Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stressaa jo nyt tulevat lapsen yo-juhlat. Rahatilanne toivoton...

Vierailija
26.01.2018 |

Kolme vanhempaa sisarusta ovat aikoinaan saaneet hienot juhlat. Kuopus on kuusi vuotta nuorempi kuin seuraavaksi nuorin. Ja hän siis on kevään ylioppilas.

Avioero välissä, ei kontaktia eksään juuri. Harmittaa tytön puolesta, kun täytynee tyytyä kakkukahveihin kotioloissa. Jotenkin piiritkin supistuneet eron myöt ja sukulaisia kuollut vauhdilla.. eli vieraslistakin olisi lyhykäinen.

Samassa tilanteessa olevia?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakotatte vieraita tuomaan 100 euroa kirjekuoressa. Selitätte että paljon sukulaisia kuollut niin te jotka olette hengissä maksatte heidänkin edestään.

Vierailija
2/41 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli kakkukahvit kotona. Illemmalla sitten tuli nuoriso juhlimaan. Grillattiin makkaraa, syötiin makaronisalaattia ja laulettiin karaokee. Oli mukavan rennot juhlat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollihan tämä on, mutta mitä vikaa on kahvitilaisuudessa kotona? Pitääkö sille yökerhossa järjestää isot bileet?

Vierailija
4/41 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi myydä jotain Torissa/Huutonetissä että tyttö saisi jonkun korun vaikka? Ja että vieraille saisi valko/rose/skumppaa edes lasillisen verran? Ei juhlien tarvitse välttämättä olla kalliit. Itse voi tehdä tarjottavat ja taustalla voi soida musiikki nostattamassa tunnelmaa. Se on mielikuvituksesta kiinni!

Vierailija
5/41 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin oli kakkukahvit kotona. Illemmalla sitten tuli nuoriso juhlimaan. Grillattiin makkaraa, syötiin makaronisalaattia ja laulettiin karaokee. Oli mukavan rennot juhlat.

Riittikö 200 grammaa makaronisalaattia per vieras?

Vierailija
6/41 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö tekemään pikku hiljaa pakastimeen tarjottavia? 

Onko paikkakunnalla mitään Fb-ryhmää missä voisit pyytää apua järjestelyihin.

Sille et mitään voi että sukulaisia on kuollut, mutta kai nyt kuitenkin jonkun verran sukulaisia on elossa juhlimaan?

Vierailija
7/41 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hienot juhlat teillä on aikaisemmin ollut, kun kakkukahvit kotioloissa on harmituksen paikka? Tuohan on ihan tavallista. Otsikosta luulin, että kyse on siitä, että ette saa lapselle hankittua yo-lakkia ja vaatteita, mutta eihän teillä ole mitään hätää. Enemmän lapsi arvostaa sitä, että juhliin käytetään aikaa ja vaivaa ja etä hänestä ollaan ylpeitä.

Minä olen pitänyt omies lasten yo-juhlia ihan onnistuneina vaikka olen joutunut tekemään kaiken itse. Ei minulla ollut varaa leipomoiden kakkuihin ja pikkuleipiin. Hyvin omatekemät kelpasivat vieraillekin.

Vierailija
8/41 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa? Eikö kaikki yo-juhlat pidetä kotona?

Vierailija
9/41 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali tapa viettää ylioppilasjuhlia on nimenomaan kahvitilaisuus kotona.

Huono provo.

Vierailija
10/41 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksa paljoa jos valmistaa itse tarjottavat. Voi saada aikaisesti runsaasti vatsan täytettäkin jos tekee esim keittoruoan, vihersalaatin ja tuoretta leipää, kahvia, teetä ja täytekakkua. Aluksi onnittelumaljat. Ei useampaa lajia, vaan aina yhtä hyvää.

Vierailija
11/41 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö voi myydä jotain Torissa/Huutonetissä että tyttö saisi jonkun korun vaikka? Ja että vieraille saisi valko/rose/skumppaa edes lasillisen verran? Ei juhlien tarvitse välttämättä olla kalliit. Itse voi tehdä tarjottavat ja taustalla voi soida musiikki nostattamassa tunnelmaa. Se on mielikuvituksesta kiinni!

Ihan hyvät ranskalaiset puolikuivat skumpat on 2-3 euroa Tallinnassa. Laivalippu on alkuviikosta 4 euroa meno-paluu, eli sieltä kaikille vieraille juomat.

Vierailija
12/41 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittikö 200 grammaa makaronisalaattia per vieras?

Ruokia ei punnittu, eikä makkaroita laskettu:)

Vierailija
13/41 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollihan tämä on, mutta mitä vikaa on kahvitilaisuudessa kotona? Pitääkö sille yökerhossa järjestää isot bileet?

Kyllä mulle ainakin tulisi vähäarvoinen fiilis, jos sisarukset ovat saaneet isot ja hienot juhlat ja mun kohdalla on muutaman hengen kahvittelut. Siinä mielessä ap:n huoli on ymmärrettävä ja siitä voi tulla lapselle iso trauma ja vaikuttaa myöhempään elämään, kun lapsi kokee olevansa huonompi kuin muut

Vierailija
14/41 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä ensi kerralla laittaa se kysymys tekstin sisään jotenkin huomaamattomammin. Lopussa se on vaan liian läpi näkyvä ja se ei enää mene palstalla läpi. Ja asian voisi esittää myös lyhyemmmin. Liikaa jaarittelukin tekee asiasta läpinäkyvään

Vierailija
15/41 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivo, ettei se pääse ylioppilaaksi.

Vierailija
16/41 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä esimerkki hienoista juhlista.

Vierailija
17/41 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle ainakin tulisi vähäarvoinen fiilis, jos sisarukset ovat saaneet isot ja hienot juhlat ja mun kohdalla on muutaman hengen kahvittelut. Siinä mielessä ap:n huoli on ymmärrettävä ja siitä voi tulla lapselle iso trauma ja vaikuttaa myöhempään elämään, kun lapsi kokee olevansa huonompi kuin muut

Kyllä tuossa iässä jo pitäisi vähän sitä realismia olla, että nallekarkit ei mene tasan jos elämänmuutokseen mahtuu niinkin iso asia kuin ero.

Vierailija
18/41 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnelma on materiaa tärkempi. Muista kertoa tyttärellesi, kuinka hyvin ylpeä olet hänestä, sellainen jää lapsen mieleen. Itse sain aikanaan prameat yo-juhlat ja paljon rahaa ym., mutta vanhempani eivät huomioneet suoritustani oikeastaan mitenkään (paitsi järjestämällä ne juhlat). Olisin niiiin kovasti kaivannut sitä, että vanhempani olisivat onnitelleet ja sanoneet että ovat ylpeitä minusta. Sen sijaan oli vaan juhlastressia ja sitä sun tätä järjestelyä ja suuria helpotuksen huokauksia kun juhlat vihdoin ohi. Kummitätini tuli puheilleni rauhallisella hetkellä juhlien keittiössä ja sanoi että hän on ylpeä hienosta suorituksestani ja kehui fiksuksi ja sanoi että minulla on tulevaisuus edessäni ja kaikki on mahdollista. Paras ja tärkein muisto yo-juhlistani :)

Vierailija
19/41 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis voisko joku nyt kertoa millaiset ne "isot ja hienot juhlat" olivat jos niitä ei kotona pidetty?

Vierailija
20/41 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla kovin montaa vuotta olekaan aikaa ollut säästää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi