Julkinen joukkoliikenne seis 2.2.
Bussit ja junat ei kulje SAK:n mielenilmauksen takia, suosittelen varautumaan. Köyhimmät voi viettää vaikka päivän kotona lasten kanssa.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi, työttömät ei sitte pääse miekkariin ja riehumaan kuin mielipuolet huligaani nulikat.
Bussilakko kyllä oikeasti kusee omille nilkoille tässä tapauksessa. Aika moni jättää torikokoontumisen väliin just tästä syystä. Eipä ole sitten niin komiaa tyhjällä torilla.
Vierailija kirjoitti:
Syyttäkää siis hallitusta,kaiken pahan alku. Tämä on alkua vasta.
Tässä tapauksessa syy on akt:n hallituksessa.
Vasemmisto ja ay-liike käyttää työttömiä hyväkseen poliittisessa pelissä. Ainoa haitta jää veronmaksajille ja työttömien maineelle,
On niin paljon laskuja maksettavana, että olisi ollut lakkopäivän palkallekin köyttöä.
Ite oon sen verran hyvässä kunnossa että voin onneksi kävellä töihin mikäli metrot ei kulje.
Ei täältä Etelä-Espoosta lähde busseja Helsinkiin enää muutenkaan. Ei haittaa!
Pienipalkkaiset työläiset lakkoilee palkatta ja liitto ei korvaa mitään, työnantajat säästää palkkarahat. Hyvähyvä kenen selkänahasta liitto nyt tämän repii? Sinun liiton orjan!
Vierailija kirjoitti:
Ite oon sen verran hyvässä kunnossa että voin onneksi kävellä töihin mikäli metrot ei kulje.
Kaikilla ei ole niin lyhyt matka, mulla menis 2h 15min / suunta jos lähtisin kävelemään. Ei kiitos.
Ainahan voi ottaa lomapäivän tai palkatonta
Asuinpaikkansa voi myös valita niin että liikkuminen ei ole julkisista kiinni.
Köyhänä olen valinnut niin että kerhoja löytyy ihan viereisistä taloista lapsille ja palveluihin on kävelymatka. Lähellä on myös puistoja ja sisäleikkipaikkoja huonon ilman sattuessa.
Nyt kun ei ole autoa, tai silloin kun sen taas ostan ja se sattuu temppuilemaan niin ei sitten tarvitse yhden päivän kulkemisesta itkeä.
Elämä on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Luin että koskee pk-seudun bussiliikennettä. Missä lukee että junat ei kulje?
Raideammattilaisten järjestö ei tietääkseni ole julistanut lakkoa, joten näillä näkymin junat ja metrot kulkevat.
Vierailija kirjoitti:
Köyhänä olen valinnut niin että kerhoja löytyy ihan viereisistä taloista lapsille ja palveluihin on kävelymatka. Lähellä on myös puistoja ja sisäleikkipaikkoja huonon ilman sattuessa.
Nyt kun ei ole autoa, tai silloin kun sen taas ostan ja se sattuu temppuilemaan niin ei sitten tarvitse yhden päivän kulkemisesta itkeä.
Elämä on valintoja.
Pk-seudulla on aika vaikea valita asuinpaikkaansa siten, että ei tarvisi julkisia liikkuakseen. Työpaikkani on muuttanut siellä oloni aikana neljä kertaa eri puolille Helsinkiä. Pitäisikö minun aina muuttaa sen perässä? Tällä hetkellä työpaikka on Eirassa, ei minulla ole rahaa asua edes viiden kilometrin päässä siitä. Ja entäs lasten koulut?
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja.
Köyhänä olen joutunut valitsemaan niin että tärkeimpiin palveluihin on noin 18 kilometrin matka. Syy on vuokra, sillä kuusi kilometriä lähemmäs jeskustaa nostaa vuokran äkkiä 400 eurosta 700 euroon.
T. Jyväskyläläinen
Onko kukaan löytänyt hsl:n ilmoitusta asiasta? Vai ilmoittavatko taas myöhään illalla, muutamaa tuntia ennen lakkoa, etteivät bussit kulje, niin kuin viime syksynä Nobinan bussit menivät lakkoon? Silloin oli pienoinen paniikki, että miten pääsen töihin, koska yhteen suuntaan joudun menemään kahdella bussilla. Onneksi naapuri sattui olemaan suunnilleen samassa työvuorossa samalla suunnalla, tosin olin työpaikalla yli tuntia aiemmin työajan alkua ja siinä söin aamupalaa ja yritin kuluttaa aikaa. Tässä on kovasti suunnitelmissa hankkia oma kulkuväline, koska silloin 12 km taittuisi hetkessä, kun julkisilla aikaa menee ainakin tunti suuntaansa...
Vierailija kirjoitti:
Milläs autottomat keskituloiset menevät töihin?
Lakkoilevat tietenkin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milläs autottomat keskituloiset menevät töihin?
No esim kävellen, pyöräillen tai vaikka lainaatte lapsensa hoverboardia jos ei osaa lihaksiaan käyttää.
Mulla on niin huono kunto etten jaksa kävellä 50 km per suunta.
Raivostuttaa tuo uusi HSL:n "reittiopas".
Yritin katsoa raitiovaunuvaihtoehtoa bussille, mutta ei onnistu ja en usko olevani niin aivoton ja kädetön, että minussa kaikki vika :(
Entisessä sai kätevästi valittua välinenvaihtoehdon. Nyt ei anna ratikalla mitään ehdotuksia.
Kai se on käveltävä, matka on viitisen kilsaa ei siis ollenkaan mahdoton seisemän aikaan liukkaalakaan. Olen terve ja hyväjalkainen ihminen.
Ärsyttää kuitenkin vietävästi. Toinen vaihtoehto on pyytää vastapalvelusta autoilevilta naapureilta, olen siis itse tehnyt paljonkin heidän hyväkseen ja muutama pienessä kiitollisuuden velassakin. Heillä vain ihan eri suunta ja ties kuinka kauan menee, jos minua aamulla lähtevät viemään...
Että en kehtaa varmaan.
Luin että koskee pk-seudun bussiliikennettä. Missä lukee että junat ei kulje?
Ja älkää nyt lampaat märiskö. On niitä bussilakkoja ollut ennenkin..