Hoitoalan naiset ja p*skan puhuminen selän takana
Mikä vaivaa hoitoalan naisia (ja osaa miehiä). Haukutaan ja parjataan, puhutaan muunneltua totuutta selän takana. Sitten ollaan kuitenkin työparina kuin parhaat ystävät, samoin kahvitauoilla näitten haukkujien kanssa.
Siis oikeesti, kenen pää kestää tuollaista kaksinaamaisuutta? Pahimpia ovat 30-50v naiset.
Mikä olisi oikea tapa suhtautua? Olla totuuden torvena ja sanoa, että juurihan haukuit tuota työparia laiskaksi ja nyt on noin hauskaa.
Vai työpaikan vaihto?
En voinut kuvitella, että alalle päätyy noin ikäviä ihmisiä. Vai voinko yhden paikan takia edes näin ajatella..
Kommentit (91)
Totuudentorveus on ainoa joka lopettaa tämän pahansuovan tavan.
Vierailija kirjoitti:
Tietäisittepä mitä kaikkea kuulen kun teen työtäni, eli siivoan hoivakodissa. Olen hiljainen ja "huomaamaton", joten mun kuullen puhutaan mitä vaan haukutaan työkaverit, esimiehet, asukkaat ja varsinkin niiden omaiset... sama juttu oli sairaalassa, selväksi tuli että "hankalien potilaiden" soittokellot tiputetaan lattialle tahallaan etteivät vaan voi soittaa apua ja hoitajat saa rauhassa juoruilla ja juoda kahvia.
Taidat ihan itse olla se 'hankala omainen' . Koita joskus positiivisella asenteella.
Noin käy kun joukko vähä-älyisiä, pienipalkkaisia ja rupsahtaneita kaakattajia on samassa työpaikassa. Ei kannata hakeutua hoitoalalle, ns. "paskatyö".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten tapa toimia on puhua pahaa selän takana, manipuloida ja saada toiset ihmiset huonoon valoon. Lopulta nainen on saanut puolelleen armeijan, joka yhdessä lynkkaa uhrin. Tämä uhri ei ole koskaan päässyt puolustautumaan tai oikaisemaan epäkohtia, koska kaikki on tapahtunut selän takana. Tuota esiintyy jokaisella elämän osa-aluuella. Käytös ei rajoitu pelkästään hoitoalaan. Iso osa naisista puhuu muunneltua totuutta, jos se hyödyttää heitä itseään. Naiset ovat henkisen väkivallan mestareita.
Miehet toimivat täysin samoin, mutta jostain koomisesta syystä vain naiset leimataan.
Vuodesta toiseen.
On siellä kiukuttelenassa ja temppuilemassa muutama mieskin.
Eli muutama nainen ei lähde mukaan ja muutama mies.
Sitten on näitä ammattilaisia. Ne eivät muuta tee kuin jäytävät ja jauhavat loputtomasti.
Sitä vainmietin, että miten ihmiset eivät näe lävitse.
Jos ihminen jokaisesta vuorollaan jotain pahaa sanoi niin eikö ihmisessä jokin vika ole.
Joukossa on oikeasti ihmisiä jotka voivat salaa pahoinpidellä potilaita. Todella rumasti ja halventaen voidaan puhua näistä.
Olin aikoinaan sairaalassa töissä ja mikään ei ole näemmä muuttunut. Tosin olin vain sairauskertomusarkistossa ennen nettiä joskus 80-luvulla. Pomoni (nainen) saattoi olla tosi ilkeä meitä alaisiaan kohtaan. Hänellä oli omat suosikit ja me muut saimme tuta hänen pahan tuulensa.
*
Hän alkoholisoitui ja krapulapäivinä me vähemmän suositut työntekijät olimme kusessa. Nykyään jo R.I.P. mutta vieläkin joskus nään painajaisia.
Onkin tullut olo, että ihmisen on lähes mahdoton pysyä hyvänä ihmisenä jos joutuu tällaisessa joukossa olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Noin käy kun joukko vähä-älyisiä, pienipalkkaisia ja rupsahtaneita kaakattajia on samassa työpaikassa. Ei kannata hakeutua hoitoalalle, ns. "paskatyö".
' paska työ' ei vedä vertoja millään asteikolla ilkeän ihmisen vastenmielisyyteen. Mikään työ ei ole paskaa. Kaikki työ/ tekeminen, mahdollistaminen, on arvokasta. Joka muuta väittää, on jotenkin vinksahtanut/ ilkeä ihminen. Voi vain miettiä minkälainen elämä on näillä ilkeilijöillä. Tuskin kovin kaksinen. Pahoittelut siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten tapa toimia on puhua pahaa selän takana, manipuloida ja saada toiset ihmiset huonoon valoon. Lopulta nainen on saanut puolelleen armeijan, joka yhdessä lynkkaa uhrin. Tämä uhri ei ole koskaan päässyt puolustautumaan tai oikaisemaan epäkohtia, koska kaikki on tapahtunut selän takana. Tuota esiintyy jokaisella elämän osa-aluuella. Käytös ei rajoitu pelkästään hoitoalaan. Iso osa naisista puhuu muunneltua totuutta, jos se hyödyttää heitä itseään. Naiset ovat henkisen väkivallan mestareita.
