Tekisitkö 40 tuntia viikossa liukuhihnatyötä jos saisit 1170 euroa puhtaana käteen?
Kommentit (64)
Kyse on kuukausipalkasta. Tein itse aikoinani vuonna 2002 liukuhihnatyötä 40 tuntia viikossa. Sain silloin käteen noin 900-950 euroa riipuen siitä teinkö ylitöitä. Muutin palkkaa isommaksi rahanarvolaskurin avulla.
4680€/kk, tahti kuin Shaplinilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No todellakin.
t. työtön
Jos palkka on kuukaudessa niin en. Saan saman KELA:sta, vähän enemmänkin.
Mitä? Saako työttömyyskorvausta noin paljon? Mä olen ensin opiskellut lainan turvin ja sitten ollut töissä melkein 40 vuotta ja mun eläke on tuollainen! Ei ole reilua, että mä maksan mun eläkkeestä veroina toisten laiskottelut ja opiskelut, kun itse olen lainannut pankista ja maksanut kaiken takaisin. Kyllä on hyvinvointiyhteiskunta hoitanut hienosti asiat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No todellakin.
t. työtön
Tässä näkyy suomen korkean työttömyyden ydin!!! Jotain tarttis tehdä.
Palkkaa pitäisi nostaa sellaiselle tasolle että sillä elää Suomessa. Se että se palkka on tukien tasolla ei ole palkkaa lainkaan.
Talous saataisiin nousuun jos Valtio Pakottaisi Yritykset maksamaan minimissään 2000e kk.
Tuollainen tonnin pieru ei ole mistään kotoisin. Ehkä joku alaikäinen kesätyöläinen tekisi tuollaisella tonnilla jotain.
Porvarit eivät tajua että olemalla kitsas ei saada taloutta nousuun. Pitää jakaa että saa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No todellakin.
t. työtön
Palkkaa pitäisi nostaa sellaiselle tasolle että sillä elää Suomessa. Se että se palkka on tukien tasolla ei ole palkkaa lainkaan.
Talous saataisiin nousuun jos Valtio Pakottaisi Yritykset maksamaan minimissään 2000e kk.
Tuollainen tonnin pieru ei ole mistään kotoisin. Ehkä joku alaikäinen kesätyöläinen tekisi tuollaisella tonnilla jotain.
Porvarit eivät tajua että olemalla kitsas ei saada taloutta nousuun. Pitää jakaa että saa enemmän.
Palkkojen erot johtuu siitä, että aina on joku polkemassa hintoja. Kukaan ei halua maksaa enemmän siksi, että voisi saada parempaa palkkaa, jos muualya saa halvemmalla.
Maksaisitko maitopurkista tuplat, että kassan palkka nousisi tai siitä liukuhihnalla koottavasta vempeleestä, että tekijän palkka nousisi? Tuskinpa. Porvari voido maksaakkin.
Outoa, kukaan ei tekisi työtä kauan edes silloin jos palkka olisi viikossa yli tonnin.😶 Siis eikö ole aika täydellistä saada 4 tonnia kuussa mukavasta työstä?
Minä ilomielin olisin liukuhihnatyössä niin kauan kuin jaksaisin. Kuukausipalkkana tuo reilu tonni on aivan ymmärrettävä. Enkä olisi mitenkään " teen jos ei muuta työtä löydy."
Harmi vain ettei tuollaista yksinkertaista työtä enää ole. Tehtaat aina hakevat vain koulutettuja henkilöitä. Ja "liukuhihnatyössä" pitää koota laitteita jotka sisältävät kymmeniä osia, ruuvien kanssa taiteilua yms. Ei vaan liitetä kahta osaa yhteen.
Koulutettuhoitaja. kirjoitti:
Teen vanhusten parissa tuon 40h viikossa likaista ja raskasta työtä ja tienaan nettona 1300€/kk. Että ei tässä paljon paremmin asiat ole.
Mä teen liukuhihnatyötä ja saan kuukaudessa nettona n 1600€
Vierailija kirjoitti:
Tekisitkö 40 tuntia viikossa liukuhihnatyötä jos saisit 1170 euroa puhtaana käteen?
Miten on?
Päivähintana ihan ok.
Mutta jos tuntihinta, niin niin kyllä minä tuohon duuniin voisin jonottaa. Toki muutkin ehdot ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No todellakin.
t. työtön
Ei missään liukuhihnatyössä kukaan tienaa 1100€/kk paitsi osa-aikaisena.
Kyllä tuo on enemmänkin kahden viikon brutto tuo 1170€, eikä kuukauden netto.
En missään nimessä. Tuo on aika tarkkaan sama kuin mitä saan ansiosidonnaista. Pyöritän tätä leikkiä mielummin. 26 viikkoa töitä -> yli vuoden vapaalla ja uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Outoa, kukaan ei tekisi työtä kauan edes silloin jos palkka olisi viikossa yli tonnin.😶 Siis eikö ole aika täydellistä saada 4 tonnia kuussa mukavasta työstä?
Minä ilomielin olisin liukuhihnatyössä niin kauan kuin jaksaisin. Kuukausipalkkana tuo reilu tonni on aivan ymmärrettävä. Enkä olisi mitenkään " teen jos ei muuta työtä löydy."
Harmi vain ettei tuollaista yksinkertaista työtä enää ole. Tehtaat aina hakevat vain koulutettuja henkilöitä. Ja "liukuhihnatyössä" pitää koota laitteita jotka sisältävät kymmeniä osia, ruuvien kanssa taiteilua yms. Ei vaan liitetä kahta osaa yhteen.
Höpö höpö, sitähän liukuhihnatyö on, että teet YHDEN työvaiheen. Eikä siihen välttämättä tarvitse mitään koulutusta, työhön kyllä voidaan perehdyttää.
Mitähän ap mahtoi tarkoittaa?
Viikko- vai kuukausipalkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Mä teen päiväkodissa hommia samalla palkalla. Ei ole alan koulustusta ja työkkärin ohjaamana olen siellä. Veikkaan, että liukuhihnatyössä pääsee helpommalla.
Olet oikeassa.
Olen tehnyt myös muuta työtä, ja hirveä stressi saman palkan takia.
Todellakin mieluummin teen liukuhihnatyötä, ja palkka on oikeasti eri, ei tuo 1170€
Verhoilijan työ on juuri liukuhihnatyötä tuollaisella surkealla palkalla. Hirveässä metelissä, pölyssä ja liimankäryssä (kankaiden käsittelyaineista puhumattakaan) raadat kroppasi rikki. Vankilamaisissa oloissa päivät pitkät odottelet kellon kilahdusta, jotta saat lähteä juoksemaan hevonkuuseen juomaan Kakka Mokkaa ärsyttävien työkavereiden kanssa. Tunget sämpylää suuhus tietäen, että pitää jo lähteä vaeltamaan takaisin työpisteelle, jotta ehdit sinne ennen kuin upeat 10 minuuttia ovat kuluneet. Ruokatauot jonotat oksettavalle haisevalle mikroaaltouunille (edelliset käyttäjät lämmittäneet sontaansa) tai kulutat palkkasi lounasravintolaan, joka on vielä hevonkuustakin kauempana ja jossa jakkupukuiset tädit täydellisine meikkeineen ja kampauksineen katselevat sinua nyrpistellen nokkaansa.
Joo, en tekis.
Kelasta ja sossusta irtoo vielä reilu satku/kk tohon päälle ja saa tehdä ihan liukuhihnalta 24/7 aivan mitä lystää. Aikaa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No todellakin.
t. työtön
Mitä? Saako työttömyyskorvausta noin paljon? Mä olen ensin opiskellut lainan turvin ja sitten ollut töissä melkein 40 vuotta ja mun eläke on tuollainen! Ei ole reilua, että mä maksan mun eläkkeestä veroina toisten laiskottelut ja opiskelut, kun itse olen lainannut pankista ja maksanut kaiken takaisin. Kyllä on hyvinvointiyhteiskunta hoitanut hienosti asiat!
Ansiosidonnainen voi olla, riippuu työttömyyttä edeltävistä tuloista. Itse odottelen vielä hakemusteni käsittelyä, mutta arvioni on, että se tulee olemaan jotakuinkin noita summia nettona. Siis jos olen kokonaan työtön, nyt saan soviteltuna, koska on myös työtuloja, mutta tottakai mitä isompi päiväraha, sitä enemmän sitä saa myös soviteltuna.
En todellakaan. Kerran olen pari viikkoa tehnyt ja itkin jo muutamana viimeisenä aamuna, että tätäkö joutuu kuukausikaupalla tekemään. Adhd:lle todella rankkaa olla paikoillaa sidottuna kahteen nappiin yksinään. Töistä sopiessa oli ollut ihan toisenlaisesta puhe. No, onneksi löysin toisen työpaikan ja tuo jäi siihen pariin viikkoon.
Se, että tätä täytyy edes kysyä täällä kertoo, että meillä Suomessa on asiat todella, todella hyvin :)
Tekisin, olisi kyse sitten kk tai viikkopalkasta, mutta molemmissa vaihtoehdoissa etsisin samalla mielekkäämpää koulutustaso vastaavaa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kenenkään ei tulisi tehdä töitä tuollaisella kk-palkalla, varsinkaan tuottavaa ja henkisesti mitään antamatonta työtä täysiaikaa. Toivoisin ettei kukaan suostuisi tuollaiseen, en soisi tuon yleistyvän.
Ei tulekaan yleistymään. Nuo työt siirretään ulkomaille. Harmi vain, että on aika iso määrä suomalaisia, jotka eivät kykene siihen suurempaa palkkaa generoivaan työhön. Kun kaikesta mistä maksetaan palkkaa, yrityksen hyöty pitää olla vähintäinkin sen palkan (+sivukulut ja sairauspäivärahat jne) suuruinen tai siihen ei työntekijää voida ottaa. Simppeliä talousmatikkaa.
En tekisi "liukuhihnatyötä" (oletan, että tässä tarkoitetaan sitä kirjaimellisesti) alle 3000e/kk brutolla. Enkä mielellään mistään hinnasta. Hieman mielekkäämpiä duuneja tekisin ja teenkin pienemmällä palkalla.