Pyrogratiaa gollece-housuissa ja muita vaikeita sanoja
Keskustelusta bongasin sanan "pyrogratia", ja jäin miettimään onko se yhdistelmä tulta ja gratiinia, vai kenties tulenjumala.
Kommentit (76)
Biginejä oli myynnissä pitkään eräässä vaatekaupassa.
onko airobig vielä in? Pakko ois alkaa vähän kuntoilla, en tiiä oonko vaan syöny nii paljon hiilihybraatteja, vai onko tää jotaki hormooneista johtuvaa, että lihonnut oon.
Joulusta on jo aikaa, mut sillon tuli syötyä vähän liikaa suklaamussea ja ryffeleitä.
Onko suosituksia aamu pala vinkeistä? Onko joku kokeillut sellaista kylmää puuroa, johon tulee qhian siemeniä?
Ihana ketju. Mutta kauheinta on se, että tuollaisia ihmisiä on oikeasti olemassa.
Persut pitävät kovin sanan "propaganda" käytöstä, mutta harva heistä sitä kirjoittaa osaa. Bropacanda, Propabanda, probaganda...
Minkälaisessa paiassa on niin pienet hiat, ettei käet mene läpi kuin kyynerspäähän asti?
Mulla on kaikenlaisia pisneksiä menossa, massia vaan tulee!
suurinosa näistä kuulostaa savolta
Aamulla tuli kiire gynegologin vastaanotolle niin jäi laittamatta adobtiolapsen käsiin sitä bebanten rasvaa, nyt iho on ihan oranssinen, mitä teen? Enään en ehdi takas kotiin ennen töitä hakemaan ja pelottaa että nyt siinä kasvaa joku bagteeri, en haluis taas että joutuu syömään jonkun benisilliinikuurin (viimex sai tartunnan kaverin dublo palikoista).
Lähex bubiin ottamaan parit gogtailit?
Näiden erottelutaito on fiksuilta ja koulutetuiltakin joskus hakusessa. Eli tuleeko joku sana yhdellä tai kahdella kirjaimella taivutuksesta riippuen.
hygienia - hygieeninen
psyyke - psyykkinen
hierarkia - hierarkkinen
fobia - foobinen
Mutta:
symboli - symbolinen
harmonia - harmoninen
ym.
Itselleni on jostain syystä ollut aina helppoa., mutta ymmärrän vaikeuden.
Vierailija kirjoitti:
Näiden erottelutaito on fiksuilta ja koulutetuiltakin joskus hakusessa. Eli tuleeko joku sana yhdellä tai kahdella kirjaimella taivutuksesta riippuen.
hygienia - hygieeninen
psyyke - psyykkinen
hierarkia - hierarkkinen
fobia - foobinen
Mutta:
symboli - symbolinen
harmonia - harmoninen
ym.
Nämä juuri ovat vaikeita usein ihan fiksullekin ihmiselle.
Täällä on ihan infantiileja juttuja, eihän normaali alakoululainenkaan kirjoittaisi panaani tai pussilippu?
Onko tuttavapiirissänne tosiaan aivan heikkolahjaisia tai peräti kehitysvammaisia ihmisiä noin paljon kuin ketju antaa ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää, miten ihmiset voivat olla sillä tasolla, että tekevät tuollaisia virheitä. Mitä ajattelu muuten heillä on? Edes normaali yhdeksänvuotias ei tee tuollaisia virheitä, niin luulisi, että lievästi sanottuna hävettäisi aikuisen ihmisen kirjoittaa mitä sattuu. Tänäänkin tuli vastaan taas q-kirjaimen ja g-kirjaimen sekoittaminen. Järkyttävää.
Mä taas en voi ymmärtää, että vaikka asiaa on satakunta vuotta tutkittu ja tietoa levitetty, joku edelleen kuvittelee, että ihmisten ajattelukyky ja heidän kykynsä erottaa kuulemastaan yksittäisiä äänteitä ovat jotenkin yhteydssä toisiinsa.
Mutta jos on koskaan avannut mitään seiskaa syvällisempää mediaa, kaunokirjallista teosta tai oppikirjaa niin näiden kirjoitusasuun on varmasti törmännyt. Tästä johtuu se, että alkeellisia virheitä tekevät vaikuttavat vähän lahjattomilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää, miten ihmiset voivat olla sillä tasolla, että tekevät tuollaisia virheitä. Mitä ajattelu muuten heillä on? Edes normaali yhdeksänvuotias ei tee tuollaisia virheitä, niin luulisi, että lievästi sanottuna hävettäisi aikuisen ihmisen kirjoittaa mitä sattuu. Tänäänkin tuli vastaan taas q-kirjaimen ja g-kirjaimen sekoittaminen. Järkyttävää.
Mä taas en voi ymmärtää, että vaikka asiaa on satakunta vuotta tutkittu ja tietoa levitetty, joku edelleen kuvittelee, että ihmisten ajattelukyky ja heidän kykynsä erottaa kuulemastaan yksittäisiä äänteitä ovat jotenkin yhteydssä toisiinsa.
Mutta jos on koskaan avannut mitään seiskaa syvällisempää mediaa, kaunokirjallista teosta tai oppikirjaa niin näiden kirjoitusasuun on varmasti törmännyt. Tästä johtuu se, että alkeellisia virheitä tekevät vaikuttavat vähän lahjattomilta.
Kyllä!
Eihän kukaan sivistyssanoja opi korvakuulolta, vaan kirjallisen materiaalin kautta. Minulla on melko heikko auditiivinen erottelukyky, esim. lukiossa kuullun ymmärtämisen kokeet tuottivat vaikeuksia suhteessa huomattavasti enemmän kuin muu kielen omaksuminen.
Kirjoittaa osaan, koska olen lukenut paljon ja tosiaan muutakin kuin Seiska-lehteä.
Mä oon kokenu viimeaikoina paljon tressiä ja tarviin nyt paljon stemppiä että jaksan ja etten enään olis niin väsynyt. Riittävä uni on yhtäläillä tärkeetä kun hyvä ravinto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hygienia - hygieeninen
psyyke - psyykkinen
hierarkia - hierarkkinen
fobia - foobinen
Mutta:
symboli - symbolinen
harmonia - harmoninen
ym.
Nämä juuri ovat vaikeita usein ihan fiksullekin ihmiselle.
Täällä on ihan infantiileja juttuja, eihän normaali alakoululainenkaan kirjoittaisi panaani tai pussilippu?
Onko tuttavapiirissänne tosiaan aivan heikkolahjaisia tai peräti kehitysvammaisia ihmisiä noin paljon kuin ketju antaa ymmärtää?
Kuule, ei sitä usko ennen kuin lukee tätä palstaa. Täällä ihan oikeasti jotkut kirjoittavat pussilippu, vaakan ja niin edelleen. Tämä palsta antaa näköaloja suomalaisiin, joita ei muuten kohtaa missään. Peruskoulupudokkaita on todella paljon. En ymmärrä, miten sellaiset ihmiset selviävät elämästä ilman avustajaa.
Ex sä tiiä mite mun nimi kirjotetaa : BIANCA. Mo! Mä en gestä!