Aspergerin äitinä stressaa!
Minulla on asperger-persoona lapsena. Ihan tyttö tää on sitä en kiistä. Pesemisten kanssa on ollut aina niin ja näin, koska ei tykkää pesemisestä. Murrosikänäkään ei halunnut peseytyä. Aina kauhea riita oli siitä, että mee jo pesulle siitä! Nyt hän on jo nuorinainen ja opiskelee lääkiksessä. Tosi kaunis ihana tyttä on! Saa sieltä huippunumeroita. On käynyt jo proffan avustajana Jenkeissä lääkärikonffassa. Hyvältä näyttää!
Aina ei ole kuitenkaan ollut näin ruusuista. Hänelle on tuottanut ongelmia sosiaaliset suhteet erityisesti vastakkaiseen sukupuoleen. Jostain syystä on aina takertunut kaikkiin tuntemattomiin ja alkanut niitä pommittamaan viesteillä. Oli mennyt poliisille asti nämä jutut, kun ei ymmärtänyt lopettaa. Tunnen merkittävän aspergerasiantuntijan ja hän on sanonut, että se kuuluu aspergeriin ja menee varmaan joskus ohi. No niin minä jo luulin, kun se lopetti sen murkkuikäisenä! Mutta nyt on alkanu yliopistossa uudestaan! Oikeusjutut on taas päällä ja taitaa saada lähestymiskieltoja useaan ihmiseen. Olen tosi epätoivoinen! Näinkö hän pilaa tulevaisuutensa!
Lisäksi minua huolestuttaa hänen seksuaalisuutensa. On tosi kaunis ja hyväuskoinen! Pelkään että opiskelijabailuissa joku poika vielä käyttää sitä hyväkseen! Mitä minun pitäisi tehdä! Kuinka saisin tälle tytölle puhuttua järkeä? Onko muilla ollut vastaavia ongelmia ja miten olette niistä selvinnyt?
Kommentit (57)
Tänään oli kauhea päivä! Tyttäreni oli olut muiden opisklijatovereiden kanssa baarissa. Olin nimenomaan kieltänyt tuollaisen. baari on täynnä kaikenlaista roskaporukkaa, jotka voivat käyttää hyväkseen aspergerin viattomuutta. Mitenköhän tästä jaksais eteen päin. :(
Eikö ketään ees kiinnosta? Olenko mielestänne vastenmielinen?
T. Mirja
Vierailija kirjoitti:
T. Mirja
Minua ainakin kiinnostaa!
T. Psykiatri
Vierailija kirjoitti:
T. Mirja
et sä oo vastenmielinen. Itsellänikin on assperger lapsi ja ymmärrän hyivn sua. ei aspegerin kanssa oo aina helppoa. joskus meinaa itku äästä.
Niillä korteilla mennään, mitkä saadaan. Tue vaan asperger-lastasi ja aseta rajat.
Lohduttavasti voin sulle ap sanoa että yleensä aspergerit ei oo yhtää seksuaalisia joten tuskin tyttös tulee raskaask.
Vierailija kirjoitti:
T. Mirja
Olet.
T. Rehellinen Riihimäeltä
Suurin osa ketjusta taitaa olla pelkkää provoa, mutta laitan silti omat kokemukseni. Mun veljellä on asperger ja korostan heti alussa ettei kaikilla ole samoja "oireita" vaan riippuu ihan ihmisestä.
Tällä hetkellä 25v eikä edes voisi kuvitella perheen perustamista. Lähinnä vetäytyy omiin oloihinsa kotiin ja keskittyy täysillä muutamaan harrastukseen. Ehkä vähän liiankin suurella intohimolla. Voi puhua tosta noin kelle tahansa ilman mitään suodatinta. Ei ymmärrä ettei esim julkisuuden henkilöille voi mennä miten tahansa puhumaan ja pommittaa viesteillä. Nimenomaan kiinnostuu kaikista semmosista tuntemattomista henkilöistä. Turha sitä on yrittää sille sanoa, kun pitää omasta kannasta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Lohduttavasti voin sulle ap sanoa että yleensä aspergerit ei oo yhtää seksuaalisia joten tuskin tyttös tulee raskaask.
Mistä hatusta tääkin on taas vedetty? Ihan on yhtä seksuaalisia kuin muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Mirja
Olet.
Mitä olen sinulle tehnyt?
T. Mirja
Onpas törkeitä juttuja täällä! Aloittajaa on jopa sanottu vastenmieliseksi!
Vierailija kirjoitti:
Ja tällekin annettiin alapeukku!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä hatusta tääkin on taas vedetty? Ihan on yhtä seksuaalisia kuin muutkin.
Näin on, itse sain pillua viimeksi kuukausi sitten.
t. seksuaalinen asperger
Niin, siinä on kyllä miettimistä mistä lapsi olisi saisi terveen seksuaalisuuden mallin jos ei kotoa missä äiti fantasioi kieli pitkällä siitä että hänen stalkkauksensa kohteen vaimo kuolee ja enää lähestymiskielto erottaa hänet leskimiehestä.
Onneksi aspergerit ovat kuitenkin yleensä älykkäänpuoleisia, joten kyllä he saavat tämänkin selville. Toivokaamme että se tapahtuu monien villien seksikokemusten saattelemana!
t. vuoropäällikkö Hesburgerista
Vierailija kirjoitti:
Suoraan kysymykseen suoraan vastaus. Itse kysyi, minä vastasin.
Ei tuo ole kuollut vielä!
T. Mirja