Yksinhuoltaja myy jatkuvasti uutta tavaraa paikkakunnan nettikirppiksellä
Mitä tulee mieleen? Minulle tulee ensisijaisesti mieleen varastettu tavara.
Kommentit (32)
Kyllä jotkut tekee bisnestä ihan silläkin että ostaa 70 % -aleista, loppuunmyynneistä yms. ja sitten myy vähän kalliimmalla kirppiksellä. Varsinkin merkkivaatteet menee hyvin kaupaksi.
Mulle on raahattu tuliaisina kaikenmaailman roinaa, iittalan tuikkuastiaa ja vaatekappaleita, jotka olen sitten vienyt kirppikselle. Vaatteissa on siis vielä hintalapunjämä jäljellä ja kynttiläalusta on omassa paketissaan. Voi siis kerääntyä uuttakin tavaraa omiin nurkkiin.
Mäkin myyn koska ensimmäiseksi myyn tietysti ne uudet pois alta.
Just löysin jemmastani käyttämättömät kengät joissa laput.
Näin on kirjoitti:
Kymppitonnilla voi myydä verovapaasti, joten aika paljon saa vaatetta myydä..
Höpö höpö
Linkittäppä tähän verottajan ohje tai lakipykälä, jossa tällainen verovapaa myynti sallitaan.
Eräs tuttuni (yh ja elämämtapatyötön myöskin) hommaa huonekaluja ilmaiseksi netistä ja sitten pistää ne myyntiin. Aika fiksua vaikkei kyseessä tosiaan ole mikään järjen jättiläinen.
Miten yksinhuoltajuus asiaan liittyy.
Mun naapuri myy tavaraa, jossa laput ja hälärit kiinni, ja kaupan vartija roikkuu mukana. Onkohan varastettua?
Vierailija kirjoitti:
Näin on kirjoitti:
Kymppitonnilla voi myydä verovapaasti, joten aika paljon saa vaatetta myydä..
Höpö höpö
Linkittäppä tähän verottajan ohje tai lakipykälä, jossa tällainen verovapaa myynti sallitaan.
Kirpputorimyynnillä saa tehdä voittoa 5000 e ilman veroseuraamuksia. Nimenomaan voittoa. Vanhoista vaatteista jää harvemmin voitolle, ainakaan moista summaa.
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/tulot-j…
epärehellisyys ja vilunki on Suomessa selvästi lisääntynyt. Pakkohan ihmisten on jollain tulla toimeen.
No mitä tossa?
Äijällä on import ja muijalla export.
Sossusta rahtimaksut päälle.
Kelalta peruskorvaukset firman pyöritykseen.
Tosiaan, hän kiertää ehkä loppuunmyynnit tarkasti, koska on yksinhuoltajana tottunut niin tekemään jo vuosikaudet. Suomessa on poikkeuksellisen hyvät alemyynnit asiakkaan kannalta. Ja hän on ehkä huomannut, että niistä voi saada kirpparilla myymällä pienen voitonkin. Alkuunhan se lähti siitä, että yksinhuoltajan on nykyisin otettava joka penni jonka irti saa - ensi alkuun myi siis omiensa käyttämiä vaatteita. Toisaalta, se varakkaampi puolikas Suomesta hukkuu rahaan ja materiaan, joten ainakin puolet lahjoista on käyttökelvottomia tai turhia, koska saaja ei enää mitään tarvitse, tai lahja ei ole tarpeeksi mieluisa. Näinpä ne on hyvä vaikka kirpparilla myydä, pääasia etteivät jää nurkkiin tilaa viemään. Mitä köyhemmäksi väki kiristetään, sitä kekseliäämmäksi käy porukka. Mennään kohti sitä mitä kehitysmaissa, vaikkapa rakkaassa naapurimaassa, on tehty aina.
Missä sitten? Kyllä varustetut tavarat myydään juurikin kirppiksillä ja FB ryhmissä. Ei kenenkään lähipiirissä riitä loputtomasti ostajia varastetulle tavaralle.
Varastamisen lisäksi voisi olla mahdollista että tyyppi on ostoholisti ja ostaa kaiken mitä saa halvalla ja yrittää sittten myydä kalliimmaalla eteen päin.
Mutta kyllä vahvasti epäilisin että myy varastettua tavaraa, joko itse varastamaansa tai sitten muiden varastamaa.