Kuinka luoda vaikutelma hyväosaisuudesta / elitismistä?
Tarkoitan siis sellaisia hienovaraisia vihjeitä eikä niinkään mitään pröystäilyä.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan tietää mitä sit tapahtuu, kun tuollainen vaikutelma on luotu. Jos saa uuden kaverin, niin pitääkö koko ajan salailla totuutta? Vai onko kuvaa hyväosaisesta elitististä tarkoitus näyttää pelkästään niille, joihin ei aiota tutustua, esim. kaupan kassalle? Mitä siitä hyötyy?
Kun käytän jotain parempaa vaatetta, se kohottaa itsetuntoa. Vaikka siellä kaupassa, kun huomaa asiakkaiden vilkuilevan. Luulen että ap ajattelee samoin.
Okei, eli tarkoituskaan ei ole saada tietynlaisia ihmisiä puoleensa/elämäänsä, vaan herättää vain tietynlaisia ajatuksia ihmisissä, jotka ovat täysin tuntemattomia ja jäävätkin sellaisiksi?
Itse olen pienituloinen ja ennen käytinkin rumia ja yhteensopimattomia vaatteita, ja ihmiset tuijottivat. Olen ruvennut käyttämään "normaalimpia" vaatteita ja ihmiset tuijottavat vähemmän, koska en näytä erikoiselta vaan vaatteiden puolesta ainakin nopeasti arvioiden samanlaiselta kuin muutkin. Eli tavallaan saan siitä itsetuntoboostia, että "nostan" itseni muiden tasolle. Ymmärrän siis, että haluaa saada paremman fiiliksen pukeutumalla ihmisten ilmoilla tiettyä kuvaa itsestään antaen, vaikka en osaakaan henkilökohtaisesti samaistua siihen, että haluaa nimenomaan tulla huomatuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivistynyt, miellyttävä käytös, aina hyväntuulinen, huoleton, ja rahalliset vastoinkäymiset valuvat kuin vesi ankan selästä. Siitä tunnistaa aidosti rikkaan. Ei helyistä tai krääsästä.
Luetelkaa tunnettuja suomalaisia elitistejä? Jos Suomessa ei ole yhtään elitistiä, luetelkaa ulkomaalaisia.
Jorma Uotinen, Helena Lindgren?
Repesin! Helena elitisti! Voi luojanlumpeet, sillä naisella ei ole älyä, mutta ei kyllä rahaakaan. Jorma samanmoinen tollo.
Käy taidenäyttelyiden avajaisissa säännöllisesti, oopperassa ja baletissa. Lue kaikki Finlandia-ehdokkaat menneiltäkin vuosilta. Opettele kieliä. Vuoden tai parin jälkeen sinulla on jo uusi tuttavapiiri, joka on määriteltävissä hyväosaiseksi ja näin ollen sinäkin kuulut joukkoon.
Hah, meillä on työpaikalla sellainen tosielämän hyacinth bucket (siis bukee) :D Kaikki tietävät kyllä totuuden mutta antavat reppanan esittää kuuluvansa eliittiin.
Jorma Uotinen, Helena Lindgren?