Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pysyvästi laihtuneet, kuinka onnistuitte?

Vierailija
27.01.2018 |

90 %:lla kilot palaavat kahden vuoden sisällä ainakin osittain.

Itse kuulun onnistujiin. Pudotus aika mitätön, 5-6 kg, mutta ylipainon puolelta takaisin normaaliin ja yli 3 v nyt pysynyt siellä. Tällä hetkellä BMI 23. Toiset 5 kg pitäisi tiputtaa jos haluaisin olla teini-iän mitoissa, mutta en edes ole varma haluanko sinne.

En ole missään vaiheessa rajoittanut tai kieltänyt mitään ruokia itseltäni. Alkuvaiheessa laskin kalorit niin sai kuvan siitä, mikä on riittävä ruokamäärä. Tämä oli hieman vaivalloista mutta sen pohjalta pystyy vieläkin tekemään karkeita arvioita, ja jos meinaa ostaa herkkuja niin ymmärtää mikä niiden vaikutus on.

Rupesin harrastamaan liikuntaa säännöllisesti. Aiemmin se on ollut on-off hommaa. Mitään superradikaaleja muutoksia elämäntapoihin en ole kuitenkaan tehnyt, vaan pieniä parannuksia, joita pystyy pitämään yllä.

Käyn vaa'alla ehkä kerran kuussa. Aavistan itsekin syömisten, peilin ja olon perusteella, onko paino hiipimässä ylöspäin. Lipsun joskus epäterveellisiin tapoihin, esimerkiksi syksyllä jolloin pimeän tullen tekee mieli sokeria, mutta silloin olen rehellinen itselleni, että nyt sitten olen lihoamisen tiellä ja tätä ei voi jatkaa pitkään.

En mieti säännöllisiä syömisiä kummemmin. Tiedän kuitenkin, että nälkäisenä kaupasta ostaa epäterveellistä ruokaa, joten sen verran pidän huolta välipaloista ettei sen luokan nälkä pääse iskemään.

Näin siis täällä. Ei mitään järjetöntä itsekuria, koska sitä pitää riittää muuhun elämään. On kumminkin rehellinen itseään kohtaan ja näkee ne heikot kohdat, missä painonhallinta menee pieleen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidin suolistoni kuntoon. En käytä enää vehnää, lehmänmaitoa, punaista lihaa enkä syö kemikaalicoktaileja, vaan teen itse ruokani raaka-aineista alkaen. Vähensin makean syömistä paljon. Sokerin korvasin hunajalla. Syön enemmän kasviksia. Paremmat suolistobakteerit laihduttivat minut?

Vierailija
2/5 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vähemmän kuin kulutan. Näin pääsääntöisesti. Joskus toki herkuttelupäiviä mutta ei yksi päivä silloin tällöin mitään lihota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atkinsin induktiolla kuukausi, sitten kevytkarppausta muutama kuukausi, 21kg lähti (70-49kg). Pääsin kertaheitolla eroon sokerinhimosta ja tavasta napostella pitkin päivää, siinä missä ennen saatoin syödä 3 munkkia kerralla nykyään neljäsosa yhdestä munkista on ihan tarpeeksi.

Kun olin päässyt tavoitepainoon (oikeastaan pari kiloa alle), aloitin liikunnan ja sitä kautta tuli kolmisen kiloa lisää. Ei ole ollut mitään ongelmia painonhallinnassa sen koommin.

Vierailija
4/5 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin, että mun on turha jättää ruokavaliosta pois mitään mistä tykkään, se johtaa aina siihen, että ennemmin tai myöhemmin niitä kiellettyjä ruokia/herkkuja pitää sitten vedellä kaksin käsin ja homma lähtee käsistä. Syön siis ihan mitä haluan, mutta pienempiä annoksia.

Vierailija
5/5 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse huomasin, että mun on turha jättää ruokavaliosta pois mitään mistä tykkään, se johtaa aina siihen, että ennemmin tai myöhemmin niitä kiellettyjä ruokia/herkkuja pitää sitten vedellä kaksin käsin ja homma lähtee käsistä. Syön siis ihan mitä haluan, mutta pienempiä annoksia.

Mulla sama. Syön mitä haluan, mutta kohtuudella ja säännölliset ruoka-ajat pitää olla. 20kg laihduin ja poissa on kilot pysyneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi