Pääkaupunkiseudun työllisyystilanne
Kuinka helppoa tai vaikeaa sinun alallasi on saada töitä pääkaupunkiseudulta?
Kommentit (7)
Jokaiseen paikkaan 30-100 hakijaa. Edes haastatteluun ei pääse. Aineenopettaja (matematiikka).
Vierailija kirjoitti:
Jokaiseen paikkaan 30-100 hakijaa. Edes haastatteluun ei pääse. Aineenopettaja (matematiikka).
No kai sinne haastatteluun joku pääsee. Ja aina joku tulee valituksikin.
Entä jos on esim. vastavalmistunut tradenomi, löytyykö oman alan töitä vai pitääkö katsella "mitä tahansa"?
Työnsä tunnollisesti hoitavaa suomenkielistä siivoojaa revitään joka työnantajan suuntaan Helsingissä. Voi ns. valkata parhaan paikan päältä. Itse teen suht kevyttä, siistiä toimisto- ym. siivousta ihan ok-palkalla vaikka olen vasta vähän aikaa sitten aloittanut puhtaanapitoalalla.
En tee tätä pakon edestä, vaan vaihdoin stressaavammalta alalta. Elämä on ihanan yksinkertaista nyt ja rahaa jää jopa säästöön :-).
kenttätöihin kykeneviä rakennusalan työnjohtajia ei hirveästi ole vapaana.
Minä pääsin töihin vaikken ollut edes koulusta valmistunut, kun oli kuitenkin alan kokemusta.
Palkka noin 4k€/kk 8h työpäivillä.
Yritysmyynnin ja myynninjohdon tehtävissä. Ikää 32 v js työkokemusta 6v töitä saa helposti ja headhuntterit soittelee silloin tällöin. Palkka ok, mutta työ on todella tulosvastuullista eikä sovi kaikille
Saisin työpaikan päivässä. Olen sossu ja virkoja ei saada täytettyä millään.