Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++MAALISmammat mahoineen+++

14.07.2008 |

Huomenia!

Nopeesti vain käyn tämän uuden pinon aloittamassa.

CATTITUDE oli kanssa saanut jonkin kesäflunssan alun tms. Sama täällä! Toissa yönä tuli kurkku hirveen kipeeks, ja eilen ihan flunssanen olo koko päivän :( Nyt vähän parempi, mutta on kurkku vieläkin pikkasen kipeä...

Eipä tänne ihmeempää. Samoja km painajaisia on tullut nähtyä pariin otteeseen, kuin toisillakin täällä... Onneksi ne on vain unia! Ja tänään ekaa kertaa täytyy taistella pahaa oloa vastaan... Helpotti kyllä heti, kun söi.

Mutta palaan paremmalla ajalla. Hyvää alkanutta viikkoa!!!

Pi-Ki 5+3

P.S. Toivottavasti ketään tuo otsikko ei loukkaa... Tiedän nimittäin yhden tyypin, kuka ei kestä, että kutsutaan mammaksi... Vaihdetaan ensi vkolle, jos haluatte!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tuska mikä olo tänä aamuna, ei okseta mutta kuvottaa, tekisi mieli vaan mennä makaamaan ja sääliä itseään. Oon nyt syönyt koko aamun kun en keksi muutakaan mutta sekään ei nyt tunnu auttavan. Ja väsyttää!!! Onneksi töissä on tosi hiljaista. Oltiin muumimaailman+Turun reissulla viikonloppuna, reissu meni hyvin mutta tuli vissiin huilattua liian vähän kun tämä olo on nyt tälläinen.

Mulla myös on tuo vatsanseutu jo niin turvoksissa/paksu, että on vaikea uskoa että viikkoja on vasta näin vähän. Tosin aikaisemminkin olen joutunut luopumaan osasta omia housuja jo ennen rv 10 -tänään viritin housujen napin kiinni nappikumpparilla.

Toivottavasti muitten viikko on alkanut mukavammin, mä jatkan nyt itseni säälimistä täällä itsekseni ;)

Helmililja 6+5

Vierailija
2/17 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan epätodellinen olo tän raskauden suhteen, kun ei ole muita oireita kun väsymys ja ajoittainen viiltely. Tosin esikoisenkin kanssa pahoinvointi tuli kehiin vasta joskus rv8. Mennään ylihuomenna yksityiselle varhaisraskauden ultraan, haluan vaan nähdä, että kaikki ookoo ja ollaan raskaana :).

Mä olen huomannut odottavani poikaa mielessäni. Lajittelin jo tytön pieneksi jääneitä vaatteita periaattella "nämä tyttömäiset eteenpäin, ja nämä unisexit säästän". Ehheh, ja ei siis MITÄÄN tietoa, ja ennenmminkin näkisin meidät kahden tytön vanhemina. Saas sitten nähdä.

Muuten olo on kuin olis ensi kertaa asialla, niin kärsimätön.. Haluaisi vaan tietää, millainen kaveri siellä masussa on (ja toivottavasti on). Itse raskaudesta tykkäsin viime kerralla hurjasti.

Tsemppiä ja onnea muidenkin alkuodotukseen!

hannahto ja kirppu arviolta 6+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika menee tosi hitaasti... ootan vain et pääsis np-ultraan niin oikeesti varmistuis et sitä raskaana ollaan...meinaan ei oo minkäänlaisia raskaus oireita, ehkä se on ihan hyväkin... ihminen on vaan niin malttamaton ja ajattelee aina pahinta!!! toinen lapsi siis tulossa (toivon mukaan) ei ensimmäisessäkään raskaudessa ollut mitään oireita ja maha alkoi näkyyn vasta lähempänä rv 20! Saas nähdä tuleeko esikoinen mustasukkaseksi ikäeroa lapsille tulis n 2 ja puol vuotta...

Eipä tässä kai muuta, pitäis mennä tota pyykkivuorta pienentään.... : )

Moonika81 rv n. 5+1

Vierailija
4/17 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten menee hyvin, säännööllisin väliajoin vaivaa ihan sudennälkä.

Kerroin täällä ihanille melkein-sukulaisille raskautumisesta. Mä haluaisin kertoa kaikille, hupsua. No, ensi viikolla pitää kertoa kavereille kunovat tulossa mökkeilemään meidän kaa.

Yllätyksiä ravintoaineista: Benecoli on kielletty (paketissa lukee), mutta miksi? Ja söin just Ahti silliä purkista, mites sen kanssa, en löytänyt vastausta espoon sivulta.

Edellä joku kirjoitti että käyttää jotain nappikuminauhaa. Mikä se on? Voiko niitä ostaa jostain? Ei varmaan mee kauan ennen kuin tarttis.

T:Vacsuli rv4+4

Vierailija
5/17 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis plussa tänä aamuna ja eilen, tosin haaleat mut kuitenkin.. :) Ei mitään oireita, ja hieman epäuskoinen olo. Ainoo oireeks luokitelteva kai jatkuva vessahätä.. Edelliset kakskin menny kyllä aika helpolla alussa.

Joku jo mietti mamma vaatteita.. Onneks on toi tän hetken muoti tunikoita ja leveneviä yläosia, niin hetken auttaavat.. Mulla on vaan ollut jo koko talven ongelmana painon nousu, että saas nyt nähdä miten käy.. Oon yrittäny pumpis ja salil käydä mutta paino senkun nousee, ja nyt varmaan 10 kg ennempi ku ekaa alotellessa.. toi on siis kyllä myös jäänyt jo ekasta osittain, eikä vaan nyt tullutta, mutta kuitenkin.. Mites muilla, pelottaako paisuminen etukääteen, ja onko jo vanhoistakin kiloista murheita..??

tv. tanja, kp34/30 tai siis rv4+5 tai jotain

Vierailija
6/17 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että vaan tursun ja tursun! Toisaalta, eipä tuo ole mikään ihme tällä syömisellä =)

Kahdessa edellisessä raskaudessa jotka menivät kesken niin ei ollut tätä vessahätää kokoajan! Oliskohan se hyvä merkki??? Koska aiemmin kasvu loppunut kohdussa jo jossain viikolla 4+ jotain...että jos tuo nyt olis merkki siitä että siellä kohdussa kasvua tapahtuu! Tai jotain...toivossa on hyvä elää...

MULLA REPESI TÄNÄÄN HOUSUT ;-/ onneksi ei kukaan nähnyt...ja oikeesti syy ei voinut olla painon nousu, vaan heikko kangas...koska housut olivat aivan löysät...(seliseliseli...!)

Täällä on moni valitellut flunssan oireita! Mulla on kans ollu pari päivää kurkku tosi kipeä ja aamulla kun heräsin niin oli nenä ihan tukossa...kyllä se siitä sitten aukesi, mutta kurkkukipu jäi! Viime kesänä mulle tuli oikein kunnon kesäflunssa ja se kestikin sitten yli 2 kk! Toivottavasti ei nyt tule ihan sellaista!!! On ihan tarpeeksi väsynyt muutenkin.

Sitä olen tässä kyllä miettinyt että miksi en ole niin hirmuisen väsynyt kuin aiemmissa raskauksissa? Onko kaikki muut väsyneitä??? Kyllä mulle nyt uni maittaa ihan kivasti, mutta aiemmin olen vaan alkuviikot nukkunut, nukkunut ja nukkunut...

Kylläpä taas tulee romaania kirjoitettua! Tää on kyllä ihan huippua että on vertaistukea! Ja että kaikki on samassa tilanteessa! On mullakin kaveri joka odottaa mutta hänellä viikkoja jo 13, joten menee sen verran edellä, että on ihanaa kun on "seuraa" samoilta viikoilta! Katselin että jollain oli ihan sama la:kin ku mulla eli 11.3., jos meidän vauveli silloin syntyisi niin se olis kyllä maailman paras synttärilahja mulle!

Ainiin! Tervetuloa uudelle plussanneelle! (sorry, unohdin nikin)!!!

PS. Mua ei ainakaan sana "mamma" haittaa mitenkään! Niitähän tässä ollaan! Maalisämmät saattas vähän haitata B-)

7/17 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varasin tänään ajan varhaisraskauden ultraan, joka on tasan kahden viikon päästä. Samana päivänä on sitten eka neuvolakin, joten kaikki jännät asiat samana päivänä...

Ekasta en varhaisultrassa käynyt, mutta nyt on vaan niin vahva tunne että on pakko mennä. Niin monet ovat sanoneet että nyt tulis kaksoset, joten täytyypi sekin käydä tarkistamassa hyvissä ajoin, että osaa henkisesti valmistautua jos aihetta on =)

Olis se kyllä oikee jymypaukku.

Mulla on maha jo nyt niin turvoksissa, että tekee pahaa katsoa farkkupinoa kaapissa ja ei puheetakaan, että niistä mitkään menisi kiinni.

Maha on jo niin pömpöllään, että näyttää kun olisi jo kuukausia enemmänkin.

Pahaa oloa ei ole ja nälkäkään ei suuremmin. Väsyttää kovin. Tänäänkin töiden jälkeen piti tunnin päikkärit ottaa. Onneksi esikoinen on jo 6, joten ei vaadi taukoamatta huomiota =)

Kellohelma 5+1

Vierailija
8/17 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yhä ilman pahoinvointia. Paleltaa ja väsyttää kyllä jonkinverran. Rinnat ei oo arat. Johtuneeko siitä, että imetän yhä esikoista pari kertaa päivässä. Saa nähdä vieroittuuko itse, jos maito vähenee tai muuttaa makuaan. Raskauden puolivälissä aattelin joka tapauksessa lopettaa.

Painonnoususta oli puhetta. Kovasti ruoka(herkut) maistuisi, mutta yritän hillitä, kun on n.15kg ylipainoa valmiiks. Painoindeksi on sen verran suuri, että jouduin viimeraskaudessa sokerirasitustestiin raskausdiapeteksen varalta. Se oli siinä rajalla, eli vähän piti tarkkailla ettei mm. syönyt makeaa tyhjään vatsaan. Kiloja tuli viimeks 10. Toivottavasti ei tälläkään kertaa tuu enempää.

Napinläpi kuminauhaa saa kangaskaupoista ja ompelutarvikeosastoilta. Mun on kyllä pakko käyttää jo äitiyshousuja. Maha on yhtä iso kun viimeks oli noin viikolla 14! Ei taida pystyy piilotteleen uutista sukulaisilta elokuun kesäjuhlissa...

nau rv 5+6

Vierailija
9/17 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ensiksi tuosta painosta.. Tänne meinaan sitä kertyi aika lailla tuon tytön kanssa, nimittäin 25 kiloa! Ihme ja kumma kaikki on lähtenyt vaikken imettänytkään kuin kuukauden. Eli odotettavissa on varmaan tämänkin kanssa uusia kymmenlukuja...

Tänään tein sitten varmistustestin iltapäivällä ja vahvaa plussa näytti, vaikka jaksoin pidätellä vaan ehkä 1,5 tuntia :) :)

Ja kas kummaa, heti alkoi sitten pahoinvointi, blaah... Autossa oli ihan tuskaa istua ja mieleen tuli muisto viime kevään tiputusreissuista naistenklinikalle, kun ei mikään pysynyt sisällä alkuraskaudessa..

Mut ihanaa tää kuitenkin on ja kaikki krempat kestää, kun saa sitten maailman parhaan palkinnon!

Tiuku 4+2

Vierailija
10/17 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tänne se veri vetää... Koitan suhtautua tähän raskauteen jotenkin varovaisen optimistisesti... Menee sitten miten menee...

Ikävää, että on kesä lenssu päässyt yllättämään toiset.

Oikeastaan alkaa tämä konkretisoitua, sillä tänään on olut ensimmäinen huonovointinen päivä. Istun tässä koneella ja taistelen halua halata vessan pönttöä. Minulla on ollut tavaramerkkinä tämä iltapahoinvointi, eli alkaa ilmeisesti varmistua tuo testin plussa. Viimeksi poikaa odottaessa sitä jatkui aina tuonne viikolle 18 -- kauhulla siis muisti palaa pätkittäin...

Syön tässä hävyttömästi karkkia ja toivon, että ne pysyvät sisällä. Ei ehkä aivan terveellistä... Tuossa oli painokeskustelua ja turvotuksesta. Totesin eilen lihonneeni neljä kiloa kolmessa viikossa. Vaakaan katsominen teki pahaa samoin, kun kiristävät kesä housut... Aiemmin olen laihtunut alkuun suurinpiirtein saman verran...

Sitä tämä kolmas teettää - vai oliskohan tulossa numerot 3 ja 4. Kieltäydyn ajattelemasta tuota.

Joku oli menossa alkuraskauden ultraan. Kovasti tekisi myös mieli kurkistaa, että on asiat niin kun pitää.

Kuulumisiin

Lytte ja murut

Vierailija
11/17 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanasti tänne näyttää meitä raskautuneita kasautuvan :)

Lytte taisi olla aika samassa tilanteessa ainakin. Täälläkin kolmatta varovaisen toiveikkaana pelonsekaisin tuntein odotellaan.

Ihan ihmeissäni olen ollut näiden oireiden kanssa...en muista että poikien kanssa olis ihan tällasta ollu. Väsyttää, palelee, pissattaa, tissit on niin kipiät ettei kärsi koskea ja tuonne alamahaan sattuilee ja jomottelee aikalailla. Liekkö joku hormoonihirviö tulossa vai onkohan oma ikä tehny tepposen... Nuo aikaisemmat kun sain siinä parikymppisenä ja kymmenen vuotta siitä on kohta vierähtänyt. Ei oo kroppakaan enää ihan uusi.

:)Piiperö-78 rv 5+1

Vierailija
12/17 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vika meiän koneessa vai sivuissa...hmm... Kuinkakohan kauan menee, että nämä nettisivut tulee kuntoon???

No, asiaan. Moni valittelee samaa - eli ei ole oireita syömishalua ja turvotusta lukuun ottamatta. Siis mulla kanssa tämä maha on PELOTTAVAN kokoinen... Aloin miettimään, että entä jos onkin tulossa helmikuun vauva, että oli "vale-menkat"-välissä, ja vkoja oliskin jo 9 ja jotain... On ihan järkky maha! Vai turvottaako tää vaan vkoilla 5 ja 6 sitten niin paljon, kun muillakin samaa vikaa ;) Ja syödä vois koko ajan. Mielummin jotain suolasta ja "oikeeta ruokaa" enempi kuin herkkuja - vaikka normaalisti olenkin karkkihiiri. (Kohta muuten menenkin sohvalle katsomaan telkkua ja syömään jätksi-auton turkinpippuri-jädeä..NAM!)

Ja on sekin jännä, miten tässä toisessa raskaudessa on paljon kärsimättömämpi ja pelkää enempi kuin esikoista odottaessa! En mä Artusta tosiaan missään alkurask.ultrissa käynyt, mutta nyt kyllä käyn...

VASCULI kyseli sillin ja benecolin (oliko se sitä?) syönnistä. En tosiaan tiedä, miks benecolia ei sais syödä..hmm.. Ja mietin tuota silliä pari pvää sitten itsekin. Kysyn huomenna nlassa! (Taidan muuten olla meistä eka, joka sinne menee???)

TANJA kyseli painosta...juu...ongelma täälläkin...ja pitäisikö sanoa Ongelma isolla o:lla... Plussatessa mitat oli 71kg/157cm...eli tasan 10kg enempi, kuin mitä oli Artun odotusajan alussa. (Ja silloinkin siinä 61 kilossa oli liikaa!! 53-55kg mulle hyvä paino - ei liikaa eikä liian vähän.) Joten jos nyt tulee samat 20kg lisää, niin TITTIDIIII, painan yli 90kg!!! Mikä sotanorsu musta tuleekaan... Joten kyllä - pelottaa painonnousu, ja paljon pelottaakin!

Hihihihih - repesin ääneen nauramaan ÄITI1983 tuota "ämmät"-heittoa! Hehehehehe!!! Lupaan, että aina kun aloitan pinon, niin ämmiä en meistä tee, hih! X-D

Toivotaan TIUKU83, ettei yhtä kova paha olo tule tässä raskaudessa! Itse olin yhden yön viime rask.aikana myös tiputuksessa Hyvinkäällä, mutta rv 28 (tai jotain...). Tuli päivän kestävä yht'äkkinen oksennustauti, ja mikään ei pysynyt sisällä! Mutta se meni sitten vuorokaudessa ohi, onneksi.

Joopelis joooo. Huomenna siis nla. Onks pakko mennä vaa'alle, jos ei haluuuuu ;) EI hitsi, että saan varmasti kuulla kunniani tästä alotuspainosta! (Ja nyt siis painan AINAKIN 2-3 kiloa enempi kuin plussatessa, mahan koosta päätellen...) No, asiastahan se mulle sitten "saarnaa"... :) Pidemmittä puheitta siis sen jäden kimppuun ja huomista odottelemaan!

