10 vuotta elämästä helvettiä tinnituksen takia - miten tässä muka enää jaksaa?
Sanotaan, että lakkaa ajattelemasta ääntä. No ei se tietoisesta ajattelusta olekaan kiinni, vaan sen helvetinmoisen vihellyksen aistii alitajuisesti kokoajan päässä, eikä mitään pysty tekemään. Ei tähän ikinä totu; vaikka asiaa ei ajattelisikaan niin se kokoajan jyystää alitajunnassa.
Tietenkään voimakkaaseen tinnitukseen ei ole löydetty mitään syytä, eikä se alkanut myöskään melusta. Mitään sille ei myöskään voi tehdä, eikä mikään ääni sitä pysty peittämään,
Kommentit (50)
Jos joku vielä käyttää huvikseen vastamelukuulokkeita tai nappikuulokkeita, lopettakaa heti. Varsinkin jos kävelette liikenteen vieressä ja tajuamattanne peitätte melun melulla.
Ei kannata! Ainoastaan hiljaisessa työtilassa, jos on ihan pakko.
Itselläni alkoi tinnitys pari vuotta sitten. Ihan vaan ykskaks kesälomalla, kun aamulla heräsin. En tietääkseni ole altistunut koville äänille sen kummemin. Ja kuulokkeilla jos olen musiikkia joskus kuunnellut,en pidä yli sen suositellun äänen.
Ainoa, mitä tiedän tuolle korvalle tapahtuneen, oli paha influenssa 19v sitten. Silloin tuli poskiontelo-/korvatulehdus, joka aiheutti pariksi vuodeksi asentohuimauksen. Toiseen korvaan jäi sellainen vika, että jos tuli kovempia ääniä, niin ikään kuin äänenvaimennin puuttui korvasta. Eli kova ääni menee korvaan särisevänä. Tähän korvaan tuli siis tinnitys. On sellainen tasainen piippaus. Välillä katoaa moneksi päiväksi. Väsyneenä ja stressaantuneena tulee takaisin.
16v iässä alkoi ja olen nyt 44 että onhan tuota itikan ininää korvassa jo hetken ollut. Ei sitä enää huomioi kuin hetkinä joina kai pitäisi olla hiljaista.
Mun tinnitus helpotti korvatorven pallolaajennuksella. Ahtaat korvakäytävät syynä
Vierailija kirjoitti:
Sormi korvaan ja toisella sormella paukuttelu tähän korvassa olevaan sormeen hiljentää tinnitukseni iltaisin ja saan unta.
Kokeilin tätä ja ainakin hetkeksi helpotti.
Yllätyin.
En ole koskaan kuullut tällasesta konstista.
Toki tuo oli hiukan haasteellinen toteuttaa kun on pitkät kynnet mut kokeilen kävisikö tuohon joku sopiva esine.
Enemmän kyllä kiinnostaa siinä se, että mitä korvassa tapahtuu tuon naputuksen aikana ja miksi se aiheuttaa hetkellisen sihinän rauhoittumisen.
On kyl piru ettei tähän vaivaan keksitä tepsivää hoitoa!
Oletko kokeillut niin sanottua äänimaailman rikastamista? Katso löytyykö netistä siitä.
Tsemppiä!
T. Toimintaterapeutti
Mulla tinnituksen aiheutti hoitamaton kilpirauhasen vajaatoiminta. Tinnitus loppui kun sain lääkityksen. Selitys oli se, että hoitamaton vajaatoiminta aiheuttaa turvotusta: turvotusta oli myös jossakin kohtaa sisäkorvassakin, ja siitä seurasi tinnitus. Onko siis kilppariarvot katsottu?
Muutoin ehdotan akupunktiota. Etsi hyvä, osaava tekijä.
Tinnitus voi olla todella ärsyttävää. Vääristää ääniä, vaikka tv:ssä jonkun ääni voi olla hyvin ikävää kuunnella.
Olen hyvin kiitollinen, että minulla ollut tinnitus loppui. Epäilin, että kaatuminen kasvoille ja pään osuminen maahan pihaa kolatessa vaikutti.
Mietin yhteyttä nauttimaani craf-suklaaseen.
Kannattaa etsiä helpotusta vaivaan. Unohtamatta luontaishoitoja ja -lääkäreitä.
Mulla samat lihaskireydet ja matalat ferritiinit, lisäksi allergiat ja krooninen sivuontelotulehdus. Oletko ap allerginen ja ahtaat sivuontelot, jotka keräävät limaa? Onko pään alue magneettikuvattu?
Lisäksi on se lääke, joka lisää verenkiertoa pään alueella. Olen unohtanut nimen, mutta sitä söin. Puolen vuoden päästä ujellus vaimentui suhinaksi.