Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi laihduttaa (paino yli 100kg ) mutta kun

Vierailija
29.01.2018 |

tiedän etten kumminkaan onnistu niin ei jaksa edes aloittaa.. Viime helmikuussa olin 20 päivää dieetillä (1500 kaloria ) mutta sitten kosahti :( Ja lisää tullut se 10kg.

Miten saisin makuaistin helvettiin??

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsele muutama jakso "Hengenvaarallisesti lihavaa", jos vaikka alkaisi motivaatiota löytymään.

Vierailija
2/80 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinulle sopisi parhaiten joku 5:2-dieetin tapainen ratkaisu edes alkuun. Jos muuten ei löydy itsekuria muuttaa syömisiä, niin varmaan se pari päivää viikossa onnistuisi paremmin.

Tuloksia ei tietenkään näy samalla vauhdilla, kuin täydessä elämäntapamuutoksessa, mutta ainakin vuosikulutuksesi pienenisi kivasti, jos et muina viikonpäivinä vedä syömisiä överiksi. Näin voit ainakin välttää kymmenien kilojen piilonousun vuosien myötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolla asenteella et pysty aloittamaan yhtään mitään.

Vierailija
4/80 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsele muutama jakso "Hengenvaarallisesti lihavaa", jos vaikka alkaisi motivaatiota löytymään.[/quoteitselläni tulee tuota katsoessa nälkä ja halu matkustaa amerikkaan

Vierailija
5/80 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta lähdössä viemään lapsia kerhoon ja mielessä pyörii vain että mitä hyvää haen kaupasta kun pääsen kotia yksin syömään...

No life ap

Vierailija
6/80 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta tietysti on että et laihdu ja paino tulee takaisin koska motivaatiota ei ole joten siinä olet oikeassa että ei edes kannata yrittää. Sitten se järkevämpi vaihtoehto onkin se, että mietit miksi sitä motivaatiota ei ole ja miten sen voisi löytää. Jos pelkkä hyvä olo, terveys tai vaikka ulkonäkö ei riitä motivaatioon niin sitten voi tietysti kokeilla ajatusta itsesis palkitsemisestä sellaisella mitä olet halunnut, kun tietty tavoite on saavutettu. Sinällään tuollainen 20 päivän kituuttaminen on tosiaan turhaa vaan tavoite pitäisi asettaa niin että teet töitä vähintään 4-6 kk määrätietoisesti.

Vierailija
7/80 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko uusi mies hakusessa? Se voisi olla motivaatio.

Vierailija
8/80 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla on ihan ylipaljon näitä tietäjiä 'minulla ei koskaan ole ollut ongelmia painonhallinnan/rakkauselämän/kaljuuntumisen/jalkasilsan kanssa, mutta ...

Muistattehan, että kyseessä on vain itsekurin puute! Eikä vaikka neljänkymmenen kilon laihduttamiseen mene kuin vähän toista vuotta, ja loppuikä sitten taistelussa saavutetun painon pitämiseen.

Myötätuntoni kaikille lihaville ja rumille, ei ole helppoa.

Vierailija
9/80 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla painoa vähemmän, mutta reilusti ylipainon puolella. En kans oikein usko laihduttamiseen, vaan pieniin muutoksiin vähitellen. En tiedä laihdunko koskaan normalipainoon, mutta jos painon nousun saisi pysähtymään ja sitten vaikka kuntoa kohotettua, niin se on terveyden kannalta parempi kuin jojo-laihdutus tai kokonaan luovuttaminen.

Vierailija
10/80 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on toiminut karppaus. 20kg laihdutin ja poissa on pysynyt. Ei tarvitse nähdä nälkää, saa syödä niin paljon kun huvittaa, kunhan pysyy sallituissa hh-rajoissa. Tämä on toki yksilöllistä mikä sopii kenenkin kropalle, mutta itsellä ainakin toiminut loistavasti. Olotila ja terveys testatusti parempi kuin pitkiin aikoihin.

Tätä ennen täytyy toki tuon asenteesi muuttua, sillä elämäntapamuutos vaatii pitkäjänteisyyttä ja päättäväisyyttä. Sinun tulee haluta sitä itsesi vuoksi eikä läheisten tms paineen vuoksi.

Vierailija
11/80 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene terapiaan purkamaan tuntojasi. Jos oot ikinä seurannut Suurin pudottaja -sarjaa, tiedät, mistä puhun. Tunnesyöminen ja addiktoituminen syömiseen johtuu yleensä jostain psyykkisestä traumasta/huolesta.

Vierailija
12/80 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina syönyt lähes joka päivä herkkuja. Suklaalevy menis hetkessä. Nyt tammikuun alusta syönyt terveellisemmin ja laihtunut 3kg. Nesteitä varmaan, mutta olo on todella hyvä.

Vinkkini ovat, juo vettä ja kuuntele kehoasi. Ruokaa ei tarvitse syödä ähkyyn asti. Dippikasvikset on hyvä mahantäyttäjä. Herkkuja voi ottaa, mutta pieniä määriä. Sun täytyy päättää pysyä vahvana. Kun näät tuloksia niin motivaation pitäis kasvaa. Äläkä laske kaloreita liian alas. Silloin tulee mielitekoja.

Vierailija
13/80 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla painoa vähemmän, mutta reilusti ylipainon puolella. En kans oikein usko laihduttamiseen, vaan pieniin muutoksiin vähitellen. En tiedä laihdunko koskaan normalipainoon, mutta jos painon nousun saisi pysähtymään ja sitten vaikka kuntoa kohotettua, niin se on terveyden kannalta parempi kuin jojo-laihdutus tai kokonaan luovuttaminen.

Jos ylipainoa on merkittävästi niin noilla pienillä muutoksilla ei saavutetaan valitettavasti mitään ja ainoa suunta painolle on ylöspäin, koska jos saatikin pienillä muutoksilla tiputettua vaikka kaksi kiloa niin 10 kg lihominen on äärettömän helppoa jatkamalla muuten vanhaan malliin tai unohtamalla ne muutokset hetkeksi. Sinällään missään kituutus kuurissa ei ole järkeä, mutta ne "pienet muutokset" pitäisi olla järkevät ruokailutottumukset, liikunnan lisääminen ja esim. alkoholin käytön pohtiminen. Sitten kannattaa muistaa että vaikka koko viikon kituuttaisit minimidieetillä esim. 1100-1500 kaloria niin viikonlopun aikana syöt ja juot helposti takaisin kaiken sen mitä kituuttamalla saavutit viikolla. Lisäksi vielä aineenvaihdunta sekaisin. Eli parhaassakin tapauksessa paino ei tulloin vain nouse mutta sekin on vaarana.

Vierailija
14/80 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on liian tiukka dieetti minkä takia ei onnistu. Syöt enemmän ja fiksusti.

Liity esim johonkin fitfarmin laihdutusryhmään missä saat tarkat ruoka ohjeet. Itse aikanaan sillä laihdutin ja ihan yllätyin, kuinka paljon pitää syödä ja on koko ajan täysi olo jos syö oikein. Paino putoaa ilman nälkää eikä tule sellaista himoa herkkuihin tai rasvaisen ruokaan.

Lisäksi älä osta kotiin mitään hyvää. Keksi itsellesi paljon tekemistä, menoja yms että et ehdi herkutella, mutta ehdit syödä normaalia ruokaa. Illalla ajoissa nukkumaan ja unohdat telkkarin.

Muista myös lisätä liikuntaa. Silloin kun liikkuu niin tekee vähemmän mieli herkutella. Ihan kävely riittää ja pikkuhiljaa voit lisätä lihaskuntoa. Tai jokin muu harrastus mistä voisit pitää. Esim sulkapallo jos saat kaverin?

Lisäksi voit yrittää nopeuttaa juuri 5:2 tyyppisellä dieetillä laihduttamista. Muista että muutokset ei tapahdu muutamassa kuukaudessa. Hitaasti hyvä tulee.

Vierailija
15/80 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on: "pitäisi laihduttaa MUTTA KUN"

Pois se mutta kun ja pitkäjänteinen projekti käyntiin. Ilman muttia ja tekosyitä. 

Vierailija
16/80 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kohta lähdössä viemään lapsia kerhoon ja mielessä pyörii vain että mitä hyvää haen kaupasta kun pääsen kotia yksin syömään...

