Ärsyttää kun kissa mäkättää naapureille
Asumme siis kerrostalossa. Kissa istuu koko ajan ikkunassa ja tuijottaa pihalle, aina kun joku naapuri tulee ulos tai on ylipäätään näkyvissä, kissa aloittaa kovaäänisen mäkätyksen. Pahinta tämä on silloin kun aamulla pihalla näkyy paljon lapsia ja äänet kuuluu osittain sisään. Huolestuttavampaa tästä tekee se, että kissa ei tee juuri muuta. Yritin ehkäistä mäkätystä laittamalla sälekaihtimet mutta kissa tunkee niiden taakse että näkisi ulos. Ja minua myös alkaa ärsyttämään jatkuva mäkätys, nytkin se mäkättää tuossa. Onneksi se sentään yöksi rauhoittuu.
Onko muilla kerrostalokyyliä lemmikkinä ja jos on niin oletteko saaneet hillittyä millään?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Kissan äänistä puheenollen, minusta kissan hauskin ääni on se "kurr" :D
Mitä se tarkoittaa?
Ainakin, kun kissalla on pentuja ja ne rupeavat vinkumaan, niin emokissa saattaa niille sanoa "kurr", kai se tarkoittaa, että älä hätäile, olen lähellä. Tai että tulen kohta imettämään.
Jotkut kissat vain ovat puheliaita, niillä tuntuu aina olevan jotain kerrottavaa. Ja aika uskomattoman laaja voi olla se niiden sanavarasto. Jotku ääntelevät kuin ankat tai jopa "laulavat" kuten linnut tsirptsirp.
Vierailija kirjoitti:
Kissa ei sovi kerrostaloon. Sitä täytyy ulkoiluttaa sitten valjaissa jos lemmikin hankkii noin luonnottomaan elinympäristöön.
Kissalla on tylsää ja se stressaantuu josta seuraa käytöshäiriöitä kun sillä ei ole tarpeeksi tekemistä. Älä nyt ainakaan estä sitä näkemästä ulos mutta jos haluat käytöshäiriöisen elukan niin siitä vain.
Lisää virikkeitä jos kissalla ei ole kaveria.
Kissa sopii loistavasti kerrostaloon, jos sille järjestää virikkeellisen elinympäristön. Tämä tarkoittaa sitä, että kodissa pitää olla kissalle kiipeilypuita ja kiipeilyhyllyjä, mahdollisuuksia hyppiä huonekaluilta ja tasoilta toisille, mahdollisuuksia piilotella ja piiloutua, korkeita paikkoja lepäilyyn, leluja ja etenkin virikeleluja (erilaiset syömiseen liittyvät, laser-lelut, palloradat, pahvilaatikot, joissa aukkoja jne.), mahdollisuus nähdä ikkunasta ulos, mahdollisuus ulkoilla parvekkeella (lasitettu tai verkotettu), paljon leikkiseuraa ihmisistä useamman kerran päivässä tai kissakaveri, ja toki, jos ja kun ulkoilumahdollisuus valjaissa on, on se ehdottomasti plussaa, mutta ei välttämättömyys kissan onnellisuudelle. Sen sijaan vapaana kissa ei Suomen luontoon kuulu!
Ap:n kissalla lienee tilanne se, että naapureiden kyttäys on ainoa virike. Eli älä nyt ihmeessä sitä vähääkin kissalta vie, vaan keksi sille kyttäyksen oheen muutakin mielekästä puuhaa.
Vierailija kirjoitti:
Kissan äänistä puheenollen, minusta kissan hauskin ääni on se "kurr" :D
Mitä se tarkoittaa?
Olisikohan ystävälliseksi tervehdykseksi tarkoitettu. Videolla ääninäyte nro 5.
Meidän kissa raapii samalla kkkunaa, niin että siihen on vuosien saatossa jäänyt jo jäljet sekä ikkunankarmit ovat aivan kamalassa kunnossa. Ja vuokrakämppä. Tapetit kissat repivät myös ja jokaisesta huoneesta tapetit on raavittu sille korkeudelle kuin kissa yltää. En tiedä, miten saisi loppumaan, kaikkea olen yrittänyt, muttei nämä kissat opi mitään. Ovat kyllä muuten ihania, lutusia, mutta tuhoavat lähes kaiken. Verhoja en voi pitää ollenkaan, kun kiipeilevät verhoissa ja jalkalamput ovat nounou, sohvat on piloilla ja matot on poissa kuseksemisen vuoksi. Oikea kissa koti :) mutta kissoistani en luovu.
Mäkättääköhän naapurinkin kissa ikkunassa? Mä oon luullut, että se vintiö irvistelee mulle:)