukaan ei ole täydellinen ja virheitä varmasti tehdään, mutta mitä noita ls-uhrit juttuja olen eri medioista lukenut/kuullut/nähnyt, niin vaikuttaa siltä että ylivoimaisesti suurin osa kaunistelee tapahtumia ja rajusti. Tuttavapiirissä on yksi jolta lapset huostanaotettu, ja hän on mielestään täysin viaton ja kaikki oli ok, vaikka oli mm. alaikäinen joka käytti päihteitä (eikä pelkästään alkoholia), vaihtuvia miessuhteita (ehkäisyä ei käytetty kun se oli niin "vaikeaa", tulokset arvaatte), pieni kaaoskämppä (pahimmillaan lapsia nukkui myös keittiössä), ei työtä tai koulutusta jne jne.

Lasu aiheellinen kun ei ole työtä?!

Vierailija
51/54 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, miks mun piti mennä lukemaan noita juttuja! Voi vaan ajatella että onneks noitten pahimpien kirjottajien lapset on huostaanotettu tai toisella vanhemmalla. Todella sekavia tekstejä eikä selvästi minkäänlaisia realiteetteja, noi elää niin omassa valhemaailmassaan. 

Ja aivan järkyttävää sossuvihaa :D Sielä oli joku oikeen ylpeenä siitä, että on riehunu niin pahasti, et sossut ei uskalla tavata kun poliisin läsnäollessa... Ja hei, täähän mies on mielestään täysin fiksu ja mahtava isä.

Vierailija
52/54 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te tiedätte oikeasta elämästä. Ja siitä mitä laitoksessa tapahtuu. Siellä on pelkät seinät ja kettumaiset ohjaajat. Ulkona saa liikkua yhdeksään eikä kukaan kysele missä olet ollut. Paljon vapaampaa kuin kotona. Hatkata voi pari viikkoa ja sen jälkeen pari päivää lepoa sisällä ja sitten taas hatkoille.

Harvoin vankilasta tulee tervehtynyttä ihmistä ja laitokset pahentaa lasten elämää.

Herätkää nyt ihmiset. Lapsista ei pidetä huolta, mutta ei myöskään vanhuksista.

Ja täällä kirjoitatte höpö höpö juttujanne, kuin tietäisitte jotain.

Vierailija
53/54 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin joku tietääkin jotain lastensuojelun alennustilasta eli kun syntyvyys laskenut niin lapsia huostaanotetaan helpommin ja todella mitättömistä jopa olemattomista syistä. Sosiaalityöntekijän vakava huoli riittää kun on niin pätevä ennustajaeukko vissiin! Ja kaikista suurin ongelma että lapset vieraannutetaan eristetään vanhemmistaan perheestään suvustaan erilaisilla tiukoilla tapaamis ja puhelurajoituksilla esim.3 vuotiaalle 2 10 min puhelua viikossa ja tapaamisviikonloppu 2 vk:n välein. Perhehoitajat käyttävät eri nimeä ja pakottavat lasta kutsumaan heitä äidiksi ja isäksi. Lapselle myös sanotaan: mitään ei saa kertoa? Ym ym. Bisnestähän tämä on perhehoitajille saavat ainakin vähintään 3000 eur heti kun lapsi heille ja bensakulujen kalustus ym varoja ja helposti 20 000 eur vuodessa ja lapsia voi olla useita-yleensä onkin. Vähän niinku entisajan huutolsiskauppaa...aivan järkyttävää! Etsikääpä asianajaja Leeni Ikosen blogi ja kirjoituksia siellä totuuksia Suomen viranomaisten alennustilasta ja lasten ja perheiden kaltoinkohtelusta. Jokainen joka kokenut tämän kaltoinkohtelun on kyllä järkyttynyt ja voi vaan ihmetellä onko Suomi enää sivistysvaltio!? Ei hyvältä näytä.

Vierailija
54/54 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama minulla. Töissä H:n lastensuojelussa. Luen näitä "uhrien" harhaisia jaarituksia hupimielessä. On nää uhrit niin hirveitä ...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi