Ei j*malaita. Tori.fi-myyjä soittaa aamulla kello kahdeksan!
Siis eikö ihmisillä ole mitään järkeä päässä? Eiln oli tehstiviesteillä puhetta tori-myyjän kanssa, että soitellaan tänään, niin ei tarvitse viestein vain keskustella. Menin tosi myöhään nukkumaan ja hoksasin, että ei hit*to jos se myyjä soittaa aamupäivällä, niin olen ehkä vielä unessa ja laitoin pihelimen kaukaa viisaana äänettömälle 10.30:een saakka. Niin satuin äsken olemaan hereillä sängyssä, kun puhelin yhtäkkiä piippasi. Katsoin sen näyttöä, joku soittaa. En vastannut, mutta se oli se myyja!
Siis kello kahdeksalta aamulla soittaa vieraalle ihmiselle! Ymmärrän, että ihmisillä on erilaisia työvuoroja ja aikatauluja, mutta minkälainen taukki olettaa, että on ok soitella kellekään, jonka rytmejä et itse tunne aamulla kello kahdeksan?! Arght. Ei näytä nyt hyvältä ostohalujen suhteen. Pahoittelut jos kyseinen myyjä luet tämän aloituksen, mutta otapa opiksi!
Kommentit (217)
Töissä ei kyllä soiteta asiakkaille ennen yhdeksää kuin poikkeustapauksissa, puoli yhdeksän jos ei muuten ole saatu kiinni..yksikään palaveri ei ole alkanut kahdeksalta..
Oli kyllä akward-olo tuijottaa sitä puhelimen näyttöä ja numeroa, että onkohan tää nyt lehtimyyjä, joku joka mun pitäis tuntea, vai se tori-myyjä, kun tähän aikaan soittaa! Voi tsiisus... En yleensä jätä vastaamatta, jos voin, mutta tätä en voinut ottaa, ja huvittavaa, että mulle tuli mieleen varautua siltäkin, että myyjä soitta ennen 10:30:a (!!!), niin sitten se soittaa kello kahdeksan! :D
Itse herään joka aamu n. 8 - 9 aikoihin (opiskelija kun olen, koulu alkaa 9 - 10 aikaan). Eli vaikka olisinkin klo 8 hereillä, niin kiirehän siinä olisi, enkä ehtisi puheluihin vastaamaan.
Ja ollessani kesätöissä liukumaa oli paljon, joten hyvin saatoin kahdeksan aikaan olla vielä nukkumassa tai kiireessä hoitamassa aamutoimia.
Mulle oli näköjään soitettu terveydenhuollosta ennen kahdeksaa.
Kahdeksan jälkeen on kyllä ihan normaali aika soittaa.
Mutta aloittaja voi linkata ihmeessä sen lähteen, joka kertoo ne yleispätevät käytössäännöt sopivaan aikaan soittaa. :)
Miksi viestittelet, että soitellaan tänään, jos sinulle si sovi kuin klo 10.30?
Vierailija kirjoitti:
Miksi viestittelet, että soitellaan tänään, jos sinulle si sovi kuin klo 10.30?
Sun kanssas ei vois tehdä kauppoja ollenkaan, kun ymmärrys on tuolla tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Olin viime vuonna töissä työkkärissä ja soittelin usein aamulla tuohon aikaan työttömille. Suurin osa ei vastannut ja ne vastaajat haukkuivat minut siitä, että soitin. Laitoin ääneen hymyä ja totesin, että töissä sitä ollaan jo puhelun tässä päässä, joten käydäänkö nämä asiat läpi nyt vai vastatessasi selvityspyyntöön.
No en oikein usko, työkkärin ohjeena on että vasta klo 10 alkaen tehdään näitä puheluita. Sitä ennen soitetaan vain muille työpaikoille, ei ihmisten koteihin.
Linkissä siis hiukan mobiilietikettiä... joskin soveltaisin lankapuheliaikaista etikettiä yksityishenkilöihin, joita en tunne, ja tuokin etiketti on Taloussanomista, eli viittaa jonkinlaiseen työelämään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n olisi pitänyt tehdä tämä aloitus myöhemmin tänään. Tähän aikaan täällä on vain agraariajassa edelleen eläviä aamuvirkkuja valittamassa.
Joihin siis sinä ja ap kuulutte myös. Tervetuloa joukkoon, eikö olekin kiva olla aikaisin hereillä, ehtii enemmän päivän mittaan ;)
'
Oho, onko aamuvirkuilla enemmän tunteja vuorokaudessa vai onko ne vaan keski,ääräistä tyhmempiä? Miten aikaisin herääminen vaikuttaa siihen miten paljon ehtii tehdä? Aikaisin heräävät menevät yleensä aikaisin nukkumaan, joten eivät saa illalla tehtyä ollenkaan niin paljon kuin iltavirkut.
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä akward-olo tuijottaa sitä puhelimen näyttöä ja numeroa, että onkohan tää nyt lehtimyyjä, joku joka mun pitäis tuntea, vai se tori-myyjä, kun tähän aikaan soittaa! Voi tsiisus... En yleensä jätä vastaamatta, jos voin, mutta tätä en voinut ottaa, ja huvittavaa, että mulle tuli mieleen varautua siltäkin, että myyjä soitta ennen 10:30:a (!!!), niin sitten se soittaa kello kahdeksan! :D
Ilmainen vinkki: jos olet ostamassa tai ottanut yhteyttä johonkin tavaran myyjään Torissa tms.,
laita yhteyshenkilön nimi ja numero puhelimeesi. Näet kuka soittaa tai on soittanut. Poista numero sitten kun asia on hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n olisi pitänyt tehdä tämä aloitus myöhemmin tänään. Tähän aikaan täällä on vain agraariajassa edelleen eläviä aamuvirkkuja valittamassa.
Joihin siis sinä ja ap kuulutte myös. Tervetuloa joukkoon, eikö olekin kiva olla aikaisin hereillä, ehtii enemmän päivän mittaan ;)
'
Oho, onko aamuvirkuilla enemmän tunteja vuorokaudessa vai onko ne vaan keski,ääräistä tyhmempiä? Miten aikaisin herääminen vaikuttaa siihen miten paljon ehtii tehdä? Aikaisin heräävät menevät yleensä aikaisin nukkumaan, joten eivät saa illalla tehtyä ollenkaan niin paljon kuin iltavirkut.
Menen nukkumaan klo 23-24 ja herään kuudelta.
Minusta klo 8-22 on ihan sopiva aika soitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmainen vinkki: jos olet ostamassa tai ottanut yhteyttä johonkin tavaran myyjään Torissa tms.,
laita yhteyshenkilön nimi ja numero puhelimeesi. Näet kuka soittaa tai on soittanut. Poista numero sitten kun asia on hoidettu.
Voihan sitä noinkin toimia, mutta en ois vastannut tässä tapauksessa, vaikka olisin nähnytkin, että se on se.
Mä olin kerran sopinyt kirppisostajan kanssa, että tulee hakemaan tuotteen aamulla. Meillä oli menoa klo 10 ja ilman muuta oletin, että aamu on ennen tuota. Myyjä sitten klo 11 laittoi viestiä, että missä ollaan kun kukaan ei avaa ovea. Minulle klo 11 ei ole enää aamua viikonloppusinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'
Menen nukkumaan klo 23-24 ja herään kuudelta.
Oikeille ihmisille, ei riitä noin lyhyet yöunet. Tai normaaleille. Sulla on normaali-ihmisen unentarvetta vähäisempi unentarve vain. Eikä se ole joku sun päätös tms.
Tän takia en ikinä puhelinnumeroani laita näihin myynti-ilmoituksiin vaan kaikki asiat hoidetaan sähköpostin kautta. En myöskään koskaan ota puhelimella yhteyttä myyjään vaan aina sähköpostin kautta. Koen sen kohteliaampana tapana, koska joskus esim. bongaan haluamani tavaran yhdeltätoista illalla... Sähköpostin avulla myös minulla pysyy paremmin kontrollissa se kuka on ensin ja kenen kanssa on sovittu mitäkin.
Kerran minulla jäi numero vahingossa ilmoitukseen ja eikö joku soittanut minulle SUNNUNTAINA klo 9 että olisi tunnin päästä tulossa hakemaan tavaran. Siinä vaiheessa mietin että nyt on kyllä käytöstavat hukassa. Ja taas yksi syy sille miksi se puhelinnumeroni pysyy tiukasti omassa hallussani niin kauan kun on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Tän takia en ikinä puhelinnumeroani laita näihin myynti-ilmoituksiin vaan kaikki asiat hoidetaan sähköpostin kautta. En myöskään koskaan ota puhelimella yhteyttä myyjään vaan aina sähköpostin kautta. Koen sen kohteliaampana tapana, koska joskus esim. bongaan haluamani tavaran yhdeltätoista illalla... Sähköpostin avulla myös minulla pysyy paremmin kontrollissa se kuka on ensin ja kenen kanssa on sovittu mitäkin.
Kerran minulla jäi numero vahingossa ilmoitukseen ja eikö joku soittanut minulle SUNNUNTAINA klo 9 että olisi tunnin päästä tulossa hakemaan tavaran. Siinä vaiheessa mietin että nyt on kyllä käytöstavat hukassa. Ja taas yksi syy sille miksi se puhelinnumeroni pysyy tiukasti omassa hallussani niin kauan kun on mahdollista.
Niin no taidan tosiaan olla eliittiä, kun osaan alkeellisimmatkin käytöstavat, ja jotenkin olen kasvanut maailmassa, jossa muutkin osaavat...huokaus. Mutta ei sitten. Pitää varmaan toimia samoin. Itsellä siis oli osto-ilmoitus torissa ja siihen tämä hemmo otti yhteyttä. Se eka viestikin tuli btw illalla kello 22 maissa, ja mulla onnsellainen vanhanaikainen luuri, joka huutaa hiljaisuudessa sen viesti tuli -äänen, kun tulee viestiä! No, sitähän myyjä ei voinut tietää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'
Mitäs ne iltavirkut yömyöhään voivat tehdä :)) imuroida? Eii.. Käydä hoitamassa asioita kaupungilla? Eeii.. Viettää aikaa lasten kanssa? Eeii.. Taitavat tollottaa vaan televisiota.
Tästä ei ole kysymys, nukun monesti huonosti ja herään tahtomattani liian aikaisin, mutta eri asia on, etten halua puhua kenenkään kanssa tuohon aikaan aamusta puhelimeen, koska kuulostaisin takuulla väsyneeltä, ja toisekseen monilla on aamulla kiire, eikä aikaa jutella ja kolmannekseen se, että joku on hereillä ei tee kello kahdeksalta aamulla soittamisesta käytöstä, jolla tekee itsestään fiksun vaikutelman kenellekään!
Eikö teille lapsina opetettu, että kavereillekaan ei soitella kello kahdeksalta aamulla?! :D