Pitäisi kouluttautu jotta saisi töitä jotta voisi kouluttautua
Työkkärissä kehotettiin kouluttautumaan entistä enemmän, sillä omalla alallani on työvoimasta pulaa. Mutta sitä ennen minun pitäisi kouluttautua lisää jotta voisin saada edes jotain töitä, mutta pitäisi saada ensin töitä jotta voisin kouluttautua.
Kommentit (8)
Lisäkoulutuksen tarvetta selkeästi.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt vaan meet töihin. Huokaus.
Sanoppa sinä se. Omalla alalla olisi vaikka kuinka vapaita työpaikkoja mutta kolmeen vuoteen ei ole tullut ainuttakaan kutsua työhaastatteluun.
jos on ollut 3 vuotta poissa työelämästä eikä ole koko sinä aikana seurannut alansa kehitystä (oli se ihan mikä tahansa), niin tiedot pitäisi päivittää. Et tarvitse kouluttautumiseen erikseen töitä, riittää, että kouluttaudut. Sitä varten meillä on opintotukijärjestelmä.
Vierailija kirjoitti:
jos on ollut 3 vuotta poissa työelämästä eikä ole koko sinä aikana seurannut alansa kehitystä (oli se ihan mikä tahansa), niin tiedot pitäisi päivittää. Et tarvitse kouluttautumiseen erikseen töitä, riittää, että kouluttaudut. Sitä varten meillä on opintotukijärjestelmä.
En oikeasti saa enään lainaa sillä käytin koko opintolainan opiskellessani toisenasteen koulutuksen peruskoulun jälkeen. Sillä opintotuella eli noin 200-300 eurolla ei taas paljoa vuokria maksella. Siksi tarvitsen töitä josta voin ansaita ja sitten kun saan rahaa voin vähän kerrallaan säästää ja sitten kun olen säästänyt minulla puskurirahaa eli turva lähteä opiskelemaan ja päivittämään osaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeasti saa enään lainaa sillä käytin koko opintolainan opiskellessani toisenasteen koulutuksen peruskoulun jälkeen. Sillä opintotuella eli noin 200-300 eurolla ei taas paljoa vuokria maksella. Siksi tarvitsen töitä josta voin ansaita ja sitten kun saan rahaa voin vähän kerrallaan säästää ja sitten kun olen säästänyt minulla puskurirahaa eli turva lähteä opiskelemaan ja päivittämään osaamista.
Jos et osaa mitään, niin miksi kukaan sinua palkkaisi`?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et osaa mitään, niin miksi kukaan sinua palkkaisi`?
Siksi minun tulisikin kouluttautua lisää ja päivittää osaamista. Nämä ovat asioita joita mietin päivittäin, kunnes on niin väsynyt olo että hyvä jos muistaa syödä edes jotain illalla kun muuten ei tulisi syötyä. Omistaudun niin perusteellisesti ongelmani pohtimiseen.
Jos oikeasti aikoo kouluttautua työllistävälle alalla, kannattaa harkita sitä että ottaa taloudellisesti takkiin muutaman vuoden.