Pi-Ki 5+3

Vierailija
13/17 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

täällä uusi maalismamma (rv 7+1), pari viikkoa sitten plussannut ensiodottaja. Neuvolassa käyty, hirveästä painonnoususta masennuttu... ja kuvotuksen kanssa taiteillaan. Todella huojentavaa lukea tätä keskustelua ja huomata, että muut kamppailevat samojen ajatusten kanssa! Tsemppiä :-)

Soozy

Vierailija
14/17 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös uusi maalismamma ilmoittautuu mukaan. Plussasin tänään, oletettuna menkkojen alkamispäivänä. Oireina pienet vihlaisut eilen ja toissapäivänä, tänään väsymys :). Takana tm viime huhtikuussa, mutta nyt luottavainen olo tämän uuden raskauden suhteen.

Nasse huimat rv4+1 :)

Vierailija
15/17 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva sitten helposti bongailla, kellä la lähellä omaa. Ihan niinkuin se kertoisi jotain synnytysajankohdasta ;). Mutta tässä alkuvaiheessa tietysti vähän väliä, onko la alku- vai loppukuusta, kun jokainen viikko niin merkittävä.

Vierailija
16/17 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pi-Ki:lle tsemppiä neuvolaan.. Siis mulla mitat nyt 166cm/75kg(noin), painoin ehkä ton verran ku eka syntyi.. tai ainakin vaan vähän enemmän.. :) Ja TIEDÄN että sit ku neuvola kutsuu niin se täti siellä rähisee mulle.. Viimeks tuli sanomista kun en alussa lihonut tarpeeks ja lopussa liikaa..

On molemmista tytöistä tuo paino alkanu nousta vasta puolivälin jälkeen, ekasta sain n. 13 kg ja toisesta 11 kg, eli ei nyt mitään ihan mahtavia mutta kuitenkin..

Pakko ruveta tsemppaamaan tuon herkuttelun kanssa, mulla heikkous siis tietty suklaan lisän on kaikki suolanen, lähinnä sipsit yms ja nepä sitä nestettä vasta kerääkin :)

Mutta jääpä saunasiiderit vähemmille, niistä kun oon nyt kesälomaa viettäessä päässy nauttimaan.. Oon tosin sitä kanta kuntaa joka sallii lasin saunan päälle, ainakin jos ei sauno joka ilta, tai sitten ykköstä, kaks kun on jo saanu niin huomaa että mikä itest tuntuu niin on itelle ok.

Muillakin tais olla ainakin jollakin jo ennestään? Millasia ikäeroja? Meillä siis tytöt synt 11/03 ja 9/05, niillä tuo perinteinen 1v10kk, tähän pitäs nuorimmalla tulla 3 1/2 vuotta ja toisella reilu 5. Ja sillaikin erilaista kun ovat olleet syysvauvojaj ja mun tuntien tää venyttää ittensä vaikka huhtikuulle asti..

Meilläkin oli muuten ekan la pvä mun synt jälkeen ja tokalla pvä ennen miehen synttäreitä :)

Aika romaani, mutta olen nyt itseni tähän koukuttanut kesäloman kunniaksi!

tanja rv4+5??

Vierailija
17/17 |
14.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa nää sivut vähän reistailla välillä... Tää etova olo sais kyllä jo pikku hiljaa ruveta vähenee, vaikka hyvä merkkihän se raskaudelle on. Ja tää kuumuus ei kyllä yhtään helpota oloa, eikä tämä ihme räkätauti. Oksettava olo aamusta iltaan, ja jos yöllä herää esim. vessaan, niin ei aina pysty heti käymään pitkälleen kun oksettaa. Tällästä oloa ei kyl muistini mukaan ollu aiemmissa raskauksissa. Välillä vaan pientä aamupahoinvointia.

Ite en oo vielä varannu ees neuvola aikaa, jos vaik ens vkon aikaan sais sen tehtyy. Mut vasta sit raskaus tuntuu todelliselta kun on ekassa ultrassa käyny. Siihen asti saa jännittää onko kaikki varmasti ok. Toivottavasti on. Joo, pitänee ruveta nukkumaan... mut ensin täytyy varmaan käydä syömäs jotain "pientä" iltapalaa ;)

maikku80 7+0