Miehet toimivat täysin samoin, mutta jostain koomisesta syystä vain naiset leimataan.
Vuodesta toiseen.
Naisten vakiomantrat taas.
-mutta kun miehetkin!
-me olemme vain uhreja!
Kanna sinäkin joskus vastuu itsestäsi ja elämästäsi, ei taida onnistua?
Kyllä kaikenlaista paskaakin työtä voi tehdä ilman sitä ämmien paskaa. Ne varmistavat oman asemansa ryhmässä. Johan niin kirjoitin.
Ämmien täytyy aina varmistaa oma asema tai sitten ne tahtovat pilata jonkun maineen ettei siitä tykättäisi. Kyllä ne tietää sen itsekin.
Haluaisin sanoa teille joille se ihana hurmaava työntekijä mielistellen uskoutuu kahvilla jonkun virheistä, niin tämä samainen ihminen haukkuu teidät jossakin vaiheessa jollekkin toiselle.
Jos siis huomaat jonkun jatkuvasti mustamaalaavan jotakin työkaveria taikka haukkuvan virheistä toista älä mene lankaan.
Itse nähnyt miten sitten tämän haukutun henkilön kanssa kaveerataan ja tuhahdellaan taas jollekkin toiselle.
Tämä rakastaa nimenomaan ihmisten, usuttamista riitoihin keskenään.
Itse sitten maireana seuraa kun toiset tappelee valheittensa takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietäisittepä mitä kaikkea kuulen kun teen työtäni, eli siivoan hoivakodissa. Olen hiljainen ja "huomaamaton", joten mun kuullen puhutaan mitä vaan haukutaan työkaverit, esimiehet, asukkaat ja varsinkin niiden omaiset... sama juttu oli sairaalassa, selväksi tuli että "hankalien potilaiden" soittokellot tiputetaan lattialle tahallaan etteivät vaan voi soittaa apua ja hoitajat saa rauhassa juoruilla ja juoda kahvia.
Taidat ihan itse olla se 'hankala omainen' . Koita joskus positiivisella asenteella.
En ole tuo siivooja, mutta sinä taisit nyt paljastaa olevasi juuri siivoojan kuvailema henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on ihan oikeassa, ja moni muu. Nimenomaan, kun kyse on HOITOalasta, jossa tehdään paljon parityöskentelyä, ja hoidetaan ihmisiä, sitä suuremmalla syyllä pitäisi osata käyttäytyä, puhaltaa yhteen hiileen. Oman itsetunnon kohottaminen toisia haukkumalla, virheitä hakemalla, ja vähättelemällä, kertoo jo paljon ihmisestä itsestään, kateudesta, ja huonosta työyhteisöstä, sekä ilmapiiristä.
Varsinkin lähihoitajissa on näitä paskanpuhujia ja kieroilijoita. Hakeutuuko alalle persoonallisuushäiriöiset vai miksi lähihoitajat ovat niin onnetonta sakkia?
Miksi pitää lietsoa pahaa mieltä ja vihaa? Jos epäkohtia on, niistä on välittömästi reklamoitava eteenpäin eikä leimata koko ammattikuntaa paskaksi ja haukkumalla julkisesti. Tuo jos jokin on epäreilua ja asiatonta. Suurin osa hoitoalan ihmisistä kuitenkin haluaa auttaa ja tehdä voitavansa hoidettavien puolesta. Ole sinä arvostelija ihminen ja hoida asiat oikeaa kautta, jotta ne voisivat muuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo siivooja, mutta sinä taisit nyt paljastaa olevasi juuri siivoojan kuvailema henkilö.
Ei, vaan koitan katsoa asioita eri kannoilta.
Ihminen ei ole mustavalkoisesti kiva tai pa*ka. Toinen voi olla laiska ja sillä tavalla epämiellyttävä työtoveri mutta kuitenkin hauska juttelija, jonka kanssa on kiva puhella kahvitauolla. Mitä kivempi ihminen, sitä hankalampi hänelle on sanoa, että hän tekee työtään väärin tai vastenmielisesti - ja silloin tulee purettua turhaumaansa muille selän takana.
Tuota tekevät myös miehet. Kuulisittepa vain.
Myöntäiskö joku nyt vain kiltisti, että paskan puhuminen selän takana on hauskaa ja saatte siitä tyydytystä ja pientä iloa ankeaan työpäivään! Olette sadistisia luonteita ja nautitte siitä!
Yleistäminen on usean pahan alku. Yksilöitähän me kaikki olemme.