No life ap

Ettei sulla olisi syömishäiriö? Joku ongelma sielussa, jota paikkaa syömällä?

Vierailija
17/80 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se helposti niin, että syömällä hyvää yrittää paikata jotain elämässään. Monelle perheenäidille alkaa oma aika illalla herkkujen parissa, kun lapset on saatu nukkumaan. On ihana syödä hyvää ja saa siten hetkeksi hyvän mielen.

Kuinka sitten päästä tästä? Itsekurilla ja keksimällä jotain muuta siihen tilalle. Olet totuttanut itsesi tällaiseen malliin ja siitä on vaikea irrottautua. Keksi tilalle jotain muuta.

Kun jaksat kärvistellä pari viikkoa ilman herkkuja totut siihen. Kun aloitat kuntoilun, niin pian huomaat pian miten hyvää olo siitä tulee. Et enää tarvitse mielihyvän hakua herkuilla.

Vakuutan teille, että jos vain jaksatte alun irtautumisen totutusta ja sinnittelette totuttuja mielihyväkokemuksia vastaan, niin pian huomaatte kilojen karisevan ihan itsestään.

Vierailija
18/80 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ylipainoa on merkittävästi niin noilla pienillä muutoksilla ei saavutetaan valitettavasti mitään ja ainoa suunta painolle on ylöspäin, koska jos saatikin pienillä muutoksilla tiputettua vaikka kaksi kiloa niin 10 kg lihominen on äärettömän helppoa jatkamalla muuten vanhaan malliin tai unohtamalla ne muutokset hetkeksi. Sinällään missään kituutus kuurissa ei ole järkeä, mutta ne "pienet muutokset" pitäisi olla järkevät ruokailutottumukset, liikunnan lisääminen ja esim. alkoholin käytön pohtiminen. Sitten kannattaa muistaa että vaikka koko viikon kituuttaisit minimidieetillä esim. 1100-1500 kaloria niin viikonlopun aikana syöt ja juot helposti takaisin kaiken sen mitä kituuttamalla saavutit viikolla. Lisäksi vielä aineenvaihdunta sekaisin. Eli parhaassakin tapauksessa paino ei tulloin vain nouse mutta sekin on vaarana.

Olen tuo jolle vastasit, mun ylipaino on tiukasti jumahtaneita raskauskiloja, en liho lisää vaikka söisin mitä ja osaan laskea kalorit ja kulutuksen. Syön terveellistä kotiruokaa pääosin, allergioiden takia mikään pikaruokaherkuttelu tai karkin syönti ei onnistu. En käytä alkoholia ollenkaan, sipsejä olen syönyt viimeksi yli viisi vuotta sitten. Syön siis vain määrällisesti liikaa kulutukseeni nähden. Sinänsä liikunnan lisääminen on varmaan osin avain, ihan vaan lihasmassan lisäämiseksi, mikä taas vaikuttaisi aineenvaihduntaan positiivisesti.

Mulla on urheilutausta, joten kokemusta kovastakin treenistä löytyy takavuosilta. Mua ärsyttää (ei sun vastaus) vaan yleinen oletus et ylipaino johtuu aina jostain mässyruokavaliosta ja sen vaihtaminen terveelliseen auttaa, mulla on aika normaali ruokavalio, joten muutoksen tulisi olla joku muu. Annoskoon pienentäminen auttaisi, mut silloin jää nälkä, joka mulla helposti johtaa migreenin puhkeamiseen.

Vierailija
19/80 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita näin: juo paljon vihreä teetä ja vähennä lihan syöntiä niinpaljon kuin voit. Siitä se alkaa.

Vierailija
20/80 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavaa, todella huolestuttavaa, jos näin pitkässä laihdutusketjussa ei ole mainittu sanallakaan liikunnasta.

Liikuntaa tarvitsevat kaikki: Niin yli- kuin tervepainoisetkin.

Kun liikkuu tarpeeksi, voi syödä melkoisen huoletta. Tietysti ylipainoinen on laihduttajana se kaikista huonoin, koska huonon kunnon takia kalorien polttamista ei voi tehdä nopeasti ja liikkuminen voi vain särkeä paikat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan